UZJ100 krajowa rocznik 02

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Silnik, nad którym tak się rozwodziłem w jakim jest stanie, idzie do remontu kapitalnego do Kielc.

Pytanie - czy są jakieś godne polecenia, tuningowe kolektory wydechowe do 2UZ-FE?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Jake »

Na 99% mozna kupic nierdzewne headery 4 w 1.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Rokfor32 »

Nie idź tą drogą.

Nierdzewne - wcale nie oznacza "żaroodporne". Serio zupełnie.

Ori kolektory toyoty/lexa sa wykonane ze stali żaroodpornej. Nie ma to NIC WSPÓLNEGO z aftermarketami wykonanymi z austenitycznej AISI 316 (o ile nawet takiej).

Stal żaroodporna nie jest "nierdzewna". jest odporna na korozję wysokotemperaturową, czyli może pracować w temperaturach rzędu 800 - 1200 st bez większej degradacji struktury. Ale nie jest odporna na ... solankę (dla przykładu), czy kwasy.

Stal nierdzewna/kwasodporna jest niemal całkowicie odporna na warunki atmosferyczne, sól, czy stężone kwasy - ale granicą temperaturową jest około ... 400 stopni C. Powyżej zaczyna się utleniać, a jak przekroczy około 1000 st - to się zwyczajnie spala w powietrzu.

Reasumując - "nierdzewka" w miarę nawet sensownie sprawdza się na wydechy klekotów (tym bardziej, że spaliny są zasiarczone, a więc dają odczyn dosyć silnie kwaśny). Ale w benzyniakach - to generalnie ... szkoda kasy.

Dla benzyny wydech (aż do katalizatora) powinien być wykonany ze stali żaroodpornej, czyli tak na prawdę se stopu na bazie wanadu. A nie niklu. takie materiały są dostępne - ale bardzo rzadko w detalu. czyli bez problemu można se zamówić np. 20 ton rury o zadanej średnicy ... :wink: Ale zakupić metr na kolektor - to już raczej niekoniecznie ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2241
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Jake »

Czyli wszyscy ktorzy produkuja i zakladaja takowe sie myla?
Obrazek

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Wyglądają obiecująco, ciekawe tylko jakie pieniądze w porównaniu do ori

Takowe dają coś oprócz wrażeń akustycznych?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Rokfor32 »

Rynek Yankaski. Miałem w ręcach, i to taki właśnie po czasie (w benzyniaku).

Nie wierz we wszystko, co internet pokazuje ... :wink: Kolektory (takie właśnie, 4w1) po około 10 latach były przepalone na wylot. i to nie jakaś incydentalna dziurka - ino takie wzorcowe, zgodne ze sztuką (materiałową) rozwarstwienie (spalanie warstwami, jak się zdegraduje warstwa pasywna).

Mam do czynienia z ori stalą żaroodporną na wydechy, bo w zasadzie na bieżąco z tym robię. Uwierz lub nie - ale to jest zupełnie inna klasa materiału.

Nikomu nie bronie zakupu takich wynalazków (jak z linku) - każdy ma prawo wydawać swoją kasę jak chce. Zwracam jedynie uwagę na to - że w żadnym razie nie sa to produkty (dla benzyniaków) "nieśmiertelne". Acz - gwarancję (u nas 2 lata) pewnie wytrzymają ... :mrgreen:

Osobna sprawa - to kształt.

Bardzo często są to produkty "uniwersalne" - ale tak po prawdzie bazujące ja jakimś konkretnym modelu. Obrazowo - kolektor opracowany do Tundry z silnikiem 2UZ jednak niekoniecznie musi idealnie spasować do J100.

Do głowic - spasuje na 100%. Ale do kształtu ramy czy grodzi - już tak jednak niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: Rokfor32 »

Kolektory NIE odpowiadają za "wrażenia akustyczne" ....

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

To lepiej chyba nie kombinować i wziąć ori nowe lub używki

Zastanawiam się, biorąc pod uwagę koszt remontu kapitalnego, czy nie byłby dobrą opcją zakup takiego silnika jak ten:

https://allegro.pl/oferta/silnik-toyota ... 3745790565

Z Tundry będzie chyba pasował?
Jeszcze niedawno nie było takiej dostępności tych jednostek, teraz można przebieraćObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Tylko czy przy + 50KM ten z Tundry nie ma innej charakterystyki? Skąd ten wzrost mocy, samym oprogramowaniem?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: kawapower »

Różnica jest w vvti, kolektorze dolotowym I sterowniku. Twoja uzj jest starszym wypustem 2uz bez vvti

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Rozumiem, ale nie do końca - nowy silnik z vvti ma inną głowicę i nie nadaje się na dawcę słupka do mojego? Innymi słowy trzeba by wpakować pod maskę kompletny silnik?
Tylko dochodzi wtedy problem sterowania skrzynią i czy wogóle dzwon spasuje

Generalnie wolałbym zostać przy starym, prostszym z przepustnicą na linkę

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kawapower
Klubowicz
Posty: 271
Rejestracja: 28 sie 2013, 13:13
Auto: UZJ80 :-D 1993
Kontakt:

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: kawapower »

andrzejrolnik pisze:Rozumiem, ale nie do końca - nowy silnik z vvti ma inną głowicę i nie nadaje się na dawcę słupka do mojego? Innymi słowy trzeba by wpakować pod maskę kompletny silnik?
Tylko dochodzi wtedy problem sterowania skrzynią i czy wogóle dzwon spasuje

Generalnie wolałbym zostać przy starym, prostszym z przepustnicą na linkęObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
To trochę bardziej skomplikowane. Blok jest bardzo podobny, ale ma dodatkowe kanały olejowe do vvti, inne tłoki, pompę oleju i parę innych elementów i osprzętu tj. jak chociażby przepustnicę. ECU też jest inne.

Jeśli chciałbyś włożyć ten silnik do swojej 100tki to musisz również mieć do niego ECU. Co za tym idzie mogą być konieczne pewne przeróbki w elektronice itd
Nie wiem jaka była skrzynia biegów sprzężona z tym silnikiem tundry 4ro, czy 5cio biegowa i czy wogóle tundra byla z napędem na 4 koła.
Przy takiej operacji te rzeczy mają kolosalne znacznie.

Lepiej moim zdaniem zrobić porządny remont tego co masz. Nie jest to jakaś mega trudna operacja i jeśli blok nie jest uszkodzony to można działać.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Taki jest plan i silnik pojedzie na dniach do warsztatu Moto szlif Makowski w Kielcach.

Moje dywagacje są spowodowane spodziewanymi kosztami, które mogą dobić do wartości oferowanych silników od Tundry.

Jednak wolałbym nie robić z tego samochodu składaka.

Dzięki Kawa

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Oto kilka zdjęć w stanie jak zakupiłem, przed podjęciem jakichkolwiek prac:ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 245
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: UZJ100 krajowa rocznik 02

Post autor: andrzejrolnik »

Rama już odsłoniętaObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ