UZJ100 krajowa rocznik 02
Moderator: luk4s7
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
UZJ100 krajowa rocznik 02
Witam wszystkich.
Po krótkich rozważaniach nad zakupem FZJ80 lub swapem silnika 2uz-fe do LJ 78, zdecydowałem się na budżetowy zakup 100 do odbudowy. W renowację zapewne trzeba będzie włożyć dużo więcej od kwoty zakupu, ale samochód jeździ, wszystko działa, w środku jest bardzo miło i cicho
Tak więc rozpoczynam przygodę z przywróceniem do doskonałej kondycji i urody dwudziestoletniej J100. Ile to potrwa - zależy od wydatków które mnie zaskoczą...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Po krótkich rozważaniach nad zakupem FZJ80 lub swapem silnika 2uz-fe do LJ 78, zdecydowałem się na budżetowy zakup 100 do odbudowy. W renowację zapewne trzeba będzie włożyć dużo więcej od kwoty zakupu, ale samochód jeździ, wszystko działa, w środku jest bardzo miło i cicho
Tak więc rozpoczynam przygodę z przywróceniem do doskonałej kondycji i urody dwudziestoletniej J100. Ile to potrwa - zależy od wydatków które mnie zaskoczą...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Na początek, stan techniczny pojazdu, który sporo już w życiu przeszedłbo właścicieli było kilku.
Przebieg na liczniku 367, ale z bazy CEPIKU wynika że cofnięty o około 100...
Czyli trzeba przyjąć 470 000 km.
Stan techniczny przedstawia się mniej więcej tak:
- silnik zrobił napewno ponad 200tkm na gazie, teraz jest tylko Pb, wokół silnika pozostałości po instalacji lpg, lawa głowica lekko upocona spod klawiatury, tak jak na zdjęciu, pracuje i oddaje moc równo, po pełnym rozgrzaniu zapala łatwo, tylko przez chwilę trzyma podwyższone 1200-1300 obroty, na wolnych obrotach praca zbliżona dźwiękiem do hd-ft (tylko sporo cichsza) , z delikatnym klekotaniem, zawory?
- skrzynia ciągnie dobrze, nie szarpie i nie przeciąga biegów, płynnie robi kick-down, ale mam wrażenie że jest już lekko ospała
- wszystkie napędy suche, działania blokad centralnej i tylnej jeszcze nie sprawdzałem
- luz wagonowy wydaje się dość duży, napewno większy niż w HDJ80 manual(tam przebieg był 225)
- hurczy któreś z łożysk kół
- zawiesznie ahc dawno wyrzucone, jest zwykłe standardowej wysokości, nic nie skrzypi nic nie stuka amortyzuje ładnie
- stan karoserii średni, tylna burta i klapa do wymiany, progi dziurawe od wewnątrz, nadkola w dolnych częściach do rekonstrukcji, podłoga zdrowa, tylko z tyłu nad kołem zapasowym belki podłogi do rekonstrukcji
- rama pokryta rdzą i czarnym czymś na szczęście wszystko ładnie odchodzi szpachelką, pod spodem jest dobrze, nie ma żadnego miejsca z ubytkami, wszędzie dzwoni pod młotkiem
- wnętrze w stanie lepszym od całej reszty, utrzymane w miarę w czystości, żadnych rozdarć tapicerki czy przetarć na siedzeniach , jedynie kierownica u góry przetarta, działają wszytkie mechanizmy i oświetlenie, oprócz regulacji kierownicy.
Po weekendzie wrzucę zdjęcia szczegółów.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Przebieg na liczniku 367, ale z bazy CEPIKU wynika że cofnięty o około 100...
Czyli trzeba przyjąć 470 000 km.
Stan techniczny przedstawia się mniej więcej tak:
- silnik zrobił napewno ponad 200tkm na gazie, teraz jest tylko Pb, wokół silnika pozostałości po instalacji lpg, lawa głowica lekko upocona spod klawiatury, tak jak na zdjęciu, pracuje i oddaje moc równo, po pełnym rozgrzaniu zapala łatwo, tylko przez chwilę trzyma podwyższone 1200-1300 obroty, na wolnych obrotach praca zbliżona dźwiękiem do hd-ft (tylko sporo cichsza) , z delikatnym klekotaniem, zawory?
- skrzynia ciągnie dobrze, nie szarpie i nie przeciąga biegów, płynnie robi kick-down, ale mam wrażenie że jest już lekko ospała
- wszystkie napędy suche, działania blokad centralnej i tylnej jeszcze nie sprawdzałem
- luz wagonowy wydaje się dość duży, napewno większy niż w HDJ80 manual(tam przebieg był 225)
- hurczy któreś z łożysk kół
- zawiesznie ahc dawno wyrzucone, jest zwykłe standardowej wysokości, nic nie skrzypi nic nie stuka amortyzuje ładnie
- stan karoserii średni, tylna burta i klapa do wymiany, progi dziurawe od wewnątrz, nadkola w dolnych częściach do rekonstrukcji, podłoga zdrowa, tylko z tyłu nad kołem zapasowym belki podłogi do rekonstrukcji
- rama pokryta rdzą i czarnym czymś na szczęście wszystko ładnie odchodzi szpachelką, pod spodem jest dobrze, nie ma żadnego miejsca z ubytkami, wszędzie dzwoni pod młotkiem
- wnętrze w stanie lepszym od całej reszty, utrzymane w miarę w czystości, żadnych rozdarć tapicerki czy przetarć na siedzeniach , jedynie kierownica u góry przetarta, działają wszytkie mechanizmy i oświetlenie, oprócz regulacji kierownicy.
Po weekendzie wrzucę zdjęcia szczegółów.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Pierwsze słowa - "budżetowy zakup 100 do odbudowy" brzmią jak duże wydatki
Dlaczego zdecydowałeś się na benzynę?
100 to nie jest łatwy temat, ceny wielu elementów dziś są już astronomiczne, a i ich dostępność słaba.
To nie jest 70, do której większość części można z jakichś Emiratów sprowadzić.
Swoją HDJ100 kończyłem rok temu i już nie było tanio....
Teraz kończę kompletną renowację LJ70 z którą jest sporo prościej ale ceny wszelkich usług niezbędnych przy takim przedsięwzięciu wprost poszybowały.
Powiem Ci tak - moja 100 w bdb stanie pochłonęła drugie tyle ile za nią pierwotnie zapłaciłem.
Zdrowa LJ70 '92 już teraz widzę, że remont to wyjdzie 200% ceny zakupu.
Faktem jednak jest, że praktycznie wszystkie elementy chciałem mieć z oryginałów ściąganych z Emiratów.
W każdym razie życzę powodzenia!
Dlaczego zdecydowałeś się na benzynę?
100 to nie jest łatwy temat, ceny wielu elementów dziś są już astronomiczne, a i ich dostępność słaba.
To nie jest 70, do której większość części można z jakichś Emiratów sprowadzić.
Swoją HDJ100 kończyłem rok temu i już nie było tanio....
Teraz kończę kompletną renowację LJ70 z którą jest sporo prościej ale ceny wszelkich usług niezbędnych przy takim przedsięwzięciu wprost poszybowały.
Powiem Ci tak - moja 100 w bdb stanie pochłonęła drugie tyle ile za nią pierwotnie zapłaciłem.
Zdrowa LJ70 '92 już teraz widzę, że remont to wyjdzie 200% ceny zakupu.
Faktem jednak jest, że praktycznie wszystkie elementy chciałem mieć z oryginałów ściąganych z Emiratów.
W każdym razie życzę powodzenia!
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Silniki HD są super i napewno kiedyś wrócę do LC z takim pod maską i manualem, najchętniej w J7.
Jednak benzyna daje dużo większą frajdę z jazdy no i ten dźwięk
Spalanie przy spokojnej jeździe jest dla mnie do zaakceptowania, bo to będzie auto weekendowe i nie na trasy kilka tysięcy km. Poza tym różnica między dieslem a benzyną z tą samą skrzynią wcale nie jest duża, przynajmniej w trasie(a benzyna teraz wyraźnie tańsza i tak zapewne zostanie)
Przymierzałem się do FZJ80, ale ceny są już zawrotne, a ja nie potrzebuję auta o większej dzielności terenowej niż 100, plus w trasie wygrywa zdecydowanie komfortem.
Ceny części masz rację - namierzyłem już klapy, dolna 1,5 górna 2,8 , od dwóch sprzedawców
Jak nie znajdę taniej kompletu to trza brać
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jednak benzyna daje dużo większą frajdę z jazdy no i ten dźwięk
Spalanie przy spokojnej jeździe jest dla mnie do zaakceptowania, bo to będzie auto weekendowe i nie na trasy kilka tysięcy km. Poza tym różnica między dieslem a benzyną z tą samą skrzynią wcale nie jest duża, przynajmniej w trasie(a benzyna teraz wyraźnie tańsza i tak zapewne zostanie)
Przymierzałem się do FZJ80, ale ceny są już zawrotne, a ja nie potrzebuję auta o większej dzielności terenowej niż 100, plus w trasie wygrywa zdecydowanie komfortem.
Ceny części masz rację - namierzyłem już klapy, dolna 1,5 górna 2,8 , od dwóch sprzedawców
Jak nie znajdę taniej kompletu to trza brać
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Ponadto zakupiłem niedawno Hiluxa 2.4td '98, który swoje kosztował, a chcę mu jeszcze zrobić małą renowację od spodu przed zimą, by nie kłuł w oczy rudą i służył jak najdłużej.
Stąd rezygnacja z FZJ, bo musiałbym to odłożyć o rok.
A tak mam dużą Toykę pod namiot dachowy na najbliższą wiosnę i lato nawet jak nie zrobię renowacji do tego czasu, to auto jest w pełni sprawne i można śmigać po kraju.
Stoi w suchym garażu a w zimę solonych dróg nie zobaczy.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Stąd rezygnacja z FZJ, bo musiałbym to odłożyć o rok.
A tak mam dużą Toykę pod namiot dachowy na najbliższą wiosnę i lato nawet jak nie zrobię renowacji do tego czasu, to auto jest w pełni sprawne i można śmigać po kraju.
Stoi w suchym garażu a w zimę solonych dróg nie zobaczy.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Szanowni koledzy,
Po jakim przebiegu wysiadają ori łożyska kół w J100, czy jest wogóle jakaś reguła?
Czy konieczność pierwszej wymiany łożysk (o ile okaże się pierwsza - czyli że w piastach siedzą jeszcze stare oryginały) weryfikuje chociaż w przybliżeniu przebieg auta?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Po jakim przebiegu wysiadają ori łożyska kół w J100, czy jest wogóle jakaś reguła?
Czy konieczność pierwszej wymiany łożysk (o ile okaże się pierwsza - czyli że w piastach siedzą jeszcze stare oryginały) weryfikuje chociaż w przybliżeniu przebieg auta?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Nie ma takiej reguły. Luzy na łożyskach sprawdza się na każdym przeglądzie. Jeśli nie masz luzów a masz podejrzenia to je zdemontuj, wymyj i zobacz w jakim sranie są rolki oraz bieżnie. Czy nie ma wżerów i przebarwień.
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Rozumiem.
Począwszy od jutra, w najbliższych dniach okaże się, jakie będą wydatki na cały szeroko pojęty układ napędowy i jezdny
Będę relacjonował na bieżąco
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Począwszy od jutra, w najbliższych dniach okaże się, jakie będą wydatki na cały szeroko pojęty układ napędowy i jezdny
Będę relacjonował na bieżąco
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Wieloletnie zasilanie silnika gazem lpg zrobiło swoje? Ciśnienia na siedmiu cylindrach 8,5-9 tylko na jednym wyszło 11.
Mój mechanik podał mi nominalne ciśnienie dla 2uz-fe na poziomie 13,5 atm, rzeczywiście tak powinno być?
Inne negatywne objawy pracy to ospałe zapalanie, wspomniany wcześniej klekot i wyczuwalny z tłumika zapach benzyny po wprowadzeniu do garażu.
Spalanie w jeździe mieszanej jak narazie ~16,5 więc chyba nieźle?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Mój mechanik podał mi nominalne ciśnienie dla 2uz-fe na poziomie 13,5 atm, rzeczywiście tak powinno być?
Inne negatywne objawy pracy to ospałe zapalanie, wspomniany wcześniej klekot i wyczuwalny z tłumika zapach benzyny po wprowadzeniu do garażu.
Spalanie w jeździe mieszanej jak narazie ~16,5 więc chyba nieźle?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Do wczoraj byłem przekonany, że ahc jest odłączone i są zwykłe amortyzatory, ale auto właśnie opadło z tyłu i nie ma amortyzacji
Pytanie - w jaki sposób trzymało się przez miesiąc i 350km, napompowali jakoś i zamknęli zawory? Wycieków żadnych nie ma.
Oczywiście to tylko problem przejściowy, zważywszy na zmianę zawieszenia na klasyczne przy renowacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Pytanie - w jaki sposób trzymało się przez miesiąc i 350km, napompowali jakoś i zamknęli zawory? Wycieków żadnych nie ma.
Oczywiście to tylko problem przejściowy, zważywszy na zmianę zawieszenia na klasyczne przy renowacji.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Wykonałem pomiar przyspieszenia 0-100, wynik 10,2 s. Na starych zimówkach 275/70R16.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Z ciekawości sprawdzę na dieslu i dam znać. Tylko muszę długą prostą znaleźć
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Patrząc na dane fabryczne, spodziewałem się raczej 11,5-12 s, a tu miła niespodzianka
Jak po remoncie głowic, na kołach AT 33" z liftem 2" zostaną takie osiągi, to będzie super
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jak po remoncie głowic, na kołach AT 33" z liftem 2" zostaną takie osiągi, to będzie super
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Zdobyłem tylną klapę (dosłownie po blisko trzech miesiącach poszukiwań)
Używana w dobrym stanie - wg sprzedającego z wymiany na nową ori w serwisie Toyoty w Austrii, z powodu ognisk korozji wokół uszczelki szyby.
Rzeczywiście wymaga małej renowacji ale tylko lakierniczej, nie ma żadnych ubytków ani deformacji. Rdza nic jej jeszcze nie zdążyła zrobić.
Jest w pięknym ciemnozielonym metaliku - coś w rodzaju mojego ulubionego british racing green
może by tak całą Toyę przemalować na taki I tak trzeba będzie lakierować cały dół budy, czyli de facto wszystko poza drzwiami.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Używana w dobrym stanie - wg sprzedającego z wymiany na nową ori w serwisie Toyoty w Austrii, z powodu ognisk korozji wokół uszczelki szyby.
Rzeczywiście wymaga małej renowacji ale tylko lakierniczej, nie ma żadnych ubytków ani deformacji. Rdza nic jej jeszcze nie zdążyła zrobić.
Jest w pięknym ciemnozielonym metaliku - coś w rodzaju mojego ulubionego british racing green
może by tak całą Toyę przemalować na taki I tak trzeba będzie lakierować cały dół budy, czyli de facto wszystko poza drzwiami.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 245
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Witajcie drodzy miłośnicy Toyot!
Wracam z tematem mojej UZJ100 - którą jak zapewne niektórzy wychwycili, usiłowałem przez jakiś czas wiosną sprzedać oczywiście z marnym skutkiem, bo nie ukrywając żadnych wad samochodu, nikt nie chciał mi zaoferować rozsądnych pieniędzy
Tak więc wszystko skończyło się tak jak było pierwotnie planowane - Toya trafiła na warsztat do rozbiórki
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wracam z tematem mojej UZJ100 - którą jak zapewne niektórzy wychwycili, usiłowałem przez jakiś czas wiosną sprzedać oczywiście z marnym skutkiem, bo nie ukrywając żadnych wad samochodu, nikt nie chciał mi zaoferować rozsądnych pieniędzy
Tak więc wszystko skończyło się tak jak było pierwotnie planowane - Toya trafiła na warsztat do rozbiórki
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka