UZJ100 krajowa rocznik 02
Moderator: luk4s7
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Silnik, nad którym tak się rozwodziłem w jakim jest stanie, idzie do remontu kapitalnego do Kielc.
Pytanie - czy są jakieś godne polecenia, tuningowe kolektory wydechowe do 2UZ-FE?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Pytanie - czy są jakieś godne polecenia, tuningowe kolektory wydechowe do 2UZ-FE?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Na 99% mozna kupic nierdzewne headery 4 w 1.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Nie idź tą drogą.
Nierdzewne - wcale nie oznacza "żaroodporne". Serio zupełnie.
Ori kolektory toyoty/lexa sa wykonane ze stali żaroodpornej. Nie ma to NIC WSPÓLNEGO z aftermarketami wykonanymi z austenitycznej AISI 316 (o ile nawet takiej).
Stal żaroodporna nie jest "nierdzewna". jest odporna na korozję wysokotemperaturową, czyli może pracować w temperaturach rzędu 800 - 1200 st bez większej degradacji struktury. Ale nie jest odporna na ... solankę (dla przykładu), czy kwasy.
Stal nierdzewna/kwasodporna jest niemal całkowicie odporna na warunki atmosferyczne, sól, czy stężone kwasy - ale granicą temperaturową jest około ... 400 stopni C. Powyżej zaczyna się utleniać, a jak przekroczy około 1000 st - to się zwyczajnie spala w powietrzu.
Reasumując - "nierdzewka" w miarę nawet sensownie sprawdza się na wydechy klekotów (tym bardziej, że spaliny są zasiarczone, a więc dają odczyn dosyć silnie kwaśny). Ale w benzyniakach - to generalnie ... szkoda kasy.
Dla benzyny wydech (aż do katalizatora) powinien być wykonany ze stali żaroodpornej, czyli tak na prawdę se stopu na bazie wanadu. A nie niklu. takie materiały są dostępne - ale bardzo rzadko w detalu. czyli bez problemu można se zamówić np. 20 ton rury o zadanej średnicy ... Ale zakupić metr na kolektor - to już raczej niekoniecznie ...
Nierdzewne - wcale nie oznacza "żaroodporne". Serio zupełnie.
Ori kolektory toyoty/lexa sa wykonane ze stali żaroodpornej. Nie ma to NIC WSPÓLNEGO z aftermarketami wykonanymi z austenitycznej AISI 316 (o ile nawet takiej).
Stal żaroodporna nie jest "nierdzewna". jest odporna na korozję wysokotemperaturową, czyli może pracować w temperaturach rzędu 800 - 1200 st bez większej degradacji struktury. Ale nie jest odporna na ... solankę (dla przykładu), czy kwasy.
Stal nierdzewna/kwasodporna jest niemal całkowicie odporna na warunki atmosferyczne, sól, czy stężone kwasy - ale granicą temperaturową jest około ... 400 stopni C. Powyżej zaczyna się utleniać, a jak przekroczy około 1000 st - to się zwyczajnie spala w powietrzu.
Reasumując - "nierdzewka" w miarę nawet sensownie sprawdza się na wydechy klekotów (tym bardziej, że spaliny są zasiarczone, a więc dają odczyn dosyć silnie kwaśny). Ale w benzyniakach - to generalnie ... szkoda kasy.
Dla benzyny wydech (aż do katalizatora) powinien być wykonany ze stali żaroodpornej, czyli tak na prawdę se stopu na bazie wanadu. A nie niklu. takie materiały są dostępne - ale bardzo rzadko w detalu. czyli bez problemu można se zamówić np. 20 ton rury o zadanej średnicy ... Ale zakupić metr na kolektor - to już raczej niekoniecznie ...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2354
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Czyli wszyscy ktorzy produkuja i zakladaja takowe sie myla?
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Wyglądają obiecująco, ciekawe tylko jakie pieniądze w porównaniu do ori
Takowe dają coś oprócz wrażeń akustycznych?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Takowe dają coś oprócz wrażeń akustycznych?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Rynek Yankaski. Miałem w ręcach, i to taki właśnie po czasie (w benzyniaku).
Nie wierz we wszystko, co internet pokazuje ... Kolektory (takie właśnie, 4w1) po około 10 latach były przepalone na wylot. i to nie jakaś incydentalna dziurka - ino takie wzorcowe, zgodne ze sztuką (materiałową) rozwarstwienie (spalanie warstwami, jak się zdegraduje warstwa pasywna).
Mam do czynienia z ori stalą żaroodporną na wydechy, bo w zasadzie na bieżąco z tym robię. Uwierz lub nie - ale to jest zupełnie inna klasa materiału.
Nikomu nie bronie zakupu takich wynalazków (jak z linku) - każdy ma prawo wydawać swoją kasę jak chce. Zwracam jedynie uwagę na to - że w żadnym razie nie sa to produkty (dla benzyniaków) "nieśmiertelne". Acz - gwarancję (u nas 2 lata) pewnie wytrzymają ...
Osobna sprawa - to kształt.
Bardzo często są to produkty "uniwersalne" - ale tak po prawdzie bazujące ja jakimś konkretnym modelu. Obrazowo - kolektor opracowany do Tundry z silnikiem 2UZ jednak niekoniecznie musi idealnie spasować do J100.
Do głowic - spasuje na 100%. Ale do kształtu ramy czy grodzi - już tak jednak niekoniecznie.
Nie wierz we wszystko, co internet pokazuje ... Kolektory (takie właśnie, 4w1) po około 10 latach były przepalone na wylot. i to nie jakaś incydentalna dziurka - ino takie wzorcowe, zgodne ze sztuką (materiałową) rozwarstwienie (spalanie warstwami, jak się zdegraduje warstwa pasywna).
Mam do czynienia z ori stalą żaroodporną na wydechy, bo w zasadzie na bieżąco z tym robię. Uwierz lub nie - ale to jest zupełnie inna klasa materiału.
Nikomu nie bronie zakupu takich wynalazków (jak z linku) - każdy ma prawo wydawać swoją kasę jak chce. Zwracam jedynie uwagę na to - że w żadnym razie nie sa to produkty (dla benzyniaków) "nieśmiertelne". Acz - gwarancję (u nas 2 lata) pewnie wytrzymają ...
Osobna sprawa - to kształt.
Bardzo często są to produkty "uniwersalne" - ale tak po prawdzie bazujące ja jakimś konkretnym modelu. Obrazowo - kolektor opracowany do Tundry z silnikiem 2UZ jednak niekoniecznie musi idealnie spasować do J100.
Do głowic - spasuje na 100%. Ale do kształtu ramy czy grodzi - już tak jednak niekoniecznie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Kolektory NIE odpowiadają za "wrażenia akustyczne" ....
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
To lepiej chyba nie kombinować i wziąć ori nowe lub używki
Zastanawiam się, biorąc pod uwagę koszt remontu kapitalnego, czy nie byłby dobrą opcją zakup takiego silnika jak ten:
https://allegro.pl/oferta/silnik-toyota ... 3745790565
Z Tundry będzie chyba pasował?
Jeszcze niedawno nie było takiej dostępności tych jednostek, teraz można przebierać
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Zastanawiam się, biorąc pod uwagę koszt remontu kapitalnego, czy nie byłby dobrą opcją zakup takiego silnika jak ten:
https://allegro.pl/oferta/silnik-toyota ... 3745790565
Z Tundry będzie chyba pasował?
Jeszcze niedawno nie było takiej dostępności tych jednostek, teraz można przebierać
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Tylko czy przy + 50KM ten z Tundry nie ma innej charakterystyki? Skąd ten wzrost mocy, samym oprogramowaniem?
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Różnica jest w vvti, kolektorze dolotowym I sterowniku. Twoja uzj jest starszym wypustem 2uz bez vvti
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Rozumiem, ale nie do końca - nowy silnik z vvti ma inną głowicę i nie nadaje się na dawcę słupka do mojego? Innymi słowy trzeba by wpakować pod maskę kompletny silnik?
Tylko dochodzi wtedy problem sterowania skrzynią i czy wogóle dzwon spasuje
Generalnie wolałbym zostać przy starym, prostszym z przepustnicą na linkę
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Tylko dochodzi wtedy problem sterowania skrzynią i czy wogóle dzwon spasuje
Generalnie wolałbym zostać przy starym, prostszym z przepustnicą na linkę
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
To trochę bardziej skomplikowane. Blok jest bardzo podobny, ale ma dodatkowe kanały olejowe do vvti, inne tłoki, pompę oleju i parę innych elementów i osprzętu tj. jak chociażby przepustnicę. ECU też jest inne.andrzejrolnik pisze:Rozumiem, ale nie do końca - nowy silnik z vvti ma inną głowicę i nie nadaje się na dawcę słupka do mojego? Innymi słowy trzeba by wpakować pod maskę kompletny silnik?
Tylko dochodzi wtedy problem sterowania skrzynią i czy wogóle dzwon spasuje
Generalnie wolałbym zostać przy starym, prostszym z przepustnicą na linkę
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Jeśli chciałbyś włożyć ten silnik do swojej 100tki to musisz również mieć do niego ECU. Co za tym idzie mogą być konieczne pewne przeróbki w elektronice itd
Nie wiem jaka była skrzynia biegów sprzężona z tym silnikiem tundry 4ro, czy 5cio biegowa i czy wogóle tundra byla z napędem na 4 koła.
Przy takiej operacji te rzeczy mają kolosalne znacznie.
Lepiej moim zdaniem zrobić porządny remont tego co masz. Nie jest to jakaś mega trudna operacja i jeśli blok nie jest uszkodzony to można działać.
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Taki jest plan i silnik pojedzie na dniach do warsztatu Moto szlif Makowski w Kielcach.
Moje dywagacje są spowodowane spodziewanymi kosztami, które mogą dobić do wartości oferowanych silników od Tundry.
Jednak wolałbym nie robić z tego samochodu składaka.
Dzięki Kawa
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Moje dywagacje są spowodowane spodziewanymi kosztami, które mogą dobić do wartości oferowanych silników od Tundry.
Jednak wolałbym nie robić z tego samochodu składaka.
Dzięki Kawa
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Oto kilka zdjęć w stanie jak zakupiłem, przed podjęciem jakichkolwiek prac:
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- andrzejrolnik
- Posty: 246
- Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
- Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100
Re: UZJ100 krajowa rocznik 02
Rama już odsłonięta
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka