Zajalem sie w miedzyczasie strona elektroniczno-software'owa. Na tworzenie mapy jeszcze przyjdzie pora, choc optymalnie byloby miec jakis gotowy punkt wyjscia... Moze uda sie z na YotaTech albo gdzies pozyskac screenshoty wystrojonych map - jako punkt wyjsciowy do tworzenia wlasnej.
Poki co zajmuje sie prostszymi tematami. Wejscia/Wyjscia, strategie, wyjscia parametryczne.
Tak to wyglada:
- photo_2024-01-04_02-43-01.jpg (56,45 KiB) Przejrzano 1248 razy
Jeszcze nie mam pojecia jak rozwiaze kwestie LPG ale nie spiesze sie z tym, poki co zajmuje sie benzyna.
Udalo sie wszystko pzyporzadkowac do wejsc i wyjsc, wiem juz jakiego typu czujniki mam, jakie maja pinouty i jakie charakterystyki. Zaczalem je wprowadzac do programu od EMU.
I tak mamy wyjscia glowne jak cewki i wtryski; wyjscia dodatkowe - jak dwucewkowy PWM od wolnych obrotow, obrotomierz (oczywiscie konfigurowalne, zadnego lutowania dodatkowych opornikow
), wyjscie kontrolki CHECK (wraz ze sparametryzowaniem kiedy ma sie zaswiecic), lampka "Wysokie EGT" wedlug algorytmu "jesli odczyt z lewej lub prawej glowicy wyzszy niz xxx°F przez dluzje niz xxx sekund, to zalacz migajaca lampke. itp.
Kolejne wyjscie to EVAP - latwe do skonfigruowania, ale zastanawiam sie nad strategia? Przy jakich parametrach najlepiej otwierac zawor oprozniajacy kanister do dolotu? Cieply silnik i nie-zerowa predkosc, i TPS > ~20%?
Nie wiem tez jak skonfigurowac tempomat bez DBW, tzn nie moge w programie znalezc sposobu wysterowania zewnetrznym aktuatorem - martwie sie tez ze zabraknie mi wyjsc, troche ich potrzeba i niespecjalnie mam z czego zrezygnowac.