Re: VDJ 76 niebieska
: 05 sty 2021, 20:49
to można bez szkody dla napędu jeździć po mokrym czarnym w trybie H4?
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
A blokowałeś w swoim defie centralny jak było mokro? To to samo.
ale się Was słucha:)
Mam z goła inne doświadczenie. W 120 miałem stały napęd i jazda o niebo lepsza. Samochód nie miał kontroli trakcji (wersja Terra), ale nie miałem problemu z szybkim włączniem się do ruchu, czy uślizgiem kół na mokrym nawet na MT.tadeo pisze: ↑07 sty 2021, 10:07Bardzo trudno wprowadzić uślizg, nawet na dużej mocy i ostrym zakręcie. Ale się zdarza. Kontrola trakcji się elegancko załącza:)
Gdzieś na końcu Australii chłopaki przekładają skrzynie z HiLuxa ze stałym napędem, tylko pytanie po co.
Ten napęd przestaje działać jak jedno koło traci przyczepność.
Ja tam ruszam z dwójeczki w VDJ, bo jedynka jest króciutka i "mocna". Się czasem "śliźnie". I polecam ruszać z dwójeczki:)rolkos pisze: ↑07 sty 2021, 11:11Mam z goła inne doświadczenie. W 120 miałem stały napęd i jazda o niebo lepsza. Samochód nie miał kontroli trakcji (wersja Terra), ale nie miałem problemu z szybkim włączniem się do ruchu, czy uślizgiem kół na mokrym nawet na MT.tadeo pisze: ↑07 sty 2021, 10:07Bardzo trudno wprowadzić uślizg, nawet na dużej mocy i ostrym zakręcie. Ale się zdarza. Kontrola trakcji się elegancko załącza:)
Gdzieś na końcu Australii chłopaki przekładają skrzynie z HiLuxa ze stałym napędem, tylko pytanie po co.
Ten napęd przestaje działać jak jedno koło traci przyczepność.
W FJ mocno się zdziwiłem jak nie mogłem ruszyć z placu u mechanika na śniegu bo jedno koło wpadło w mały oblodzony dołek.
Kilka dni temu włączając się do ruchu na ekspresówce (lekko pod górkę) lał deszcz, gaz do dechy i lipa koła młóciły w miejscu zaraz się włączyła kontrola trakcji i ledwo się udało zrównać z ruchem. Więc brak stałego napędu na śliskiej nawierzchni to masakra. Oczywiście teoria o napędzie na jedno koło znam, ale praktyka pokazuje że nie jest tak do końca, że jedno koło traci trakcję i 3 pozostałe się nie kręcą.
Może VDJ ma za małą moc w stosunku do masy i dlatego nie jest to problem. W FJ trakcja włącza się przy każdym wdepnięciu gazu na mokrej nawierzchni.
Ja mam 33 cale i już urwało się zabezpieczenie drzwi. Drzwi również "łomotają" podczas jazdy. Coraz poważniej myślę o zderzaku z uchwytem na koło. Poza tym, chyba więcej jak 33 cale nie zmieści się nad zderzakiem i jak zmienisz oponę na szerszą niż 12 cali plus felga "szersza" i ET, to niezbędny będzie dystans na uchwycie.Def pisze: ↑18 sty 2021, 22:32Zostawiając tylny oryginalny zderzak i siłą rzeczy zapas na drzwiach, przy cięższym kole ( większa guma ) nie obawiasz się o zawiasy drzwi ?
i pytania z serii co mi wjedzie do garażu podziemnego ? :
Mierzyłeś jaka wysokość, bez bagażnika, teraz auta ?
Ile ponad dach wystaje snorkel ?