Strona 2 z 3

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 18:42
autor: fotofeil
Autem chcę pojeździć bardzo dlugo , przywiązuje się do aut, polecam oglądnąć video z tym autem to dużo wyjaśni, np to że już zostały poprawione wszystkie błędy młodości które zostały popełnione przy budowaniu auta, osoby które budowały to auto to moim przyjaciele, spis częsci jest, Jestem zadowolony z tego co kupiłem :)
LJ70 nie miał blokady tak samo jak tylni most z 4r który był w tym aucie, ale są wstawione główki z ori blokadami od toyoty :)

wiele więcej modyfikacji a aucie już nie będzie przeprowadzone, szczerze to nawet tej blokady aż tak nie potrzebuje bo auto i bez niej robi cholerną robotę w terenie, ale z drugiej strony szkoda nie mieć jak jest :)

Co najważniejsze auto jest z 91 a blacharka i rama jest w stanie idealnym, na ramię nie ma nawet nalotów rdzy co dla mnie też było mega ważne .

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 18:48
autor: fotofeil
fotofeil pisze:
13 kwie 2020, 18:42
Autem chcę pojeździć bardzo dlugo , przywiązuje się do aut, polecam oglądnąć video z tym autem to dużo wyjaśni, np to że już zostały poprawione wszystkie błędy młodości które zostały popełnione przy budowaniu auta, osoby które budowały to auto to moim przyjaciele, spis częsci jest, Jestem zadowolony z tego co kupiłem :)
LJ70 nie miał blokady tak samo jak tylni most z 4r który był w tym aucie, ale są wstawione główki z ori blokadami od toyoty :)

wiele więcej modyfikacji a aucie już nie będzie przeprowadzone, szczerze to nawet tej blokady aż tak nie potrzebuje bo auto i bez niej robi cholerną robotę w terenie, ale z drugiej strony szkoda nie mieć jak jest :)

Co najważniejsze auto jest z 91 rama jest w stanie idealnym, na ramię nie ma nawet nalotów rdzy co dla mnie też było mega ważne .

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 18:57
autor: fotofeil
kilka filmów z tym autem teraz i kiedyś jak jeździło na 35"simexach
https://youtu.be/_R_wF16QFJE
https://youtu.be/3tyZutoFVEM
https://youtu.be/LzEG-hzxacY
a taka było 10 lat temu :))))
https://youtu.be/ZIjRmepfehA

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 19:30
autor: oradek
To już masz wyższą szkołę modyfikacji, a blokady masz pneumatyczne a nie elektryczne. Nie wiadomo do końca jakie ani od czego, ale zapewne z J8, jak pisze Rokfor, chociaż...

Z ostatnich postów rozumiem, że wcale nie chcesz zmieniać blokady przedniej, tylko sterowanie od niej, więc będzie kolejna modyfikacja do kompletu.
Będzie ciekawie. Koniecznie rób zdjęcia. Wrzucaj posty, jestem bardzo ciekaw rozwiązań w tym projekcie.

Mercedes G miał sterowanie trzech blokad na linkach i działało, jestem tylko ciekaw, jak to zrobić w Toyocie. Sterowanie blokad to wrażliwy temat w Toyocie a dobre, niezawodne i tanie rozwiązanie, wciąż czeka na odkrycie :)

Myślę, że poza Rokforem, niewiele osób będzie w stanie ogarnąć taki "miszmasz".

Miszmasz to dobre słowo do rozważań nad tym autem, rzuć okiem na synonimy i antonimy.
Synonimy:
(1.1) mieszanina
(1.2) pot. bałagan, bigos, dom wariatów, galimatias, kocioł, kociokwik, kołomyja, kołowacizna, kołowanina, kołowrotek, koniec świata, meksyk, mętlik, młyn, obłęd, pomieszanie z poplątaniem, przewalanka, sajgon, sądny dzień, szurum-burum, urwanie głowy; neutr. bezład, nieład, chaos, dezorganizacja, kakofonia, nieporządek, rozgardiasz, zamęt, zamieszanie; przest. kweres
Antonimy:
(1.1) jednolitość
(1.2) porządek, uporządkowanie

Trzymam kciuki i życzę powodzenia!





O.Radek lj73 2LT-II


Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 19:46
autor: fotofeil
to nie żaden misz masz :) takie przeróbki w usa czy kanadzie to standard :)
Wszystko jest zrobione z głową :) i jest niezawodne :) bo zostało zrobione 8-9 lat temu, zostało zweryfikowane i w cieżkim terenie i w wyprawach po europie :) Będzie dobrze :) Gdybym nie znał auta na pewno bym nie kupił auto po takich modyfikacjach bo nie wiadomo kto i jak to zrobił, ale tutaj wiedziałem co kupuję i kto auto robił;)

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 19:49
autor: fotofeil
na tył poszło załączanie od ORE na kompresorze z BMW, plus presostat do sterowania ciśnieniem, jedyny prąd jaki mamy teraz to plus i minus :)

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 19:55
autor: fotofeil
a tak było wcześniej z tyłu czyli sterowanie podciśnieniem z silnika

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 19:57
autor: fotofeil
patent na przód na linkę

wypałki już wcześniej zrobione przed radzikona i maćka

choć nie ukrywam że sterowanie ciśnieniem było bo wygodniejsze :)

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 20:03
autor: fotofeil
Jak by ktoś kiedyś zastanawiał się czy wtryski do 5vz-fe pasują ( są dwa rodzaje ) to podpowiem że i jeden i drugi pasuje nie ważne jaki rocznik silnika

a obecnie auto kończę składać przedni most, bo zmieliły się przełożenia 4.1 sporo zębów poleciało, prawdopodobnie któryś już się ukruszył wcześniej i zarobił bałaganu ostatnio już do końca , przy okazji zmiana łożyska w piaście bo wałeczki już popękały.
Na dniach wpada też fotel kierowcy nowy :)


Będę informować o dalszych pracach :)

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 13 kwie 2020, 21:34
autor: oradek
Super! Mi się podoba.

O.Radek lj73 2LT-II


Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 15 kwie 2020, 18:43
autor: fotofeil
jako że fabryczne światła w toyce świecą dość kiepsko wsadziłem ledowe, jest o niebo lepiej, oczywiście tak łatwo nie było bo trzeba było na każdym świetle obrócić polaryzację i zrobić 2 przekaźniki na światło.
Chińczyk wyskrobał homologacje na hiszpanie, miałem już dwie kontrole policyjne uwagi nie zwrócili.

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 20 kwie 2020, 07:09
autor: bartekbp01
Petarda, bardzo mi się podoba ten kierunek w którym podążasz. Dużo przemyślanych patentów i droga pod prąd. Z lektury tego forum często się dowiesz że jedyny słuszny kierunek to ASO. A reszta rozwiązań to druciarstwo.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 21 kwie 2020, 05:16
autor: oradek
Pożyjemy, zobaczymy.


O.Radek lj73 2LT-II


Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 21 kwie 2020, 09:50
autor: Radzik071
oradek pisze:
21 kwie 2020, 05:16
Pożyjemy, zobaczymy...
8)
Auto przez jakieś 7 lat po przeróbkach, już pojeździło i zobaczyło...
Przejechało pół Europy i było ciorane na poligonie na 35calowym simexie. Wiec co może się dziać na 33 calowym Ateku :wink:

Podpowiem tylko dokładnie z bezawaryjnym załączaniem blokad pneumatycznych bo Łukasz aż tak się nie orientuje.
Standardowo w blokadzie np ARB mamy kompresor który załączany jest czujnikiem przez przekaźnik a powietrze zapodaje się elektro zaworami sterowanymi włącznikiem i kolejnym przekaźnikiem. I tu ma się co zepsuć bo dużo tego prądu.
U Łukasza jest rozwiązanie stosowane przez nas w rajdach przeprawowych:
Cała instalacja elektryczna pod dwie blokady mostów, ma tylko dwa kabelki: masa do budy oraz plus, który załączany jest presostatem mechanicznym. Koniec elektryki 8)
Blokady załączane są zwykłym ręcznym zaworkiem pneumatycznym. A przy główce mostu mamy siłownik pneumatyczny. Nie mogę napisać co może się zepsuć bo od kilku lat, odkąd to stosujemy, jeszcze nigdy nic się nie zepsuło. Ogólnie nadciśnienie i pneumatyka jest bardzo bezawaryjna podczas pracy np w błocie po klamki i nie zassie wody do silnika jak oryginalne sterowanie podciśnieniem.

Re: Toyota 4runner IIg 3.4 v6 lj70

: 21 kwie 2020, 09:52
autor: Radzik071
Całe te okablowanie z czujnikami, elektro zaworami itp można było usunąć.
Obrazek