HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: zombi »

Pisząc indukcja ma mówisz o rozgrzani elementu. obawiałbym się tego bo w środku masz gumowe uszczelki. Prawdopodobnie twój zawór schematycznie wygląda tak w załączniku.
Co do samego odpowietrznika. przynajmniej w j9 odpowietrznik jest nietypowy, jest mniejsza jakieś 6mm i dłuższa. Jak rozwalisz możesz mieć kłopot z kupnem od ręki. Ja śruby korektorze odkręciłem dopiero na stole kluczami nasadowymi, ale do tego trzeba odciąć linie biegnące do przodu auta.
PS. a) nie ma co odpowietrzać na krzyż, bo sekcja 1 idzie na przednie koła, sekcja 2 na tylną oś (prawdopodobnie tak jest u Ciebie)
b) odpowietrzając, korektor musisz zablokować, nie pozwalaj się rozciągać sprężynie,
c) spróbuj tył odpowietrzać na odpalonym silniku, byle by nie za długo ba można załatwić pompę ABS (gdzieś tak czytałem). U mnie to dało znaczną poprawę, pomimo braku odpowietrzenia na korektorze (jeszcze jak korektor był zapieczony)
Załączniki
Zaznaczenie_051.jpg
Zaznaczenie_051.jpg (31,33 KiB) Przejrzano 4026 razy

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Z indukcją jest o tyle dobrze ze w bardzo krótkim czasie grzeje do bardzo wysokiej temperatury i pozwala zwykle na od krecenie śruby czy odpowietrznika bez większego nagrzania elementu w który jest wkręcony. To duża przewaga nad palnikiem. Wiadomo że trzeba to robić z głową. Odpowietrzniki istotnie są nie typowe, tak samo jak w zaciskach mają inne stożki
Ja mam system bez , ABS i sekcje są dzielone tak jak opisałem. Nie tył i przód.
Dzięki za schemacik korektora, wiele mi wyjaśnił

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka




Ostatnio zmieniony 14 maja 2020, 07:09 przez bartekbp01, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Oczyść porządnie korpus korektora - są na nim oznaczenia, która rurka gdzie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Z abs czy bez sekcje w pompie zawsze są podzielone na tył i przód.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Rokfor32 pisze:Z abs czy bez sekcje w pompie zawsze są podzielone na tył i przód.
Tak wiem natomiast chodziło mi o to że z przedniej sekcji wychodzi na tył do korektora

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

A gdzie korektor ma "tył"? :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Na korpusie kanały masz oznaczone - strzałka to obwód tylny (wejście i wyjście, strzałki odpowiednio), "F" - to przedni.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Okdzięki za podpowiedź, drążę temat dalej, już trochę mądrzejszy.


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Po odpowietrzeniu korektora układ zaczął działać prawidłowo.
Odpowietrznik to jakiś totalny wynalazek, łącznie z tym że nie dało się go odkręcić 8 bo była za ciasna a 9 za luźna. Dopiero calowe 5/38 zrobiło robotę.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Dobry wieczór (bo pisze te słowa wieczorem )
Mam kolejny problem i zarazem pytanie.
Słaby nawiew, totalnie zatkany parownik klimatyzacji i nagrzewnica. Po 27 latach ma prawo. Pytanie jest moje takie czy jest jakiś sprawdzony albo tylko teoretyczny sposób na zamontowanie filtra kabinowego by taka sytuacja się nie powtórzyła?
Może ktoś już próbował takie rozwiązanie?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Taki traf mi się trafił - podczas drogi do Bornego Sulinowa w ostatni łikend najpierw straciłem ładowanie, potem powróciło ale czasami słabsze pomiędzy 12 a 13Vi tak sytuacja powtarzała się co jakiś czas bez zapalenia lamki Ładowania . W końcu zaczęły błyskać kontrolki na desce rozdzielczej (większość). Oczywiście toyota nadal jechała bez problemów.
Ostatecznie teraz jest tak że poziom ładowania jest ok, ale po kilku minutach jazdy zapalają się kontrolki na desce(widoczne na zdjęciu poniżej).
Czy jest możliwość że za całość odpowiada regulator ładowania? Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

No i po sprawie, przyczyną był regulator. Ciekawostki dwie, pierwsza to taka że stary pękł jak to widać na pierwszym zdjęciu, a druga ciekawostką jest taka że pierwszy regulator który zamówiłem firmy Lauber przyszedł bez widocznego na starym kondensatora(?).
Sprawę załatwił regulator magnetti marelli

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Zdjęcia ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Mam problem z blokadami. Konkretnie działały dobrze i prawidłowo a teraz przestały Obrazek. Od początku, mosty były rozbierane i sprawdzane blokady. Silniczki blokad rozebrane i sprawdzane. Wszystko po złożeniu działało ok, blokady włączały się i wyłączały bez problemu. Pod koniec czerwca miałem przygody z ładowaniem i od tego momentu blokady zdechły. Zaznaczam że to nie koniecznie jest przyczyną.
Jest też tak że nie do końca wiem jak ten system powinien działać, od początku miałem tak że jak włączałem reduktor to automatycznie włączała się blokada międzyosiowa, której nie dało się wyłączyć. Blokadę ta można było natomiast załączyć bez reduktora. Teraz jest tak że w ogóle się nie załącza. I tu moje pytania;
1.Czy blokady mostów będą działały bez zapietej centralnej blokady?
2. Co, oprucz samego silnika blokady mogło się spierniczyć i gdzie tego szukać?
3. Czy centralna blokada powinna się załączać z reduktorem? Ewentualnie co może być przyczyną tego że tak jest? Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

1. Nie
2. Elektryka (wiązka), czujniki
3. Tak ma być.

ODPOWIEDZ