HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Dzień dobry wszystkim.
Pracę nad moją osiemdziesiątką trwają. Na tapecie jest remont generalny silnika gdyż okazało się że nie jest on aż tak dobry ja poprzedni właściciel zachwalał.
Mam teraz dość duży problem gdyż okazało się że jeden tłok jest pekniety a reszta już słabo trzyma wymiar.
Znalazłem komplet tloków i korb na allegro gdzie sprzedający zapewniał że są one jak nowe i rzeczywiście tłoki są jak nowe. Problem jest tylko taki że denka tloków są inne niż moje. Dokładniej to moje tłoki mają dużą komorę spalania a zakupione przezemnie maja ta komorę mniejsza i przesuniętą. Sprzedający (pewnie też użytkownik tego forum) zapewnia że te tłoki pochodzą z silnika 4.2 12v. Nie mam powodu mu nie wierzyć bo gdy wyszukiwalem tłoki na necie to właśnie wychodziły tylko te z mniejszą komorą. Teraz nie wiem czy u mnie w silniku była jakaś rzeźba i mam nie takie tłoki jak potrzeba czy też były dwa rodzaje tloków. Najważniejsze pytanie czy mogę zastosować tłoki z mniejszą komora spalania i czy będzie to działać.
Na pierwszym zdjęciu tłok z mojego silnika, a na drugim zdjęcie z netu na którym jest ten tłok z mniejszą komorą ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: zombi »

A tłoków nie dobiera się pod wymiar cylindra?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

Dokładnie. Wieje kłopotami. Są trzy grupy wymiarowe tłoków w standardzie.
Mark 1 Mark 2 i Mark 3

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: jezus »

Puszka Pandory została otwarta...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

mozna tulejowac blok do rozmiarow tlokow, ale zdaje sie, ze pytanie dotyczylo ksztaltu tlokow, czyli jak i czy, beda wspolpracowac z reszta silnika ( glowica itp) , ktora jest w tym konkretnym silniku itp. ...

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Tłoki są nominalne, tak samo jak cylindry, szlif cylindrów nie będzie potrzebny, tylko chonowanie . Nie o to pytałem, pytałem o kształt denka tłoka.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

Czyli nie wiesz o co chodzi jak widzę. Tłoki nominalne mają trzy rozmiary!!! Szlif I i II to zupełnie co innego. Rozbierałeś kiedyś te silniki? Robiłeś? Zajrzyj do manuala bo zaraz sobie narobisz kłopotów. Masz tam jak się dobiera Marki.
Mała komora jest w 1HDT
Duża komora 1HD-FT

Czy jedne do drugich są zamienne? Nie wiem. Staram się nie rzeźbić.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

kylon pisze:Czyli nie wiesz o co chodzi jak widzę. Tłoki nominalne mają trzy rozmiary!!! Szlif I i II to zupełnie co innego. Rozbierałeś kiedyś te silniki? Robiłeś? Zajrzyj do manuala bo zaraz sobie narobisz kłopotów. Masz tam jak się dobiera Marki.
Mała komora jest w 1HDT
Duża komora 1HD-FT

Czy jedne do drugich są zamienne? Nie wiem. Staram się nie rzeźbić.
Ok, dziękuję kolego, zmieniam się w słuch. Zawsze dobrze posłuchać kogoś mądrego. Faktem jest że nie rozbieralem do tej pory takiego silnika. Napiszę prywatna wiadomość do szanowne go kolegi.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

PW mam zablokowane celowo. Nie jestem w stanie nauczać i pomagać wszystkim bo bym to robił 24h. Naprowadziłem Cię na trop. Dalej już musisz sobie poradzić albo oddać do kogoś kto to ogarnia. Najlepiej silnikowca a nie Kazia od Passata. Ściągnij sobie manuala i poczytaj. Robienie na hurra zawsze ma słabe efekty. Chyba że atakujesz jak Sovieci tyralierą.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Ok, bo zaczynam głupieć. Według moich informacji w mojej toyocie powinienem mieć silnik 1hd-t 167KM, napisałeś że tłoki z dużą komorą występowały w silnikach 1hd-ft, czyli w wersji 204 KM.
Mój silnik niestety już był grzebany, jak widać przez jakiegoś mechesa od passatow bo wygląda na to że tłoki są zmienione na nie prawidłowe. Świadczyć o tym mogą również nacięcia na krawędzi komory spalania zrobione pilnikiem(widoczne na zdjęciu) . Wygląda to tak jakby się komuś świeca nie zamieściła.Muszę doprowadzić ten silnik to stanu pierwotnego, dlatego będę wdzięczny za konstruktywne porady i pomoc. Serwisówkę już mam

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

1HD-FT nie ma świec żarowych.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

kylon pisze:1HD-FT nie ma świec żarowych.
Reasumując, w moim silniku powinny seryjnie występować te tłoki z mniejszą komorą spalania. Teraz pozostaje mi zmierzyć jeszcze raz średnicę cylindrów i dobrać nowe tłoki z małą komorą (nie mylę się?). Eh widzę że wizyta w ASO z numerem VIN mnie nie minie. Czy poza oryginalnymi tlokami są jakieś godne zaufania zamienniki np kolbenschmidt ?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: kylon »

Na nominał z Markami tylko oryginał. Tu akurat moje chłopaki mogą pomóc w sensie zakupu tańszego niż ASO. Tylko najpierw Ty musisz wytypować co potrzebujesz. Zrób pomiary po honowaniu.

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Pytanie mam, czy wał korbowy w 1hd-t jest azotowany fabrycznie.? Nie mogę znaleźć tej informacji w Manualu

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ