HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

MariuszS pisze:Spróbuj może: Krzysztof Szczepanik, Kraków, ul. Zarzecze 62
http://www.przezwajanie.eu/
Wiele różnych dziwnych rzeczy mi przezwajał :-)
Dzięki kolego!! Jadę tam

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

No i gotowe. Polecam gościa z powyższego linku. Dał sobie radę z nawinięciem uzwojenia. Powiedział że jeszcze nigdy w swojej 35 letniej karierze nie spotkał się z tak dziwnym uzwojeniem.
Jest to ponoć nawijane naprzemiennie a do tego mostkowane. W każdym razie dal sobie z tym radę więc mogę go śmiało polecić.
Koszt 150zl netto. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Ponowny problem z centralną blokadą. Mianowicie zwykle działa normalnie, bez problemu załącza i rozłącza z przycisku i z reduktora.
Problem pojawia się po kilku godzinnej jeździe na reduktorze, mianowicie nie rozłącza się. Nie ma reakcji ani na przycisk ani na wajhę reduktora.
Dopiero po kilu goszinach(np. Na zajutrz)
Znowu działa poprawnie i rozłącza się bez problemu.
Spotkał się ktoś z was z podobnym przypadkiem? Gdzie szukać przyczyny?
Ostatnio wracałem po asfaltach 100km do domu z zapięta blokada i to nie było fajne

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Tym razem tuning hamulców.
Przeskok z Ori tarcz 286mm na 312mm
Różnica w hakowaniu kosmiczna.ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego CPH2205 przy użyciu Tapatalka


Jabar
Posty: 105
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:38
Auto: FZJ80
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Jabar »

16 felga juz chyba nie podejdzie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Podejdzie. To po prostu set z wersji poliftowej J8, więc kompatybilny z felgami 16". Nie wejdą już jednak fele 15". Chyba że z jakimś sporawym dystansem ...

Dla felg 15" i tego typu zaciskiem (to jest chyba system AKEBONO) granica średnicy tarczy to 302 - 305mm.

I - tak, mogę potwierdzić: przejście z hampli z wersji przedliftowej na poliftową - to mega różnica w jakości hamowania. Warto jednak zwrócić uwagę, że większe zaciski (tłoczki) pracowały w zestawie z większa pompą (średnica tłoka pompy). Zostawienie mniejszej pompy może się - w sytuacji bardzo podbramkowej - zakończyć wyczerpaniem zakresu pracy pompy, zanim hample osiągną pełna skuteczność.

Servo chyba też było większe - ale tu ręki sobie nie dam za to obciąć.

To się powinno przetestować - a patent jest całkiem prosty: auto ma dać radę zablokować koła (lub aktywować ABS) na suchym i ciepłym asfalcie (warunki mamy obecnie sprzyjające). Z dowolnej prędkości. Jeżeli jednak hamulec nie da się zablokować - to oznacza, że jednak pompa również jest do wymiany (z pamięci - w wersji poliftowej tłok powinien mieć 1". I są dwie wersje pomp - do i bez ABS. Różnią się budową wewnątrz).

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: bartekbp01 »

Serwo jest wielkościowo takie samo, ale pompa ma większą średnicę, też pasuje pług and Play, ale trzeba wymienić z serwem. Ta większa pompa ma mocowanie na cztery śruby. Mnie udało się dopaść komplet pompa i serwo z polifta, ale bez ABS. Średnica tłoczka 25.4mm
Co do felg to ja nie ma z tym problemu bo jeżdżę na kołach 315/70R17

Wysłane z mojego CPH2205 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2019
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
04 cze 2023, 21:30
I są dwie wersje pomp - do i bez ABS. Różnią się budową wewnątrz).
A to ciekawe, czym sie pomiedzy soba roznia?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HDJ80 odbudowa by bartekbp01

Post autor: Rokfor32 »

Budową sekcji tłoczących (plus średnica cylindra). Nie wiem fizycznie na czym polega różnica ( nie dłubałem w tym osobiście, wychwyciłem że jest różnica po rysunkach) - ale najwyraźniej jest to na tyle istotna sprawa, że toyota się zdecydowała na zmianę kołnierza mocującego do serwo, żeby pompy przestały być współzamienne.

ODPOWIEDZ