Re: Operation Donkey II, czyli Hilux Revo by Templar
: 31 mar 2021, 10:53
Wykres wykresowi nierówny. Serio - ma w tym wypadku bardzo duże znaczenie, na jakiej hamowni robi sie test.
Tu raczej była to typowa do osobówek (na wydruku podana jest masa inercyjna). Chodzi o to, ze te silniki, o których mowa, maja dosyć dużą zwłokę w budowaniu momentu. Tak obrazowo - ten silnik może spokojnie zbudować 300Nm przy 1500 rpm - ale to wyjdzie albo na hamowni obciążeniowej - albo na inercyjnej z bardzo duża masą bezwładną (czyli na sprzęcie do ciężarówek). Przy małej inercji silnik zdąży "przeskoczyć" zakres obrotowy, zanim turbina zdoła zbudować pełne ciśnienie i podać pełną dawkę paliwa. Temu wykres wychodzi taki ostry.
Podobnie wychodzi przy odczycie drogowym - inaczej wygląda wykres robiony na drugim biegu, a inaczej na czwartym.
Tu raczej była to typowa do osobówek (na wydruku podana jest masa inercyjna). Chodzi o to, ze te silniki, o których mowa, maja dosyć dużą zwłokę w budowaniu momentu. Tak obrazowo - ten silnik może spokojnie zbudować 300Nm przy 1500 rpm - ale to wyjdzie albo na hamowni obciążeniowej - albo na inercyjnej z bardzo duża masą bezwładną (czyli na sprzęcie do ciężarówek). Przy małej inercji silnik zdąży "przeskoczyć" zakres obrotowy, zanim turbina zdoła zbudować pełne ciśnienie i podać pełną dawkę paliwa. Temu wykres wychodzi taki ostry.
Podobnie wychodzi przy odczycie drogowym - inaczej wygląda wykres robiony na drugim biegu, a inaczej na czwartym.