Re: Oradek i moja LJ73 z 1991
: 02 kwie 2020, 22:12
Wszystko super, tylko skąd 2,5V w 12V instalacji?! Na foto w poście wyżej macie wyraźne zdjęcie - 2,5V...
U mnie jest sterowanie chyba przez +, w każdym razie, podając bezpośrednio na jedną lampę 12V obie działają, więc raczej plus dostają a nie masę Tak musiałem się ratować, chwilowo
Poratuje ktoś schematem elektryki, takim, na którym będzie - kierownica z przełącznikami, kostka pod kierownicą, panel z przekaźnikami pod kierownicą?
Żebym mógł sobie sprawdzić, jakie tam powinny być napięcia na każdym pinie w zależności od stanu przełączników i ustalić co szwankuje?
Zrobił bym od nowa instalacje do świateł, ale szkoda mi wskaźników na desce rozdzielczej i przełączników przy kierownicy.
Niestety będę musiał dołożyć inny przełącznik świateł, jeśli nie będę miał schematu oryginalnego sterowania i nie odkryję co w oryginale jest zepsute. Będę musiał zrobić też nową instalację, częściowo. Bardzo nie podoba mi się ta myśl.
Poniżej foto głównej kostki pod kierownicą, przez które przechodzą instalacje wszystkich przełączników przy kierownicy i foto układu przekaźników, który tam jest.
Do niektórych przewodów były przylutowane jakieś dodatkowe obwody i przekaźnik... Niestety przestało to działać a na tych dodatkowych przewodach pojawiają się jakieś dziwne napięcia typu 2,5 czy 0,01V
Mój email oradek@poczta.fm gdyby ktoś miał ochotę wspomóc skanem schematu tej instalacji, ze szczególnym uwzględnieniem instalacji przełącznika świateł.
Po przejechaniu 20 km wyciekł płynu chłodniczego ustał...
Wniosek - moje auto ma moduł WAN i stałe łącze z internetem, plus moduł AI, auto przeczytało mój post na forum i się samo znów naprawiło w obawie przed przeróbką na żyletki
Tymczasem znów nie mam świateł mijania i drogowych.
Wyrzuciłem panel sterowania z miernikiem, jaki sobie założył ostatnio RAT, bo gdzieś się robiło zwarcie. Do układu dochodzi 12V, ale dalej jest już tylko mniej, więc muszę carlingi zmienić na jakieś przełączniki bez elektroniki.
Na przyszłość już wiem, że muszę poza bezpiecznikiem dokładać diodę do obwodu każdego chińskiego badziewia.
Przyszły lusterka od Transita. Przymierzałem, idealnie pasuje wielkością. Muszę tylko wymyśleć mocowanie, żeby nie było lusterko niżej niż oryginał.
Poniżej foto prawego lusterka niby pasującego zamiennika z którego nie jestem zadowolony, lewego oryginalnego oraz dołożone dla porównania lusterko Transita.
@jezus
Nie jest to dom, tylko budynek warsztatowy, ma 6 bram 4,5x4,5m każda. Wiśniowski robi na zamówienie takie bramy, zapraszam na PW lub ww email, w tematach nie związanych bezpośrednio z nazwą wątku.
O.Radek lj73 2LT-II
U mnie jest sterowanie chyba przez +, w każdym razie, podając bezpośrednio na jedną lampę 12V obie działają, więc raczej plus dostają a nie masę Tak musiałem się ratować, chwilowo
Poratuje ktoś schematem elektryki, takim, na którym będzie - kierownica z przełącznikami, kostka pod kierownicą, panel z przekaźnikami pod kierownicą?
Żebym mógł sobie sprawdzić, jakie tam powinny być napięcia na każdym pinie w zależności od stanu przełączników i ustalić co szwankuje?
Zrobił bym od nowa instalacje do świateł, ale szkoda mi wskaźników na desce rozdzielczej i przełączników przy kierownicy.
Niestety będę musiał dołożyć inny przełącznik świateł, jeśli nie będę miał schematu oryginalnego sterowania i nie odkryję co w oryginale jest zepsute. Będę musiał zrobić też nową instalację, częściowo. Bardzo nie podoba mi się ta myśl.
Poniżej foto głównej kostki pod kierownicą, przez które przechodzą instalacje wszystkich przełączników przy kierownicy i foto układu przekaźników, który tam jest.
Do niektórych przewodów były przylutowane jakieś dodatkowe obwody i przekaźnik... Niestety przestało to działać a na tych dodatkowych przewodach pojawiają się jakieś dziwne napięcia typu 2,5 czy 0,01V
Mój email oradek@poczta.fm gdyby ktoś miał ochotę wspomóc skanem schematu tej instalacji, ze szczególnym uwzględnieniem instalacji przełącznika świateł.
Po przejechaniu 20 km wyciekł płynu chłodniczego ustał...
Wniosek - moje auto ma moduł WAN i stałe łącze z internetem, plus moduł AI, auto przeczytało mój post na forum i się samo znów naprawiło w obawie przed przeróbką na żyletki
Tymczasem znów nie mam świateł mijania i drogowych.
Wyrzuciłem panel sterowania z miernikiem, jaki sobie założył ostatnio RAT, bo gdzieś się robiło zwarcie. Do układu dochodzi 12V, ale dalej jest już tylko mniej, więc muszę carlingi zmienić na jakieś przełączniki bez elektroniki.
Na przyszłość już wiem, że muszę poza bezpiecznikiem dokładać diodę do obwodu każdego chińskiego badziewia.
Przyszły lusterka od Transita. Przymierzałem, idealnie pasuje wielkością. Muszę tylko wymyśleć mocowanie, żeby nie było lusterko niżej niż oryginał.
Poniżej foto prawego lusterka niby pasującego zamiennika z którego nie jestem zadowolony, lewego oryginalnego oraz dołożone dla porównania lusterko Transita.
@jezus
Nie jest to dom, tylko budynek warsztatowy, ma 6 bram 4,5x4,5m każda. Wiśniowski robi na zamówienie takie bramy, zapraszam na PW lub ww email, w tematach nie związanych bezpośrednio z nazwą wątku.
O.Radek lj73 2LT-II