Szulbor i historia mojego 4runnera

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Oj Łukasz to chyba na geometrii w szkole inne linie równoległe miałeś w głowie :wink:

wahacze sa szersze tj koło dalej od ogranicznika, więc wychyla sie bardziej, w dyskusje o przekładniach mnie nie wciągniesz :P

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Rokfor32 »

Widocznie te customowe wahacze mają inaczej ustawione te ograniczniki. Sie bym nie zdziwił - im większy skręt (wygięcie przegubu) - tym łatwiej go rozwalić. Tu dodatkowo doszedł zwiększony skok zawiasu - więc możliwe, że w skrajnych położeniach wahacza i skręcie jak fabryka ustawia przegub wychodził już poza zakresem dopuszczalnym wychylenia.

Poza tym - to są zawieszenia dedykowane do szybkiej jazdy. Ciasne skręcanie nie jest więc priorytetowe. :wink:

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

a tak sie 4runner zmienił przez okres 4 - 5 lat :)

Obrazek

tak, to na górze to ten sam samochód :)

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: sebastian44 »

Czy w aucie został chociaż jeden oryginalny, nie naprawiany/modyfikowany element? :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Rokfor32 »

Lusterka wyglądają podobnie na obu zdjęciach ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Beduin »

Lusterka i przyciemniane szyby!
Można by z tego zrobić łamigłówkę dla dzieci: „znajdź X różnic”

lecchu
Posty: 329
Rejestracja: 16 lip 2009, 14:42
Auto: HZJ80
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: lecchu »

W górnym aucie wybita jest szyba w drzwiach kierowcy.
I las wycięli, łobuzy jedne...

:D
Pzdr.
L.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

juz samo to ze chyba jestem w stanie wymienić co zostało to swiadczy ze duzo teggo nie ma :)

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

Kolejne obserwacje z użytkowania zawieszenia. Przód wybiera i idealnie pewnie się prowadzi. Amortyzatory ze sprężynami King to jest to. Co do tyłu prowadzi się równie dobrze, jednak przy szybkiej jeździe i jakiś tam hopkach potrafi dobić, może sprężyny toytec trochę za miękkie wybrałem... Jankesi załatwiają to bumd shockami. Których na ten czas chciałem uniknąć. Bo to nie ma być rajdowka tylko wycieczkowoz. Wymiana sprężyn na twardsze też wolałbym uniknąć bo auto straci na komforcie i prowadzeniu, jak pisałem nie chodzi mi o to żeby było wysoko.

Wpadł mi w oko airlift 1000. Chociaż nie o liftiwanie tu chodzi to poduszka pneumatyczna w sprężynie utwardzi kiedy załadowany, nie wiem tylko czy sprawdzi się jako ogranicznik. Czy jej po prostu nie rozwali.

Jakieś sugestie?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Rokfor32 »

Nie rozwali. Jak się zwoje sprężyny zacisną, to ta poduszka nie ma gdzie "wypłynąć" :wink:

W tych amorach masz regulację tłumienia dobicia? jeżeli tak - to Ci to załatwi sprawę (zwiększenie wartości tłumienia w tym kierunku).

Możesz też - bo nie wiem czy masz - do sprężyn zapodać ori odboje z J9, plus te do ramy też z J9 w wersji najdłuższej (są trzy wysokości dostepne).
To nie jest sztywny kawał gumy, ich ażurowa konstrukcja powoduje, że działa to bardziej właśnie jak powietrzne bump stopery. Praktycznie nie odczuwa się zderzenia mostu z tymi odbojami.

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

po paru tysiącach kilometrów na nowym zawieszeniu, okazało się że sprężyny tylne super pracuja jak auto jest puste, ale wystarcza pasażerowie i troche bagażu i siada i nie pracuje dobrze. nie chciałem sie pogodzić jazdą na codzień taczką tj. na za twardych sprężynach. Więc za ciosem zostały zamontowane poduszki, i system airlift. chociaż liftem tego bym nie nazwał bo nie o wysokość tu chodzi.

Obrazek

Obrazek

teraz jeździ jak chcialem w każdych warunkach załadowania.

przy okazji wkońcu zamontowaliśy fotele które dobre pół roku kurzyły się w garażu.

Obrazek

a że nie jesteśmy do końca normalni to niedługo kolejny projekt tym razem wołek roboczy do firmy... już plynie

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Jake »

Nie widac fotek...

Awatar użytkownika
Beduin
Klubowicz
Posty: 358
Rejestracja: 12 cze 2014, 14:39
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: Beduin »

Ja widzę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
szulbor
Posty: 392
Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
Kontakt:

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: szulbor »

hmm, dziwne, jakby ktoś miał pomysl jak moge naprawić to dajcie znać u mnie na wszyskich urządzeniach widac.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Szulbor i historia mojego 4runnera

Post autor: RAT »

Zajebiste zbudowałeś to auto !! Mega mi się podoba

ODPOWIEDZ