Meselowa KDJ 90
Moderator: luk4s7
Re: Meselowa KDJ 90
Doceniam każdą opinię
Auto przeszło kolejną modyfikację. Mianowicie zostało założone zawieszenie firmy Terrain Tamer.
Komponenty dostarczył Kylon a sam montaż przeprowadziłem w zaciszu domowego garażu. Dzięki konsultacją z jak zawsze pomocną Bracią Toyoty Land Cruiser szybko skompletowałem wszelkie narzędzia i przystąpiłem do działania.
Do tyłu auta zabrałem się odrazu po powrocie z uczelni czyli około 17. Ku mojemu zaskoczeniu wszystko przeszło bez jakichkolwiek trudności i o godzinie 22 miałem tył auta gotowy.
Następnego dnia zabrałem się za przód i tutaj operacja trwała dłużej. Skupiłem się na dokładnym wyczyszczeniu wszystkich śrub. Zagwarantowało mi to bezproblemowy demontaż bez strachu o zerwanie gwintu
W tyle głowy ciągle pamiętałem o tym że prawdopodobnie czeka mnie wycięcie śrub do regulacji geometrii, oraz wymiana polibuszy wachaczy. Auto zrobiło mi nie lada niespodziankę ponieważ same śruby odkręciłem bez najmniejszego problemu a tuleje idące przez polibusza wypchnąłem palcem. Pełen radości rozebrałem resztę elementów i po wyczyszczeniu zabezpieczyłem je na kolejne kilka lat:)
Następnie pozostało wszystko zmontować oraz założyć dystanse na przód (wcześniej ze względu na większe koła obcierały przy maksymalnym skręcie)
Około godziny 20 zakończyłem "Liftowanie" 90. Po szybkiej konsultacji z Markami wskoczyłem w roboczych ciuchach do auta i poleciałem na ustawienie geometrii. Minęła godzina i już wracałem do domu pełen dumy że jednak nie zostałem w 100% pochłonięty przez erę komputerów i pracę fizyczną cenię ponad to
Przed
Po
W sobotę udało wyrwać się na kilka godzin i spędzić dzień ciesząc się Japońską terenówką
Auto przeszło kolejną modyfikację. Mianowicie zostało założone zawieszenie firmy Terrain Tamer.
Komponenty dostarczył Kylon a sam montaż przeprowadziłem w zaciszu domowego garażu. Dzięki konsultacją z jak zawsze pomocną Bracią Toyoty Land Cruiser szybko skompletowałem wszelkie narzędzia i przystąpiłem do działania.
Do tyłu auta zabrałem się odrazu po powrocie z uczelni czyli około 17. Ku mojemu zaskoczeniu wszystko przeszło bez jakichkolwiek trudności i o godzinie 22 miałem tył auta gotowy.
Następnego dnia zabrałem się za przód i tutaj operacja trwała dłużej. Skupiłem się na dokładnym wyczyszczeniu wszystkich śrub. Zagwarantowało mi to bezproblemowy demontaż bez strachu o zerwanie gwintu
W tyle głowy ciągle pamiętałem o tym że prawdopodobnie czeka mnie wycięcie śrub do regulacji geometrii, oraz wymiana polibuszy wachaczy. Auto zrobiło mi nie lada niespodziankę ponieważ same śruby odkręciłem bez najmniejszego problemu a tuleje idące przez polibusza wypchnąłem palcem. Pełen radości rozebrałem resztę elementów i po wyczyszczeniu zabezpieczyłem je na kolejne kilka lat:)
Następnie pozostało wszystko zmontować oraz założyć dystanse na przód (wcześniej ze względu na większe koła obcierały przy maksymalnym skręcie)
Około godziny 20 zakończyłem "Liftowanie" 90. Po szybkiej konsultacji z Markami wskoczyłem w roboczych ciuchach do auta i poleciałem na ustawienie geometrii. Minęła godzina i już wracałem do domu pełen dumy że jednak nie zostałem w 100% pochłonięty przez erę komputerów i pracę fizyczną cenię ponad to
Przed
Po
W sobotę udało wyrwać się na kilka godzin i spędzić dzień ciesząc się Japońską terenówką
Ostatnio zmieniony 02 lut 2016, 14:33 przez luk4s7, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawione zdjecia
Powód: Poprawione zdjecia
Re: Meselowa KDJ 90
Coś fotki nie banglają... Jak wysoko się podniosło z przodu?
Re: Meselowa KDJ 90
A teraz widać? Dodam zdjęcia tu a moderatora bym prosił o podmiankę linków (ta sama kolejność)
<CUT>
Auto podniosło się z przodu o 3cm a z tył o 4,5cm
Zrobione. Wisisz mi browara! Luk4s7
<CUT>
Auto podniosło się z przodu o 3cm a z tył o 4,5cm
Zrobione. Wisisz mi browara! Luk4s7
Re: Meselowa KDJ 90
widać, pięłknie Rozsądny lift, krótkie j9 są fajne, tylko te pierońskie parapety wywal precz
Re: Meselowa KDJ 90
Ja mam ciągle wrażenie że przód jest trochę za nisko
Re: Meselowa KDJ 90
Wizualnie czy opona haczy? Na dystansach + 30 może trochę haczyć ale przy tak dużym skręcie kół szybko się nie jedzie Moim zdaniem jest ok, paka musi być wyżej bo tam się ziemniory w worach ładuje albo prosiaka i starą babę
Re: Meselowa KDJ 90
U mnie jest podobnie ale jak do pełna zatankuję i trochę bagażu dorzucę to jest super.
- Załączniki
-
- IMG_1632.JPG (102,7 KiB) Przejrzano 9755 razy
Re: Meselowa KDJ 90
Widzę ze prawie takie same:)
Re: Meselowa KDJ 90
Tylko ja mam skrzynię manualną i bez skóry no i alu zderzak a o bagażniku nie wspomnę
Re: Meselowa KDJ 90
No to ja się też podzielę refleksją jak mój stoi
Tył to pełen Terrain Tamer (sprężyny TTCS-1534 czyli +50kg i +20mm), z przodu seryjne sprężyny i amortyzatory TT.
Przednie sprężyny TTCS-1443 (+50kg i +0mm [zero]) leżą w piwnicy i czekają na wyciągarkę (obawiałem się że może być za twardo z przodu).
Stałym obciążeniem na tyle są szuflady +/- 60kg. Z przodu nie ma nawet drugiego aku. Mimo wszystko na oko przód sterczy do góry według mnie... Na pewno nie jest tak jak u Was, że przód jest niżej.
A może ktoś pomylił sprężyny przy montażu
No więc tak:
Tył to pełen Terrain Tamer (sprężyny TTCS-1534 czyli +50kg i +20mm), z przodu seryjne sprężyny i amortyzatory TT.
Przednie sprężyny TTCS-1443 (+50kg i +0mm [zero]) leżą w piwnicy i czekają na wyciągarkę (obawiałem się że może być za twardo z przodu).
Stałym obciążeniem na tyle są szuflady +/- 60kg. Z przodu nie ma nawet drugiego aku. Mimo wszystko na oko przód sterczy do góry według mnie... Na pewno nie jest tak jak u Was, że przód jest niżej.
A może ktoś pomylił sprężyny przy montażu
No więc tak:
Re: Meselowa KDJ 90
Jest to zagadka a kiedy montaż wyciągarki? Zrobisz dokumentacje fotograficzna ?
Re: Meselowa KDJ 90
Kiedy? To jest dobre pytanie... Chyba jednak nieprędko. Postaram się o dokumentację, ale ponieważ chciałbym to zlecić komuś kto zrobi to fachowo i do którego będę miał zaufanie. Mogę więc nie mieć szansy uczestniczyć w procesie.
Myślę że zagadka by się rozwiązała gdybym jednak założył z przodu sprężyny TT które leżą w piwnicy. Póki co będę z tym żył, bo jednak obawiam się nadmiernej twardości.
Myślę że zagadka by się rozwiązała gdybym jednak założył z przodu sprężyny TT które leżą w piwnicy. Póki co będę z tym żył, bo jednak obawiam się nadmiernej twardości.
Re: Meselowa KDJ 90
Mesel - miałeś jakieś niespodzianki przy wyciąganiu wykładziny? Jakieś spinki trzeba było na zapas mieć? Prałeś odkurzaczem piorącym, gdzieś oddałeś? U mnie jak wsiadam to nie tyle plaki czuć, ale mam zapach "starego samochodu" , co mnie trochę denerwuje.
Zobacz sobie CB Lafayette Venus, wszystko jest sterowane z gruszki przez co samo radio chowasz gdzieś pod spodem deski i ładnie to wygląda.
Przy zakładaniu folię nakleiłeś pod snorkel na nadkole? Folia jakaś 3M bezbarwna?
[Przeniosłem rozważania nt. CB radia tutaj żeby nie zaśmiecać Meselowi wątku]
Zobacz sobie CB Lafayette Venus, wszystko jest sterowane z gruszki przez co samo radio chowasz gdzieś pod spodem deski i ładnie to wygląda.
Przy zakładaniu folię nakleiłeś pod snorkel na nadkole? Folia jakaś 3M bezbarwna?
[Przeniosłem rozważania nt. CB radia tutaj żeby nie zaśmiecać Meselowi wątku]
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2016, 12:35 przez luk4s7, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Wydzielenie wątku z innym tematem
Powód: Wydzielenie wątku z innym tematem
Re: Meselowa KDJ 90
Absolutnie żadnych niespodzianek przy demontażu wykładziny, żadnych elementów jednorazowych. Oddałem na myjnie gdzie najpierw ciśnieniem a potem odkurzaczem odciągali wilgoć, .
Pod snorkel folia chyba 3M bezbarwna gruba. Tak profilaktycznie gdyż ostatnim razem ruda wychodziła spod spodu.
Pod snorkel folia chyba 3M bezbarwna gruba. Tak profilaktycznie gdyż ostatnim razem ruda wychodziła spod spodu.
Re: Meselowa KDJ 90
Brawo Mesel za pracę samemu !