HDJ 80 Drako- wyprawówka
Moderator: luk4s7
HDJ 80 Drako- wyprawówka
Kiedys opisalem w innym temacie ale wkleje teraz do dzialu moja tojota
Hdj 80 4,2 td 24v 96 rok
Przerabiając ten samochod zależało mi zeby był to zwykły cywilny samochód, bez tysiaca naklejek, wielkich grilli i wszystkich bajerów powodujacych że auto wyglada jakby dopiero co zjechało z poligonu po ostrzale. Zeby bylo eleganckim rodzinnym samochodem, który można w kilka godzin przygotować do wyjazdu na drugi koniec świata. Wydaje mi sie ze się udało. Wywoluje skrajne opinie co jest najfajniejsze.
Auto kupilem w polskim komisie ( przywiezione z Hiszpani)
Przebieg wg mnie to loteria i bezpieczniej jest w niego nie wierzyc ale po skorach czy zuzyciu podzespolow widac ze miliona nie ma nakrecone jeszcze J zakladam ze ok. 300-400 tys ( licznikowo 190)
Auto było dosyc dobrze doposażone ( oprocz pelnego wypasu , elektryki , skory, szyberdachu , pogrzewanych foteli itp. Troche drogiego szpeju off-road)
A wiec było:
- -Pelne zawieszenie OME z amorami LTR ( teraz juz zwykle OME nitro)
- -Safari Snorkel
- -zderzak ARB (aktualnie u GM J )
- -wyciagarka warna 9.5 ti
- czarny kolor ze zlotymi wykonczeniami ( arb tez był zloty ! )
dodalem /zmienilem
- stalowy tylni zderzak z mocowaniem na kolo i hi-lifta
- opony 285x75x16 bfg at na felgach aez gobi (idealem bylyby 255x85x16)
- dodatkowy zbiornik paliwa w miejsce kola zapasowego ( ok. 90 litrow ale jak ktos chce to miejsca jest na 2 razy wiekszy ) dzialajacy jako podwieszony kanister ( pompka przelewowa ) wlew zrobiony na zasadzie rozdzielonej duzej rury ( najprostsze i najlepsze rozwiazanie)
- instlacja pneumatyczna ( zbiornik viair a kompresor z oszczednosci t-max) kompresor w aucie wg mnie ma tylko sens w zestawie z butla ( dzialaja np. leciutkie pneumatyczne narzedzia )
- przetwornica 230v zabudowana pod tapicerka wyprowadzone dwa gniazdka ( przod i tyl auta )
- oslony egr na przednie lampy
- dodatkowe 2 akumlatory (w sumie 4) jest to troche kontrowersyjne rozwiazanie , krytykowane przez elektrykow ale na razie dziala bez zarzutu. W hdj80 nie ma miejsca na wieksze jak ok. 80ah akumlatory, wiec postanowilismy dac 4x62 co daje niebanalne 248ahJ na razie dziala bez zarzutu, ale to zmota. wolalbym cos w stylu national luna.
- Dodatkowe oswietlenia wnetrza ( jarzeniowka w baganiku – super, lampki pilota helli 500mm na desce i klapie bagaznika – ta z tylu lepiej dac w innym miejscu ponieważ trzaskania klapa już pare razy zarowka nie wytrzymala.
- Wywalilem cala tapicerke z podlogi , pomalowalem podloge farba epoksydowa polecona przez Zbowida , zakrylem wszystko guma ( latwo zachowac czystosc w aucie, lepiej się spi bo jednak tapicerka trzyma kurz)
- Mam zbudowane lozko wraz z systemem szuflad , na wyprawe nad bajkal chcialem wiecej miejsca na bagaze wiec lozko opieralo się na tylnich fotelach po podwojnym zlozeniu w sztorc ( kto ma 80 ten wie jak ) było malo miejsca ( zwlaszcza przy szuberdachu) ale te 40 nocy przespalismy bez stresu. Teraz mam to obnizone ( opiera się na fotelach zlozonych raz na plasko) spi się super wygodnie, ale mniej rzeczy można spakowac ( bo zawsze i tak mam ich za duzo na wyjazdach , duze auto rozbestwia.trzeba się uczyc od motocyklistow) Wg mnie najwaznejsze przy lozku to materac, mam zrobiony na zamowienie porzadny piankowy materac ( skladany na pol 2x90x120 – czyli mam spanie 180 x 120 cm kiedys w 3 os tam spalismy i było ok.)
- Sprzedalem arba Grzeskowi i dalem zrobic skromny zderzak mojego projektu z którego jestem bardzo dumny ze schowana wyciagarka i halogenami helli ( na dole przecimglowe ff75)a na przed atrapa 4x ff200 ( 2 przecimglowe 2 dalekosiezne docelowo będą 2x ff200 xenon)
- Zmienilem wszystkie swiatla ( przednie reflektory , migacze , postojowki i tylnie) dzieki uprzejmosci Wiecha sciagnalem ze stanow caly komplet ( widzialem je w rosji na zlocie w Altaju a mam bardzo slaby wzrok wiec zamarzylem od razu o takich) . Jestem nimi zachwycony( tylnie niestety troche stylem przypominaja te z golfow czy beemek ale swieca swietnie co zwieksza bezpieczenstwo na drodze) a przednie to bajka... ( uwazam ze przerabianie starych lamp na xenony to przestepstwo dlatego sprowadzilem ten caly zestaw)
- Progi stalowe , ale nie jestem z tego elementu zadowolony. Waza chyba tone , maja wydumane mocowania ( kiepski pomysl na ominiecie wydechu) ipt. Ogolnie predzej czy pozniej zmienie na zwykle najprostsze rurowe
- Kolor.. zmienilem czarny na toyotowski beige ( taki jak u Adama Polaka czy znany hzj ale jakos sie bardziej blyszczy ) nadkola , zderzaki pomalowalem w kolorze oryginalnej listwy jaka miałem na drzwiach ( szary ) glownie z braku pomyslu na kolor tych elementow. Efekt jest jaki jest , jednym się bardzo podoba inni mowia ze brzydko. Ja jestem zadowolony
-oprocz tego mase wyprawowych przydasiow, skrzynie ( ulatwiaja pakowanie, bo można sie spakowac w domu albo zrobic np. stolik), prysznic 12v z grzaniem ( wymiennik ciepla) i mase innych glupot.
-ostatnio pojawil sie bagaznik dachowy ( z aluminium i rozkladanym zadaszeniem )
Auto wygladalo tak
pozniej tak:
A teraz tak
bagaznik z zadaszeniem
stalowe progi i opony bfg na felgach aez gobi ( przy wjezdzie do najbardziej off-roadowego zamku na swiecie )
Lozko i zabudowa - wyciaga sie ja w 2 min.Jest bardzo wygodny materac!
co najwazniejsze auto nie traci 5 miejsc!
gumowa tapicerka przydaje , latwo wyczyscic
wyprawowy bajzel
lampka i gniazdko 230
lampka na tylniej klapie
przyatostradowe sushi no i gieps i lampka
kompresor i przetwornica i wszystkie instalacje pod tapicerka ( zeby po wyciagnieciu tapicerki auto bylo poprostu rodzinnym kombi:) )
dodatkowe akumlatory
dotatkowy zbiornik ok 90 l z chromoniklu
prosty system rozdzialu wlewu paliwa- proste i skuteczne
po tym jak kupilem auto wstawilem je do Rajmunda Szombary gdzie przez ok. 2 miesiace zostalo sprawdzone wszystko ( lozyska, nowe sprzeglo, uszczelnienia, hamulce , wodziki do blokady, dystansownie dyfra itp. W silniku paski, pompa wody, szczotki itp. – ogolnie bardzo porzadny pakiet startowy zrobiony u dobrego mechanika wiec awarie sie praktycznie nie zdarzały ( zaleta nie katowania ! bo kazde upalane auto sie psuje)
hmm nie jestem w stanie sobie przypomniec awarii , oprocz zwyklej obslugi ale trzeba pamietac to to kilkunastoletnie auto i gdybym nie przylozyl się do pakietu startowego lista napraw bylaby dluga( z racji planowanego wyjazdu chcielismy mieć 100% pewnosci). W\
Suma sumarum to tylko zadbane auto się nie psuje
pozdrawiam
Drako
Hdj 80 4,2 td 24v 96 rok
Przerabiając ten samochod zależało mi zeby był to zwykły cywilny samochód, bez tysiaca naklejek, wielkich grilli i wszystkich bajerów powodujacych że auto wyglada jakby dopiero co zjechało z poligonu po ostrzale. Zeby bylo eleganckim rodzinnym samochodem, który można w kilka godzin przygotować do wyjazdu na drugi koniec świata. Wydaje mi sie ze się udało. Wywoluje skrajne opinie co jest najfajniejsze.
Auto kupilem w polskim komisie ( przywiezione z Hiszpani)
Przebieg wg mnie to loteria i bezpieczniej jest w niego nie wierzyc ale po skorach czy zuzyciu podzespolow widac ze miliona nie ma nakrecone jeszcze J zakladam ze ok. 300-400 tys ( licznikowo 190)
Auto było dosyc dobrze doposażone ( oprocz pelnego wypasu , elektryki , skory, szyberdachu , pogrzewanych foteli itp. Troche drogiego szpeju off-road)
A wiec było:
- -Pelne zawieszenie OME z amorami LTR ( teraz juz zwykle OME nitro)
- -Safari Snorkel
- -zderzak ARB (aktualnie u GM J )
- -wyciagarka warna 9.5 ti
- czarny kolor ze zlotymi wykonczeniami ( arb tez był zloty ! )
dodalem /zmienilem
- stalowy tylni zderzak z mocowaniem na kolo i hi-lifta
- opony 285x75x16 bfg at na felgach aez gobi (idealem bylyby 255x85x16)
- dodatkowy zbiornik paliwa w miejsce kola zapasowego ( ok. 90 litrow ale jak ktos chce to miejsca jest na 2 razy wiekszy ) dzialajacy jako podwieszony kanister ( pompka przelewowa ) wlew zrobiony na zasadzie rozdzielonej duzej rury ( najprostsze i najlepsze rozwiazanie)
- instlacja pneumatyczna ( zbiornik viair a kompresor z oszczednosci t-max) kompresor w aucie wg mnie ma tylko sens w zestawie z butla ( dzialaja np. leciutkie pneumatyczne narzedzia )
- przetwornica 230v zabudowana pod tapicerka wyprowadzone dwa gniazdka ( przod i tyl auta )
- oslony egr na przednie lampy
- dodatkowe 2 akumlatory (w sumie 4) jest to troche kontrowersyjne rozwiazanie , krytykowane przez elektrykow ale na razie dziala bez zarzutu. W hdj80 nie ma miejsca na wieksze jak ok. 80ah akumlatory, wiec postanowilismy dac 4x62 co daje niebanalne 248ahJ na razie dziala bez zarzutu, ale to zmota. wolalbym cos w stylu national luna.
- Dodatkowe oswietlenia wnetrza ( jarzeniowka w baganiku – super, lampki pilota helli 500mm na desce i klapie bagaznika – ta z tylu lepiej dac w innym miejscu ponieważ trzaskania klapa już pare razy zarowka nie wytrzymala.
- Wywalilem cala tapicerke z podlogi , pomalowalem podloge farba epoksydowa polecona przez Zbowida , zakrylem wszystko guma ( latwo zachowac czystosc w aucie, lepiej się spi bo jednak tapicerka trzyma kurz)
- Mam zbudowane lozko wraz z systemem szuflad , na wyprawe nad bajkal chcialem wiecej miejsca na bagaze wiec lozko opieralo się na tylnich fotelach po podwojnym zlozeniu w sztorc ( kto ma 80 ten wie jak ) było malo miejsca ( zwlaszcza przy szuberdachu) ale te 40 nocy przespalismy bez stresu. Teraz mam to obnizone ( opiera się na fotelach zlozonych raz na plasko) spi się super wygodnie, ale mniej rzeczy można spakowac ( bo zawsze i tak mam ich za duzo na wyjazdach , duze auto rozbestwia.trzeba się uczyc od motocyklistow) Wg mnie najwaznejsze przy lozku to materac, mam zrobiony na zamowienie porzadny piankowy materac ( skladany na pol 2x90x120 – czyli mam spanie 180 x 120 cm kiedys w 3 os tam spalismy i było ok.)
- Sprzedalem arba Grzeskowi i dalem zrobic skromny zderzak mojego projektu z którego jestem bardzo dumny ze schowana wyciagarka i halogenami helli ( na dole przecimglowe ff75)a na przed atrapa 4x ff200 ( 2 przecimglowe 2 dalekosiezne docelowo będą 2x ff200 xenon)
- Zmienilem wszystkie swiatla ( przednie reflektory , migacze , postojowki i tylnie) dzieki uprzejmosci Wiecha sciagnalem ze stanow caly komplet ( widzialem je w rosji na zlocie w Altaju a mam bardzo slaby wzrok wiec zamarzylem od razu o takich) . Jestem nimi zachwycony( tylnie niestety troche stylem przypominaja te z golfow czy beemek ale swieca swietnie co zwieksza bezpieczenstwo na drodze) a przednie to bajka... ( uwazam ze przerabianie starych lamp na xenony to przestepstwo dlatego sprowadzilem ten caly zestaw)
- Progi stalowe , ale nie jestem z tego elementu zadowolony. Waza chyba tone , maja wydumane mocowania ( kiepski pomysl na ominiecie wydechu) ipt. Ogolnie predzej czy pozniej zmienie na zwykle najprostsze rurowe
- Kolor.. zmienilem czarny na toyotowski beige ( taki jak u Adama Polaka czy znany hzj ale jakos sie bardziej blyszczy ) nadkola , zderzaki pomalowalem w kolorze oryginalnej listwy jaka miałem na drzwiach ( szary ) glownie z braku pomyslu na kolor tych elementow. Efekt jest jaki jest , jednym się bardzo podoba inni mowia ze brzydko. Ja jestem zadowolony
-oprocz tego mase wyprawowych przydasiow, skrzynie ( ulatwiaja pakowanie, bo można sie spakowac w domu albo zrobic np. stolik), prysznic 12v z grzaniem ( wymiennik ciepla) i mase innych glupot.
-ostatnio pojawil sie bagaznik dachowy ( z aluminium i rozkladanym zadaszeniem )
Auto wygladalo tak
pozniej tak:
A teraz tak
bagaznik z zadaszeniem
stalowe progi i opony bfg na felgach aez gobi ( przy wjezdzie do najbardziej off-roadowego zamku na swiecie )
Lozko i zabudowa - wyciaga sie ja w 2 min.Jest bardzo wygodny materac!
co najwazniejsze auto nie traci 5 miejsc!
gumowa tapicerka przydaje , latwo wyczyscic
wyprawowy bajzel
lampka i gniazdko 230
lampka na tylniej klapie
przyatostradowe sushi no i gieps i lampka
kompresor i przetwornica i wszystkie instalacje pod tapicerka ( zeby po wyciagnieciu tapicerki auto bylo poprostu rodzinnym kombi:) )
dodatkowe akumlatory
dotatkowy zbiornik ok 90 l z chromoniklu
prosty system rozdzialu wlewu paliwa- proste i skuteczne
po tym jak kupilem auto wstawilem je do Rajmunda Szombary gdzie przez ok. 2 miesiace zostalo sprawdzone wszystko ( lozyska, nowe sprzeglo, uszczelnienia, hamulce , wodziki do blokady, dystansownie dyfra itp. W silniku paski, pompa wody, szczotki itp. – ogolnie bardzo porzadny pakiet startowy zrobiony u dobrego mechanika wiec awarie sie praktycznie nie zdarzały ( zaleta nie katowania ! bo kazde upalane auto sie psuje)
hmm nie jestem w stanie sobie przypomniec awarii , oprocz zwyklej obslugi ale trzeba pamietac to to kilkunastoletnie auto i gdybym nie przylozyl się do pakietu startowego lista napraw bylaby dluga( z racji planowanego wyjazdu chcielismy mieć 100% pewnosci). W\
Suma sumarum to tylko zadbane auto się nie psuje
pozdrawiam
Drako
Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 15:01 przez drako, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Cywilna powiadasz ... Mnie najbardziej urzekł złoty hi-lift, tak się powinna nazywać kolejna część Bonda
Generalnie pełny szacunek, dobra robota.
Generalnie pełny szacunek, dobra robota.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
ten kolor nazywa sie piaskowy i HL nim jest pomalowan rowniez
Drako ma moltos charakternego koyotjrosa!
Drako ma moltos charakternego koyotjrosa!
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Drako, twoja 80-tka i pomysly zawsze mi sie podobaly. Dzieki za obszerny opis i inspiracje.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
No pikny opis . Szacuneczek. Mogę powstawiać odstępy pomiędzy fotki - będzie bardziej czytelne.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
dzieki.
niech to zainspiruje innych i niech opisza swoje auta.
kazdy ma jakis fajny patent, ktory ktos inny moze skopiowac.
dzieki temu powstanie mniej takich potworków jak ta 90 z allegro z pokrowcem na migacze i zabudowa samsonite.
niech to zainspiruje innych i niech opisza swoje auta.
kazdy ma jakis fajny patent, ktory ktos inny moze skopiowac.
dzieki temu powstanie mniej takich potworków jak ta 90 z allegro z pokrowcem na migacze i zabudowa samsonite.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Ale opis
ups... to nie opis ale artykul
ups... to nie opis ale artykul
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
zwlaszcza ze ten opis wisi juz z pol roku na forum, tylko w dziale j8
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Patenty godne nasladowania. Czy szuflady wstawiasz tylko na wyprawy ? Na codzień zdejmujesz ?
No i ten obłędny przedni zderzak... By the way - nie za nisko wyciągarka ? Zdarzyła Ci się zawadzić nią przy zjazdach ?
No i ten obłędny przedni zderzak... By the way - nie za nisko wyciągarka ? Zdarzyła Ci się zawadzić nią przy zjazdach ?
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
wyciagarka jest za nisko, jak na fure przeprawowa ale do wyprawowki moze byc. Co wazne jest cala schowana (plus oslony na rolki i klapka inspekcyjna ) co powoduje ze nie lapie calego syfu z drogi , soli, pylu, blota itd. Nie psuje wizerunku auta itd. Nie widac jej ( jak ktos sie nie zna to nie wie ze tam jest wyciagarka). Jest to jakis kompromis.
zabudowe w lecie woze, bo czesto sie gdzies jedzie. Nie jest przykrecana wiec wyciaga sie ja w 2 min. Ja sobie chwale patent z osobnymi skrzynkami wkladanymi do zabudowy. Pakujemy wszystko w domu, auto po powrocie z wyjazdu rozpakowywuje w 15min.
zabudowe w lecie woze, bo czesto sie gdzies jedzie. Nie jest przykrecana wiec wyciaga sie ja w 2 min. Ja sobie chwale patent z osobnymi skrzynkami wkladanymi do zabudowy. Pakujemy wszystko w domu, auto po powrocie z wyjazdu rozpakowywuje w 15min.
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Emu pisze: No i ten obłędny przedni zderzak... By the way - nie za nisko wyciągarka ? Zdarzyła Ci się zawadzić nią przy zjazdach ?
Cicho mi tu! Zloty ARB juz nie jest zloty i dzielnie obciaza moja 80tke od ponad roku (dobrze mowie Drako?)
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
dokladnie
najpierw byl zloty, pozniej czarny , pozniej szary ...a u Grzeska chyba znowu jest czarny
nigdy nie zardzewieje !
najpierw byl zloty, pozniej czarny , pozniej szary ...a u Grzeska chyba znowu jest czarny
nigdy nie zardzewieje !
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Grzesiek teraz musisz opisac swoje auto.
Jest ladne i ma fajna hisotrie
Jest ladne i ma fajna hisotrie
Re: HDJ 80 Drako- wyprawówka
Drako - ja mam tylko pytanie o ten dodatkowy zbiornik - gdzie go robiłeś i jakie koszty? Mniej wiecej oczywiście.