Strona 6 z 9
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 25 sty 2016, 09:27
autor: namlooc
Odkryłem zależnosc przedniego spryskiwacza szyb z instalacja gazowa.
Za kazdym razem gdy naciskalem przycisk spryskiwacza instalacja gazowa tracila zasilanie.
Okazalo sie ze przewod z sterownika lpg "12V stacyjka" zostal podlaczony w pierwszy lepszy przewod, ktory dostawal 12V po przekreceniu kluczyka. Niefortunnie bylo to w obwodzie silniczka spryskiwaczy, który dostawal mase w trakcie spryskiwania szyb.
Przepielem przewod w obwod stacyjki.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 09 lut 2016, 20:26
autor: namlooc
W celu zwiekszenia niezawodnosci Toyoty, zakupilem sprzegielka przednich piast AVM
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 12 lut 2016, 15:43
autor: namlooc
Mialem dylemat czy montowac srube z podkladka na srodku osi.
Szybko sie rozwiala jak okazalo sie ze nie mozna, bo podkladka dociska zebatke sprzegielka do kola.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 12 lut 2016, 15:52
autor: Staszek20VT
A do montażu tych sprzęgiełek musiałeś coś jeszcze zmieniać? Półosie itd?
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 12 lut 2016, 16:06
autor: Rokfor32
Tam jest pierścień zabezpieczający pod flanszą/sprzęgiełkiem, więc ta podkładka i śrubka to raczej robiła chyba tylko tyle, żeby flanszy nie zgubić, jakby szpilki ścięło ...
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 13 lut 2016, 10:12
autor: namlooc
Staszek20VT pisze:A do montażu tych sprzęgiełek musiałeś coś jeszcze zmieniać? Półosie itd?
Nic nie trzeba zmieniac. Na ulicy tak jak auto stoi przy pomocy klucza 12, srubokretu torx oraz sruby pasujacej w gwint flanszy.
Rokfor32 pisze:Tam jest pierścień zabezpieczający pod flanszą/sprzęgiełkiem, więc ta podkładka i śrubka to raczej robiła chyba tylko tyle, żeby flanszy nie zgubić, jakby szpilki ścięło ...
Zgadza sie
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 13 lut 2016, 18:34
autor: Staszek20VT
Dzięki, a pytałem z ciekawości, bo na forum 4Runnera w stanach chłopaki jak zakładają sprzęgiełka Aisin, to tam jest większa rzeźba z przekładaniem półosi, czujników ABS itd. A tu łatwizna. Ciekawe jak z wytrzymałością tego elementu?
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 13 lut 2016, 19:18
autor: Rokfor32
Aisiny też pasują bolt on - tyle ze trza sprzęgiełka pasujące do 4R
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 13 lut 2016, 21:24
autor: namlooc
Staszek20VT pisze:Dzięki, a pytałem z ciekawości, bo na forum 4Runnera w stanach chłopaki jak zakładają sprzęgiełka Aisin, to tam jest większa rzeźba z przekładaniem półosi, czujników ABS itd. A tu łatwizna. Ciekawe jak z wytrzymałością tego elementu?
Pewnie to czytales:
http://www.toyota-4runner.org/3rd-gen-t ... -hubs.html
Pracy duzo nie ma. Gorzej z czesciami.
Rokfor32 pisze:Aisiny też pasują bolt on - tyle ze trza sprzęgiełka pasujące do 4R
Kolega
Staszek20VT ma 4r 3rd gen
U niego to co powyzej trzeba zrobic.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 01 mar 2016, 14:02
autor: bckcntry
Kolego namloc z nieba mi spadłeś, właśnie zabieram się do wymiany uszczelki pod głowicami i w pierwszych Twoich postach jest co nieco i te zdjęcia rozebranego silnika, to napawa mnie optymizmem
Gdybym gdzieś ugrzązł w jakimś miejscu... dopytam, na razie wszystko jest jasne . Pozdrawiam.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 02 mar 2016, 12:27
autor: namlooc
Jasne, dawaj znac jak by co
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 03 maja 2016, 09:56
autor: namlooc
Prawy zacisk hamowal tylko jednym tloczkiem. W trakcie mocnego hamowania lewe kolo blokowalo sie szybko, natomiast prawe zawsze sie krecilo.
Pierwszy zacisk gotowy:
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 07 maja 2016, 14:24
autor: namlooc
Drugi zacisk, krok po kroku
Na dokladnie oczyszczony zacisk zakladamy nowy pierscien gumowy. Smarujemy wnetrze.
Smarujemy nowy tloczek.
Wkladmy tloczek w cylinder. Zakladamy gumowa uszczelke.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 07 maja 2016, 14:26
autor: namlooc
Wciskamy tloczek na sam dol. Zakladamy uszczelke na zacisk. Zaciskamy na uszczelce metalowy pierscien.
Re: 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual
: 01 lip 2016, 15:24
autor: namlooc
Do montażu snorkel'a potrzebujemy:
Kupić:
- snorkel chiński do HILUX 2.4 benzyna 106 1989-1997 // na allegro za 400zl
http://allegro.pl/snorkel-toyota-hilux- ... 82603.html
- 2x kolanko gumowe 77mm średnicy, zagięcie 90 stopni // na allegro 25zl
http://allegro.pl/kolanko-gumowe-90-sto ... 54163.html
- 1x kolanko pcv 75mm 135stopni // 5zł leroy merlin
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/ka ... ,l671.html
- 1x prosta rurka pcv 75mm // 5zł leroy merlin
http://www.leroymerlin.pl/hydraulika/ka ... ,l671.html
- 1x otwornica do metalu około ~83mm (3mm wiecęj niz średnica wlotu do snorkla) // 35zł Jula
- fragment gumowego przewodu o dużej średnicy // dołączony do zestawu razem ze snorkel'em do hiluxa 2.4
Znaleźć we własnym garażu:
- wkretarke
- wiertla do metalu
- sylikon
- opaski skrecane
- skrety samogwintujące
Pare uwag, których nie widać na foto:
- szablon snorkla nie pasuje do snorkla. Trzeba radzic sobie samemu.
- wycinamy fragment wzmocnienia podłużnicy oraz wyklepujemy młotkiem miejsce gdzie pierwsze kolanko gumowe wychodzi ze snorkel'a
- fragment prostej rurki pcv wklejamy do otworu filtra. Musi wystawac nie wiecej jak 35mm po za puszke
- fragment gumowego przewodu o dużej srednicy ucinamy na wymiar i łączymy puszke z kolankiem pcv