Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Moderator: luk4s7
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
No więc właśnie waży ze 120 kg więcej )-: Jeszcze mamy pomysł na wydłużenie 70-tki ale opcja 2 drzwi wtedy tylko. To też fajny pomysł na pickupa jest.
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Francu ale ta rama to cała ze 100 kilo waży
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Waga jest porównywalna - może z 50 kila całość będzie cięższa w wersji J78.
Ale jest inna sprawa. Ja właśnie kończę Kwiatkowi tego pickupa na podwoziu J73. Teraz jest w trakcie upiękniania - i objeżdżania. No i miałem okazje porównać nośność paki. Względem ori hila X/C.
Resor ma tu niezaprzeczalne zalety - konstrukcja z dodatkowym piórem do dużych obciążeń powoduje - że można było zapakować x2 ładunku (czyli ponad kubik mokrych desek) zanim hil siadł na odbojach. J7 siadło po zapodaniu połowy z tego
Ale - J7, mimo że ta to pickup, i masy na tyle wielkiej nie ma - jest jednak zdecydowanie bardziej komfortowy, niż taczkowaty hil (mimo że ma progresywne resory). I mimo że j7 wyszło ciągle lżejsze od tego hila o jakieś 250 - 300 kila, co przy sporej masie nieresorowanej auta ze sztywnymi mostami się czuje
Może jutro znajdę chwilkę, to wrzucę parę fotek tego auta i napiszę parę słów. Ale generalnie, jak się z głowa podchodzi do tematu doposażenia auta - to idzie masę w ryzach utrzymać. Ta wspomniana J7 waży w tej chwili 1600. Dojdzie do 1700, bo jeszcze parę przydasiek będzie - ale to wszystko.
Ale jest inna sprawa. Ja właśnie kończę Kwiatkowi tego pickupa na podwoziu J73. Teraz jest w trakcie upiękniania - i objeżdżania. No i miałem okazje porównać nośność paki. Względem ori hila X/C.
Resor ma tu niezaprzeczalne zalety - konstrukcja z dodatkowym piórem do dużych obciążeń powoduje - że można było zapakować x2 ładunku (czyli ponad kubik mokrych desek) zanim hil siadł na odbojach. J7 siadło po zapodaniu połowy z tego
Ale - J7, mimo że ta to pickup, i masy na tyle wielkiej nie ma - jest jednak zdecydowanie bardziej komfortowy, niż taczkowaty hil (mimo że ma progresywne resory). I mimo że j7 wyszło ciągle lżejsze od tego hila o jakieś 250 - 300 kila, co przy sporej masie nieresorowanej auta ze sztywnymi mostami się czuje
Może jutro znajdę chwilkę, to wrzucę parę fotek tego auta i napiszę parę słów. Ale generalnie, jak się z głowa podchodzi do tematu doposażenia auta - to idzie masę w ryzach utrzymać. Ta wspomniana J7 waży w tej chwili 1600. Dojdzie do 1700, bo jeszcze parę przydasiek będzie - ale to wszystko.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
No więc pytanie czy robić to na wydłużanej ramie j70 czy na j78 ? Dół Hilla mam ale .... te resory, wąs itp. itd.
70-kę można dostać w rozsądnych pieniądzach i jest tam i silnik i skrzynia co mnie jest potrzebna. Pakę zbudujemy a budę też można rozsądnie pociąć. 73-ka to to z hardtopem ? To jest na resorze ? Bo nie kumam tych oznaczeń
70-kę można dostać w rozsądnych pieniądzach i jest tam i silnik i skrzynia co mnie jest potrzebna. Pakę zbudujemy a budę też można rozsądnie pociąć. 73-ka to to z hardtopem ? To jest na resorze ? Bo nie kumam tych oznaczeń
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Francek, czy możesz w miarę prostych słowach opisać jaka jest koncepcja i przeznaczenie tego nowego wozu Hiluxocośtamcośtam to wtedy dopiero będzie można coś doradzić z ramą i resztą
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
73 może być i na resorze - i na sprężynie. Tak samo jak ... 70 czy 78 Zależy co stoi przed literka J oznaczenia - bo to przed to oznaczenie silnika: duże klekoty i duże benzyny - to wersje HD i resor, lekkie klekoty i lekkie benzyny - to sprężyna.
Czyli - BJ, HZJ, PZJ, FZJ - resor, LJ, KZJ, RJ - sprężyna Mowa o modelach nas interesujących tutaj - czyli do '96. Późniejsze nie były sprzedawane w Europie.
Franc - jak potrzebujesz całość tajli - to ino całe auto (J7). Rame wydłużyć problemem większym nie jest - problemem są te jedynie dwoje drzwi. Opcja minimum - to podwozie J7, bez budy, ale z mostami, silnikiem i skrzynia - i na to budę hila D/C.
Opcja trzy - to rama z 4R (bo pasuje pod budę hilową bez ceregieli - a łatwo je dostać i są tanie) - i do tego podwozie J7 ...
Generalnie - zdecyduj sie na konkretną koncepcję - to się pod to ułoży optymalny set
A - no i ocxzywiście jest też opcja "full ori" - czyli hil D/C na sztywnym przodzie ...
Czyli - BJ, HZJ, PZJ, FZJ - resor, LJ, KZJ, RJ - sprężyna Mowa o modelach nas interesujących tutaj - czyli do '96. Późniejsze nie były sprzedawane w Europie.
Franc - jak potrzebujesz całość tajli - to ino całe auto (J7). Rame wydłużyć problemem większym nie jest - problemem są te jedynie dwoje drzwi. Opcja minimum - to podwozie J7, bez budy, ale z mostami, silnikiem i skrzynia - i na to budę hila D/C.
Opcja trzy - to rama z 4R (bo pasuje pod budę hilową bez ceregieli - a łatwo je dostać i są tanie) - i do tego podwozie J7 ...
Generalnie - zdecyduj sie na konkretną koncepcję - to się pod to ułoży optymalny set
A - no i ocxzywiście jest też opcja "full ori" - czyli hil D/C na sztywnym przodzie ...
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Auto ma być lekkie ( zapakowane maksymalnie 1800 kg ) i maksymalnie proste mechanicznie. Muszą jechać 3 osoby i musi wytrzymać koła 31 na 13,5 na długim dystansie. W masie zawiera się mechanik + elektryk to około 100 kg + szpej wszelaki około 140 kg + zapasy około 60 kg + paliwo 100 kg. Czyli zostaje nam około 1400 kg na samo autko ( rama, mosty, koła, silnik, skrzynia, budka i zabudowa paki ) Żadnych kotylionów na zewnątrz nie palnuję
Ori Hilla na sztywnych mogę zanabyć do kompletnego remontu ale .... wkurzają mnie resory ( choć nie najbardziej ), ten idiotyczny wąs ( można wzmocnić i mieć zapas ), skrzynia bez możliwości podłączenia pto ( trzeba dać z 70-ki + rzeźbić tunel od lewarków) + opłakany stan blacharki ( czyt. szrot maksymalny ) - cena też nie jest specjalnie atrakcyjna jak na taki złom. Podejrzewam, że w 4 dychach się nie zmieszczę.
Kombinujemy też 70-kę coby ją wydłużyć na ramie i obciąć za tylną kanapą + paka, na której będzie namiot. Tu może być nieco taniej. Rama z 78-ki niestety jest bez dokumentów. A Hill i dowolna 70-ka ma papiery.
Potrzeba mi to na Kamczatkę na przyszły rok. Motor bez znaczenia ale nafajniejszy jest chyba 2.4 wolny ssak.
Ori Hilla na sztywnych mogę zanabyć do kompletnego remontu ale .... wkurzają mnie resory ( choć nie najbardziej ), ten idiotyczny wąs ( można wzmocnić i mieć zapas ), skrzynia bez możliwości podłączenia pto ( trzeba dać z 70-ki + rzeźbić tunel od lewarków) + opłakany stan blacharki ( czyt. szrot maksymalny ) - cena też nie jest specjalnie atrakcyjna jak na taki złom. Podejrzewam, że w 4 dychach się nie zmieszczę.
Kombinujemy też 70-kę coby ją wydłużyć na ramie i obciąć za tylną kanapą + paka, na której będzie namiot. Tu może być nieco taniej. Rama z 78-ki niestety jest bez dokumentów. A Hill i dowolna 70-ka ma papiery.
Potrzeba mi to na Kamczatkę na przyszły rok. Motor bez znaczenia ale nafajniejszy jest chyba 2.4 wolny ssak.
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
No jeśli Rokforowo-Kwiatkowy pickup waży 1600 to ja tego w założeniach franca z podwójną budą nie widzę. To ile w końcu waży ten mityczny sztywny hil dc?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Adam - ten pickup mój waży tyle ale ma już zainstalowane stalowe zderzaki, i dołożona butlę gazową 80L. Na wadze paki też nie oszczędzałem, bo rozkład masy był niefajny, i auto było taczkowate za bardzo. Pierwszy pomiar wagi, auta "nadającego się do jazdy" to było nieco ponad 1400.
Mój stary 4R waży papierowo 1500. Ile realnie - nie wiem, ale na kapciach 33/12,5 to było najbardziej mobilne terenowo auto, jakim kiedyykolwiek jeździłem. Lepiej dawały radę jedynie islandzkie hile na 35/14,5 lub wyżej
Franc - mógłbyś też zanabyć 4R drugiej generacji, i go przerobić pod swoje potrzeby (sztywny przedni most, plus skrzynka z J7 z pto). Miałeś okazje zobaczyć co może mój - seria z 33" atekiem Mój ważył około 2T - trochę z tego można jeszcze odchudzić. To by chyba wyszło najbardziej budżetowo - i z niezbyt wielkim stopniem zmotania.
Powiedz mi jedynie - mechanika chcesz na przedzie - czy z tyłu, jak masz w samuraju?
Mój stary 4R waży papierowo 1500. Ile realnie - nie wiem, ale na kapciach 33/12,5 to było najbardziej mobilne terenowo auto, jakim kiedyykolwiek jeździłem. Lepiej dawały radę jedynie islandzkie hile na 35/14,5 lub wyżej
Franc - mógłbyś też zanabyć 4R drugiej generacji, i go przerobić pod swoje potrzeby (sztywny przedni most, plus skrzynka z J7 z pto). Miałeś okazje zobaczyć co może mój - seria z 33" atekiem Mój ważył około 2T - trochę z tego można jeszcze odchudzić. To by chyba wyszło najbardziej budżetowo - i z niezbyt wielkim stopniem zmotania.
Powiedz mi jedynie - mechanika chcesz na przedzie - czy z tyłu, jak masz w samuraju?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
mój hil doublcab 2 sztywne, plus zewnętrzna klatka, ale benzyna z Lpg (160L) plus dwa baki łacznie 120l)
na 33x10,5 r15 -waży równo 2T, jak by zdjąć przydaśki (klatka progi) to wyjdzie z 1700, więc realnie po załadunku 2T można liczyć i chyba na tyle Franc winnien się szykować
na 33x10,5 r15 -waży równo 2T, jak by zdjąć przydaśki (klatka progi) to wyjdzie z 1700, więc realnie po załadunku 2T można liczyć i chyba na tyle Franc winnien się szykować
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Za dużo Się będzie zapadał. Mechanika wolałbym mieć z tyłu.
Rokfor co myślisz o pomyśle nieco wydłużonej 70-ki ? Tnę ją za tyną kanapą, wydłużam ramę ( tam mechanik i zbiornik ze 130 litrów), przesuwamy tylny most i robimy ażurową zabudowę paki.
Nie wiem czy nie mniejsza rzeźba niż z tym 4runnerem. Już pal sześć te drugie drzwi - bo tak to tylko w erze Hill ma też okropnie mało miejsca w budce. Generalnie chodzi o to aby z tyłu jakoś się zwinąć i spać w czasie jazdy ( Patrol czy 80-ka to nie będzie ) ale chyba da radę ?
70-ka wyjdzie też chyba najrozsądniej cenowo tym bardziej, że jest szansa, że autko zostanie porzucone w otchłani syberyjskiej przyrody
Rokfor co myślisz o pomyśle nieco wydłużonej 70-ki ? Tnę ją za tyną kanapą, wydłużam ramę ( tam mechanik i zbiornik ze 130 litrów), przesuwamy tylny most i robimy ażurową zabudowę paki.
Nie wiem czy nie mniejsza rzeźba niż z tym 4runnerem. Już pal sześć te drugie drzwi - bo tak to tylko w erze Hill ma też okropnie mało miejsca w budce. Generalnie chodzi o to aby z tyłu jakoś się zwinąć i spać w czasie jazdy ( Patrol czy 80-ka to nie będzie ) ale chyba da radę ?
70-ka wyjdzie też chyba najrozsądniej cenowo tym bardziej, że jest szansa, że autko zostanie porzucone w otchłani syberyjskiej przyrody
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Francu ale ten rokforowy pickup to właśnie cos takiego, bez dłuższej kabinki i wydłużonej ramy, a już jest cięższy niż twoja górna granica
Czyli chyba baza jednak za ciężka
Czyli chyba baza jednak za ciężka
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Poczekaj ale Rokfor pisze, że na wadze nie oszczędzał - tam paka jest naprawdę mocna - tak jak oglądałem w Sączu. Chyba jednak spróbujemy z 70-tki. Po prostu budżetowo i papierkowo wyjdzie najprościej. W sumie tylko zmiana przełożeń w mostach na te czterosatelitowe, trochę roboty z ramą i paką + zawias + mechanik i powinno jeździć. Mamy taką na oku za 9 koła w miarę zadbaną. I tak najdroższe będą koła w mordę jeża.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Przy 2 tonach i 35" - nigdzie się nie będzie zapadał Ino fele alu, jak moje, czyli bez lakieru w środku, i 10" szerokie - i kompresor (albo dwa, na wszelki wypadek) na pokładzie I zapitalasz po świerzym śniegu, torfie, czy czymkolwiek - na czym idąc z buta jesteś w stanie ustać
Mój (Kwiatkowy) pickup jest na bazie ramy RJ73. Czyli od LJ70 rama ta jest dłuższa o 25 cm. Wydłużona jest w środkowej części - czyli wzrost masy jest o ciężar pół metra profila zamkniętego w ściance 3. Masa tego auta ciągle nie jest wielka - ale to auto to hardkor roboczy - goła blacha w środku, mała kabina, dwa fotele. Paka waży niecałe 100 kila, więc też nie jest to aż taki ciężar.
Buda 4R jest ciasna - to fakt. Ale włącznie z bagażnikiem - przestrzeni jest dosyć. Wliczając spanie - samo położenie oparć tylnych foteli to 1,7 metra długości bagażnika. Wywalenie siedzisk tylnych foteli powiększa to do 2,1m. Dodatkowo masz w standardzie tylna nagrzewnicę, w podłokietniku. Można ją spiąć z webasto - co daje postojowe ogrzewanie bez potrzeby grzania całego silnika, ta mała nagrzewnica ma też własny wiatrak, znacznie mniej prądożerny niż główny. Jedyna wada nadwozia 4R na zimne klimaty - to ta upierdliwa tylna szyba. Zamarza w uszczelkach, i robi problem z dostępem do bagażnika (trza ją opuścić, żeby sie klapa otwarła). Ja o to nie dbałem, i jak było zimno - to trza było poczekać aż się auto rozgrzeje, żeby uszczelki puściły. Ale myślę, że posmarowane jakim smarem silikonowym powinno rozwiązać problem.
Krótką J70 żeby przedłużyć - to będzie dosyć poważna rzeźba. Bo to nie tak, że se odetniesz tył kabiny (górną część) - bo nadkola tylne też trzeba przesunąć - czyli przedłużyć podłogę. Nie jest to łatwa sprawa - temu lepiej wykorzystać gotową J73, z dłuższym rozstawem osi - i bez dachu (stalowego) w tylnej części Jutro moge zważyć kompletną RJ73, na maxxisach cc 35", i ze stalowymi zderzakami. Będzie wiarygodna masa do porównania - bo te koła zbilansuja mechanika, a baniak na gaz większą masę klekota.
A - i nie obawiaj się mega spalania przy 35". To nie idzie w taki prosty, liniowy sposób.
Duże koło pozwala na sterowanie oporem - i trakcją. Na czarnym - szeroki kapeć generuje duży opór, a dodatkowo podniesienie kabiny generuje opór powietra, istotny przy większych prędkościach. Stąd idące w kosmos zużycie paliwa w dychawicznych 2L-T na duzych kapciach, w naszych warunkach. Ale mała prędkość, szutry, i obniżone ciśnienie - to efekt odwrotny. Duży kapec toczy sie lżej, bo po prostu nie zalicza wszystkich dziór - a przy obnizonym cisnieniu auto nie traci pałera na grzanie amorów.
Brzmi dziwnie - ale wiem co piszę. Najlepsiejszy wynik, jaki znam w tej kwestii (i to mam dane z pierwszej ręki, a nie z opowieści przy ognisku) - to ponad 700 kilosów na zbiorniku paliwa - hilem 2L-T. Na kapciach 37/13,5". Szwędając się cały ten dystans po szutrach. Zbiornik w hilu to jakieś 65 litrów.
Znam też - dla porównania - dane ze spalania na kapciach typu "pizzacutter" - Mariusz zeznawał ile mu wyszło przeciętnie na wycieczce do Kazachstanu. I to był wynik "nascie". Po prostu - to bardziej zależy od masy (Mariusz miał mocno doładowane auto) - niż od wielkości kapcia. Przy czym "naście" wtedy wyszło im wszystkim trzem - czyli LJ79, KZN130 (4R z 3,0TD) - i parch krótki Y61 3,0.
Mój (Kwiatkowy) pickup jest na bazie ramy RJ73. Czyli od LJ70 rama ta jest dłuższa o 25 cm. Wydłużona jest w środkowej części - czyli wzrost masy jest o ciężar pół metra profila zamkniętego w ściance 3. Masa tego auta ciągle nie jest wielka - ale to auto to hardkor roboczy - goła blacha w środku, mała kabina, dwa fotele. Paka waży niecałe 100 kila, więc też nie jest to aż taki ciężar.
Buda 4R jest ciasna - to fakt. Ale włącznie z bagażnikiem - przestrzeni jest dosyć. Wliczając spanie - samo położenie oparć tylnych foteli to 1,7 metra długości bagażnika. Wywalenie siedzisk tylnych foteli powiększa to do 2,1m. Dodatkowo masz w standardzie tylna nagrzewnicę, w podłokietniku. Można ją spiąć z webasto - co daje postojowe ogrzewanie bez potrzeby grzania całego silnika, ta mała nagrzewnica ma też własny wiatrak, znacznie mniej prądożerny niż główny. Jedyna wada nadwozia 4R na zimne klimaty - to ta upierdliwa tylna szyba. Zamarza w uszczelkach, i robi problem z dostępem do bagażnika (trza ją opuścić, żeby sie klapa otwarła). Ja o to nie dbałem, i jak było zimno - to trza było poczekać aż się auto rozgrzeje, żeby uszczelki puściły. Ale myślę, że posmarowane jakim smarem silikonowym powinno rozwiązać problem.
Krótką J70 żeby przedłużyć - to będzie dosyć poważna rzeźba. Bo to nie tak, że se odetniesz tył kabiny (górną część) - bo nadkola tylne też trzeba przesunąć - czyli przedłużyć podłogę. Nie jest to łatwa sprawa - temu lepiej wykorzystać gotową J73, z dłuższym rozstawem osi - i bez dachu (stalowego) w tylnej części Jutro moge zważyć kompletną RJ73, na maxxisach cc 35", i ze stalowymi zderzakami. Będzie wiarygodna masa do porównania - bo te koła zbilansuja mechanika, a baniak na gaz większą masę klekota.
A - i nie obawiaj się mega spalania przy 35". To nie idzie w taki prosty, liniowy sposób.
Duże koło pozwala na sterowanie oporem - i trakcją. Na czarnym - szeroki kapeć generuje duży opór, a dodatkowo podniesienie kabiny generuje opór powietra, istotny przy większych prędkościach. Stąd idące w kosmos zużycie paliwa w dychawicznych 2L-T na duzych kapciach, w naszych warunkach. Ale mała prędkość, szutry, i obniżone ciśnienie - to efekt odwrotny. Duży kapec toczy sie lżej, bo po prostu nie zalicza wszystkich dziór - a przy obnizonym cisnieniu auto nie traci pałera na grzanie amorów.
Brzmi dziwnie - ale wiem co piszę. Najlepsiejszy wynik, jaki znam w tej kwestii (i to mam dane z pierwszej ręki, a nie z opowieści przy ognisku) - to ponad 700 kilosów na zbiorniku paliwa - hilem 2L-T. Na kapciach 37/13,5". Szwędając się cały ten dystans po szutrach. Zbiornik w hilu to jakieś 65 litrów.
Znam też - dla porównania - dane ze spalania na kapciach typu "pizzacutter" - Mariusz zeznawał ile mu wyszło przeciętnie na wycieczce do Kazachstanu. I to był wynik "nascie". Po prostu - to bardziej zależy od masy (Mariusz miał mocno doładowane auto) - niż od wielkości kapcia. Przy czym "naście" wtedy wyszło im wszystkim trzem - czyli LJ79, KZN130 (4R z 3,0TD) - i parch krótki Y61 3,0.
- francek
- Klubowicz
- Posty: 1240
- Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
- Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
- Kontakt:
Re: Powrót syna marnotrawnego- LJ78 Francka
Nie chce 35 to kompletnie niepotrzebne. Wysarczy 31,32 ale na 13,5 szerokości. Te 3 cale prześwitu niewiele mi robią. Widziałem Zibiego Toykę na kamykach przy 31 calach i spokojnie dawała radę. W koleinach po Uralu i tak nic to nie daje. Szerokość natomiast, jak sam wiesz daje bardzo dużo. Nadkola niepotrzebne. Może i lepiej na 73 ale i tak do pickupa trzeba będzie wydłużać. Poza tym podaż 73 w rozsądnych cenach jest znikoma.