BJ42 by Jaro

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Jaro
Posty: 12
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:50
Auto: BJ42
Kontakt:

BJ42 by Jaro

Post autor: Jaro »

witam Panowie , kilka miesięcy temu zakończyłem odbudowę mojego cukiereczka a teraz przyszła chwila aby się nim pochwalić, Kylon obiecał wrzucić kilka zdjęć, jestem ciekaw co myślicie o efekcie końcowym

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: kpeugeot »

może opisz troszkę model i co robiłeś zawsze to fajniej jak się czyta i ogląda niż tylko czyta

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: kylon »

Fotki wspomnianego autka :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
marcinvvv
Posty: 460
Rejestracja: 22 sie 2010, 03:57
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: marcinvvv »

A czy przypadkiem nie ciebie widzialem jakis czas temu na pogorii ? Lowilem ryby bialym hilem :D

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Addams »

Ładna sztuka :D
Tych kół to nie kupiłeś z Łodzi z rok- dwa lata temu?

Jaro
Posty: 12
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:50
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Jaro »

tak ten na Pogorii to ja, robiłem testy w terenie pamiętam twojego Hiluxa nad brzegiem jeziora -złapałeś coś wtedy?

Opisze po krótce co zrobiłem w moim autku podczas odbudowy:
Najwięcej roboty było z blacharką : wymieniłem podłogę lewę i prawą oraz bagażnik , nowe przednie nadkola, reparaturki drzwi, no i mnóstwo metaloplastyki , rzeźby i tetrania ramka przedniej szyby , dach ,maska , nowa tapicerka , odświeżenie felg (kupiłem je razem z autem) na koniec nowy lakier i gruba konserwacja. Oczywiście tapicerkę ,prace blacharskie i malowanie zleciłem zaprzyjaźnionym rzemieślnikom , ja to tylko rozebrałem i złożyłem do kupy ale i tak satysfakcja jest wielka . Z mechaniką i elektryką nie robiłem nic , bo wszystko działa bez zarzutu
W planach : chce założyć wyciągarkę i snorkla oraz wspomaganie kierownicy (za cholerę nie mogę znaleźć odpowiedniej przekładni ) może ktoś podpowie
Samochodem jeżdżę codziennie do roboty i spisuje się naprawdę dobrze a w terenie ,sami wiecie to istna bajka..... no i ten klimat

pozdrawiam
Jaro

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: plum76 »

hej

kolor ładny , to ivory?
Przód masz widze z nowej wersji ale tył ze starej, tak było czy zmieniałeś?
snorkel - teraz sa w "standardowej" cenie czyli 1300pln, był czas że zalegały na magazynach i były tańsze
wygiągarka - no najlepiej pasuje mechanik oryginalny a jak nie to ta co Adam s miał u siebie Warn M8274-50
wspomaganie - w zależności od silnika jaki masz, u Kluzka wstawionyy został zestaw z 70 z silnikiem 3B. Dzień roboty.

Pawel

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8421
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Rokfor32 »

Pompa z BJ70. Ale przekładnia kiery poszła ori z FJ40 - to jej pozyskaniem sa problemy.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: kylon »

Ja komplecik mam i czeka na czasochwilę do zamontowania ;-)
A jeśli chodzi o klapę to BJ42 tez miały taką. To kwestia modelu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: kylon »

I snorkel
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11403" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Addams »

Oryginalna przekładnia od J4 to trudny temat, to znaczy kosztowny (500 euro). Amerykanie radzą sobie z tym montując przekładnie od Toyoty pickup (pewnie chodzi o wczesnego hila albo jakieś taco). Wygląda tak:

Obrazek

a kosztuje połowę oryginału.

Od czterdziestkowej różni się kątem stopki mocującej do wspornika. Wymaga to albo przerobienia wspornika albo zastosowania jakiegoś klinowatego dystansu pomiędzy wspornikiem i przekładnią. Ja to u siebie rozwiązałem tak:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3816" onclick="window.open(this.href);return false;
czyli motając cały nowy wspornik, prosta sprawa.
Mam taką przekładnię jeśli jesteś zainteresowany.

Jaro
Posty: 12
Rejestracja: 22 lut 2012, 22:50
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Jaro »

kolor wybrałem z palety RAl a ten ma numer 9013 , co do wyciągarki to planuje coś dużo tańszego 2-max 3tysie. wyciągarka używana będzie od święta .
Snorkla potrzebuje na prawą strone mam silnik 4l D z J6 może ktoś ma pomysł z czego może podejść.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: plum76 »

dedykowany snorkel jest po stronie pasażera, po stronie kierowcy widziałem raz ale chyba to nie był dedykowany tutaj:



może z wranglera by podszedł, ale to dopasowanie będzie męczące wiec lepiej chyba coś zrobić cusmomowego.
pawel

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Addams »

Wg mnie plastikowy snorkel do czterdziestki nie pasuje ale wiadomo- o gustach się nie dyskutuje. Bierz snorkel od defendera, metalowy, w starym stylu. I tak będziesz rzeźbił mocowanie a nie jest to przesadnie skomplikowane.

Fazi
Posty: 475
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: BJ42 by Jaro

Post autor: Fazi »

Oryginał to chyba na lewo szedł:
http://www.safarisnorkel.com/snorkel/ss ... s401hf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ