HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Rokfor32 »

Tak dokładniej to mierzy różnicę ciśnień przed i za filtrem.

Typowe wyposażenie wersji GCC i ARL

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18031
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: kylon »

Naszym ASO by się to przydało bo według manuala wymiana filtra nie jest przy każdym przeglądzie i często zapchane filtry wypuszczają w samochodach. A tak by się kontrolka zaświeciła i klient by kazał wymienić :mrgreen:

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: grzech »

w VW jest to samo... ręce opadaja jak się odbierze czasem auto po przeglądzie okresowym...

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

GCC to kojarzy mi się z językiem programowania GIS.

Co to jest skrót GCC i ARL?
Ale dzięki z info...

Awatar użytkownika
proto
Posty: 761
Rejestracja: 18 lis 2012, 15:50

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: proto »

HJ75 pisze:Co to jest skrót GCC i ARL
GCC-Kraje Zatoki Parskiej
ARL- Australia

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

Od 7 rano do 9 czyli nie tak długo zajęło mi wyrwanie całej instalacji. Miłe zaskoczenie, że to tylko jedna wiązka; nie miłe zaskoczenie że jest trochę rzeźby poprzedniego właściciela. Starałem się wyciągnąć bez strat w oryginale, a to co było dorobione robiłem na skróty.
Załączniki
20131012056.jpg
20131012056.jpg (99,75 KiB) Przejrzano 5580 razy
20131012055.jpg
20131012055.jpg (108,17 KiB) Przejrzano 5580 razy

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

Ściana płaczu. Może ktoś podpowie, od której strony się do tego zabrać czy od wiązki pod kierownicą i w dół w kierunku komory silnika. Myślałem nad wymianą przewodu, który został uszkodzony w poprzednim użytkowaniu, jednak rozbierając cm po cm trzeba na bieżąco wymieniać peszle i taśmy co powoduje, że do całości wiązki (przewodu) już nie ma się dostępu więc pozostaje lutowanie.
Załączniki
DSC_0391.JPG
DSC_0391.JPG (138,81 KiB) Przejrzano 5539 razy

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Gałka »

jak robiłem wiązkę u siebie to rozebrałem ją do samych przewodów wyrzucając oryginalną taśmę izolacyjną , którą były owinięte. Później wyciąłem uszkodzone odcinki i wlutowałem nowe. Następnie owinąłem nową taśmą izolacyjną i wsadziłem dodatkowo w czarne peszle. Użyłem peszli samochodowych przeciętych wzdłuż przez co nie trzeba ciąć kabli.
I tak zostało sporo "niepotrzebnych" :D

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

To tak jak ja najwięcej problemu mam z przewodami które gdzieś po drodze nie mają zakończenia i nie wiem gdzie je wyciągać. Na dzień dzisiejszy zostawiam go na zewnątrz w miejscu gdzie się kończy, jakby co to pociągnę go osobno. Brakuje mi czasem przewodów do sztukowania chciałbym by były tego samego koloru.

P.S. Może ktoś da namiary gdzie zdobyć przewody do wiązek (grubość, kolor itd.).
Dzięki.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4425
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Gałka »

będzie problem; stare wiązki ze złomowiska lub zupełnie nowe przewody ( linki ) ze sklepu. Ja wziąłem nowe. I tak ich nie widać w peszlu.
Przy rozwijaniu izolacji z wiązek zaznacz tetrytkami miejsca gdzie od głównej wiązki odchodzą poszczególne kabelki. Później przy owijaniu będziesz wiedział gdzie zrobić odejście. Inaczej przewód może okazać się za krótki lub niepotrzebnie za długi.

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

Może ktoś wytłumaczy oznaczenia:
Trans. 4E9 LH41
AXLE - H55F K082

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Rokfor32 »

Te pierwsze dwa to kod koloru nadwozia i tapicerki.

Te drugie - oznaczenie skrzyni (H55F), i przekłądni głównej (K082). Czyli dyfer 9,5", przełożenie 4,11, i mechanizm dwusatelitowy (czyli w tym przypadku tylna oś semi float).

Awatar użytkownika
HJ75
Posty: 24
Rejestracja: 03 lip 2013, 12:58
Auto: HJ75RP-MRQ

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: HJ75 »

Dzięki za odpowiedź. Jeśli to nie problem to może jakieś szczegóły dotyczące semi float i tych przełożeń. Wg sieci to przełożenie 4,11 decyduje o szybkości czy to prawda.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Rokfor32 »

I tak i nie. O prędkości decyduje moc silnika głównie ... :wink: Z przekładni wynika, przy jakich obrotach silnika jest dana prędkość pojazdu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: HJ75RP-MRQ ZŁOMEK

Post autor: Rokfor32 »

Typ semi float to taki układ, gdzie półoś przenosi częściowo obciążenia zginające wynikające z obciążenia masą pojazdu (oprócz obciążeń skrętnych wynikających z przeniesienia mocy na koła). Generalnie sprowadza się to do tego, że piasta jest łożyskowana na półosi.

Alternatywny jest układ ful float - gdzie piasta koła łożyskowana jest niezależnie na własnym czopie piasty, a półoś przenosi wyłącznie obciążenia skrętne.

ODPOWIEDZ