UZJ 40 by Rokfor

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

W Aso można kupić zestawy naprawcze do krzyżaków; zdecydowanie lepiej naprawiać , jeżeli się da oryginalny krzyżak niż wymieniać chyba, że na oryginał.
Może i są, nawet nie wiedziałem.
Ja mam zamiennik i przejeździł 40kkm. Każdorazowo łatwo nie miał. Starłem się go z raz w roku przesmarować, ale przy krótkich wałach nie jest to takie proste bez demontażu wału.

Za to ciekawostka, oryginalne krzyżaki od wałka wyciągarki są ślizgowe. Jak posmarowane to to jest nie do zajechania, a używam wyciągarki często.
paweł

ps:
Rozpisuje się o rozrusznikach a ja dziurę w moście mam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: Rokfor32 »

Nie pisze o zamiennikach. Jak sobie porównasz do oryginału - to jednak nie są takie same.

A akurat w UZ rozrusznik jest w takim miejscu że lepiej za często do niego nie zaglądać ...

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

plum76 pisze:
23 lut 2024, 07:10
W Aso można kupić zestawy naprawcze do krzyżaków; zdecydowanie lepiej naprawiać , jeżeli się da oryginalny krzyżak niż wymieniać chyba, że na oryginał.
Może i są, nawet nie wiedziałem.
Ja mam zamiennik i przejeździł 40kkm. Każdorazowo łatwo nie miał. Starłem się go z raz w roku przesmarować, ale przy krótkich wałach nie jest to takie proste bez demontażu wału.

Za to ciekawostka, oryginalne krzyżaki od wałka wyciągarki są ślizgowe. Jak posmarowane to to jest nie do zajechania, a używam wyciągarki często.
paweł

ps:
Rozpisuje się o rozrusznikach a ja dziurę w moście mam.
A który to rocznik w dowodzie rejestracyjnym masz?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

1981

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

plum76 pisze:
23 lut 2024, 15:44
1981
A wiesz ,że nie musisz robić przeglądu i płacić regularnego OC? Masz auto historyczne.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

musze, bo to nie jest historyczne. Mam normalne tablice.
paweł

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

plum76 pisze:
23 lut 2024, 16:08
musze, bo to nie jest historyczne. Mam normalne tablice.
paweł
Mylisz historyczne z zabytkowym. Przed chwilą dzwoniłem do Urzędu Komunikacji i potwierdzili. Wystarczy że auto skończy 40 lat. Nie potrzeba żadnych zaświadczeń ; dzieje się to z automatu ; zadzwoń i się spytaj.
tylko musisz panu czy pani w urzędzie dobrze wytłumaczyć o co chodzi i nie dać się zbyć :mrgreen:

https://rkb.pl/faq/co-jest-pojazd-historyczny/

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kpeugeot »

pinc6x6 pisze:
23 lut 2024, 16:37
plum76 pisze:
23 lut 2024, 16:08
musze, bo to nie jest historyczne. Mam normalne tablice.
paweł
Mylisz historyczne z zabytkowym. Przed chwilą dzwoniłem do Urzędu Komunikacji i potwierdzili. Wystarczy że auto skończy 40 lat. Nie potrzeba żadnych zaświadczeń ; dzieje się to z automatu ; zadzwoń i się spytaj.
tylko musisz panu czy pani w urzędzie dobrze wytłumaczyć o co chodzi i nie dać się zbyć :mrgreen:

https://rkb.pl/faq/co-jest-pojazd-historyczny/
Nieststey nie masz racji. Musi być na żółtych.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

kpeugeot pisze:
23 lut 2024, 17:10
pinc6x6 pisze:
23 lut 2024, 16:37
plum76 pisze:
23 lut 2024, 16:08
musze, bo to nie jest historyczne. Mam normalne tablice.
paweł
Mylisz historyczne z zabytkowym. Przed chwilą dzwoniłem do Urzędu Komunikacji i potwierdzili. Wystarczy że auto skończy 40 lat. Nie potrzeba żadnych zaświadczeń ; dzieje się to z automatu ; zadzwoń i się spytaj.
tylko musisz panu czy pani w urzędzie dobrze wytłumaczyć o co chodzi i nie dać się zbyć :mrgreen:

https://rkb.pl/faq/co-jest-pojazd-historyczny/
Nieststey nie masz racji. Musi być na żółtych.
Czyli w urzędzie w Poznaniu mnie okłamali ? Konsultacje trwały z 15 minut. Ale jak tam sobie chcecie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: kpeugeot »

Raczej b to skonsultował z pzu. Oni lubią stare auta

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Mądrego to dobrze posłuchać.
Ubezpieczać będę, bo mam jeszcze stare zniżki ala PZM i płace OC coś ok 300pln na rok.
Z tym przeglądem to może być super sprawa. Ale musze gdzies to zgłaszać, czy po prostu olewam temat stacji diagnostycznej?
paweł

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

Pojazd historyczny. Ile lat? Kiedy pojazd staje się pojazdem historycznym?
Natomiast Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych definiuje pojazd historyczny jako pojazd mechaniczny będący:

a) pojazdem zabytkowym w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazdem mającym co najmniej 40 lat,
c) pojazdem mającym co najmniej 25 lat i który został uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.

Tu warto zwrócić uwagę, że pojazd historyczny musi spełnić jeden z trzech wymogów narzucanych przez ustawę. Wobec tego automatycznie stają się nimi pojazdy w wieku powyżej 40 lat (lub 25 lat pod warunkiem wspomnianego sklasyfikowania go przez rzeczoznawcę, po spełnieniu specjalnych warunków), jak i pojazdy zabytkowe (tj. na żółtych tablicach rejestracyjnych). Oznacza to, że każdy pojazd zabytkowy w istocie jest pojazdem historycznym (spełnia jeden z warunków), ale nie każdy pojazd historyczny jest pojazdem zabytkowym (mogą nimi zostać także samochody/motocykle/inne pojazdy nie posiadające żółtych tablic rejestracyjnych).

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

Bardziej mi zależy na przeglądzie niż ubezpieczeniu bo płacę 250 zł na rok.

pinc6x6
Posty: 505
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: pinc6x6 »

plum76 pisze:
23 lut 2024, 17:21
Mądrego to dobrze posłuchać.
Ubezpieczać będę, bo mam jeszcze stare zniżki ala PZM i płace OC coś ok 300pln na rok.
Z tym przeglądem to może być super sprawa. Ale musze gdzies to zgłaszać, czy po prostu olewam temat stacji diagnostycznej?
paweł
W urzędzie powiedzieli ,że nie muszę niczego potwierdzać, przerejestrować ;wszystko leci z automatu w oparciu o dowód rejestracyjny. Przeglądy muszą być jeżeli auto jest używane zarobkowo. Trzeba zadzwonić na policję do Wydziału Ruchu i się zapytać.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: UZJ 40 by Rokfor

Post autor: plum76 »

Tez czytam o tym i pojęcie POJAZD HISTORYCZNY wynika z ustawy o Ubezpieczniach. Nie znajduje tego w ogólnych ustawach pod które podchodzą przeglądy techniczne.
paweł

ODPOWIEDZ