UZJ 40 by Rokfor
Moderator: luk4s7
Re: UZJ 40 by Rokfor
kolejny weekend i kolejne odkrycia:
No cóż zbieramy kasę aby na wiosnę zrobić nowe ramie na koło zapasowe.
Z pierdułek to dokończyłem elektrykę czujnika blokady. Jakby ktoś szukał to męska wtyczka wychodząca z blokady pasuje do żeńskich wtyczek które są w skrzyni i reduktorze przy czujnikach w LC70 (r150).
No cóż zbieramy kasę aby na wiosnę zrobić nowe ramie na koło zapasowe.
Z pierdułek to dokończyłem elektrykę czujnika blokady. Jakby ktoś szukał to męska wtyczka wychodząca z blokady pasuje do żeńskich wtyczek które są w skrzyni i reduktorze przy czujnikach w LC70 (r150).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ 40 by Rokfor
Wychodzi, że ten element trzeba będzie wykonać z pełnego pręta, a belkę pozioma zrobić podwójną.
Taka natura prototypów ...
Taka natura prototypów ...
Re: UZJ 40 by Rokfor
poszukuje zamiennika za tą część 04371-60020 ktoś wie jakie wymiary to może mieć
paweł
paweł
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ 40 by Rokfor
Chyba musisz zmierzyć u siebie, wtedy będzie można poszukać czegoś. potrzebne sa średnica miseczki, i szerokość krzyżaka.
Re: UZJ 40 by Rokfor
z tego co wyczytałem to tam idą w oryginale krzyżaki z pełnymi szklankami z bronzu czyli ślizgowe łożysko to jest.
Wymiary to prawdopodobnie 20x57 sa takie same jak w kolumnie kierownicy w LC60.
zamiennik to gut11 od Matsuby
Wymiary to prawdopodobnie 20x57 sa takie same jak w kolumnie kierownicy w LC60.
zamiennik to gut11 od Matsuby
Re: UZJ 40 by Rokfor
prawidłowy numer 0437110011, alternatywa GMB G92004
Re: UZJ 40 by Rokfor
Tuco tam podobno jest kwestia rocznika w starszych modelach jest inny krzyżak prawdopodobnie 68x20. Gadałem z Kmieciem i sprawdził w Piekarzowej i są większe niż u mnie. On ma wyciągarkę z innego samochodu. Więc zawsze trzeba mierzyć kto co ma.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ 40 by Rokfor
W Piekarzowej jest starsza wyciągarka, set z którego te graty pochodziły był wraz ze starym typem PTO.
Re: UZJ 40 by Rokfor
wg. Twojego VIN 0437110011
Re: UZJ 40 by Rokfor
łańcuchy które opisalem na poprzedniej stronie nawet nie próbujcie robic.
MOże nadają się do osobówki aby z kałuży wyjechać ale na pewno nie do tyrania w terenie.
Tak jak pisał jeden kolegów pełne lańcuchy i do tego na 4 koła. Najlepiej zrobić samemu bo 2 patrole miały dobrane od cieżarówki i jeden nie wytrzymał.
Jak cos porobimy to dam znac.
MOże nadają się do osobówki aby z kałuży wyjechać ale na pewno nie do tyrania w terenie.
Tak jak pisał jeden kolegów pełne lańcuchy i do tego na 4 koła. Najlepiej zrobić samemu bo 2 patrole miały dobrane od cieżarówki i jeden nie wytrzymał.
Jak cos porobimy to dam znac.
Re: UZJ 40 by Rokfor
Hamulce to aktualny temat. Prosba o porade znawców.
U mnie z pompy hamulcowej (nowa TRW) wychodza 2 obwody. Oba ida do korektora który jest pod pompą, to oryginalny patent. Co ciekawe przedni obwód i tylny korzystaja z tego samego korektora. Z tego co poczytałem to po konwersji hamulców na tarcze amerykanie wywalaja to i conajwyżej zakładaja regulowany korektor na tylny obwód.
Pytanie :
- czy korektor może mieć wpływ na ciężko cofające się tłoczki w tylnych zaciskach przy zmianie klocków? Uprzedzając pytania jak wykręci się odpowietrznik to tłoczek o wiele łatwiej wepchnąć w zacisk.
- czy wywalenie korektora w moim aucie to słaby pomysł? Przód tarcze i zaciski z LC70 tył to małe Avensisy 38mm średnicy. Taka dysproporcja w wielkości zacisków nie jest wystarczająca aby zastąpić korektor?
- czy korektor może mieć wpływ na szybko zużywające się klocki z tyłu, średnio po każdej wyprawie czyli 1000-1500km
Mając dość męczenia się z ręcznym zapadła decyzja coby na wale tarcze zrobić. Zestaw bedzie z qłada lub motoru czyli manetka z wbudowana pompką, zacisk + tarcza. max średnica to 20cm. Wał prawdopodobnie przesunie się o jakieś 3-4mm wiec chyba nie trzeba będzie go ciąć.
Czyli to niezależny obwód hydrauliczny. Tył zostaje jak jest tylko wywalimy wszystko co dot ręcznego.
U mnie z pompy hamulcowej (nowa TRW) wychodza 2 obwody. Oba ida do korektora który jest pod pompą, to oryginalny patent. Co ciekawe przedni obwód i tylny korzystaja z tego samego korektora. Z tego co poczytałem to po konwersji hamulców na tarcze amerykanie wywalaja to i conajwyżej zakładaja regulowany korektor na tylny obwód.
Pytanie :
- czy korektor może mieć wpływ na ciężko cofające się tłoczki w tylnych zaciskach przy zmianie klocków? Uprzedzając pytania jak wykręci się odpowietrznik to tłoczek o wiele łatwiej wepchnąć w zacisk.
- czy wywalenie korektora w moim aucie to słaby pomysł? Przód tarcze i zaciski z LC70 tył to małe Avensisy 38mm średnicy. Taka dysproporcja w wielkości zacisków nie jest wystarczająca aby zastąpić korektor?
- czy korektor może mieć wpływ na szybko zużywające się klocki z tyłu, średnio po każdej wyprawie czyli 1000-1500km
Mając dość męczenia się z ręcznym zapadła decyzja coby na wale tarcze zrobić. Zestaw bedzie z qłada lub motoru czyli manetka z wbudowana pompką, zacisk + tarcza. max średnica to 20cm. Wał prawdopodobnie przesunie się o jakieś 3-4mm wiec chyba nie trzeba będzie go ciąć.
Czyli to niezależny obwód hydrauliczny. Tył zostaje jak jest tylko wywalimy wszystko co dot ręcznego.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: UZJ 40 by Rokfor
A te z xantii na bank nie wejdą?
Klocki zużywają się szybko właśnie dlatego, że idzie tam bardzo duża siła. Możliwe że korektor po prostu nie działa - albo tak właśnie dziwacznie reaguje (nie mam pojęcia jak działa ten typ). Możliwe też, że obecność tego korektora przeszkadza w normalnym cofaniu sie tylnych tłoczków, a dotykające tarczy po prostu się szybko zużywają.
Przy tej wielkości tłoczka chyba faktycznie możesz zlikwidować korektor - niemniej po takiej operacji trzeba wykonać test. Czyli droga szutrowa lub ośnieżona, i deptając na hamulec obserwujesz koła (mała prędkość i otwarte drzwi. Chodzi o to, żeby ocenić, czy przypadkiem tylne koła nie blokują się wcześniej niż przednie. Jeżeli nie - to układ bez korektora może zostać. Jeżeli tak - to trzeba dołożyć ten manualnie sterowany.
Klocki zużywają się szybko właśnie dlatego, że idzie tam bardzo duża siła. Możliwe że korektor po prostu nie działa - albo tak właśnie dziwacznie reaguje (nie mam pojęcia jak działa ten typ). Możliwe też, że obecność tego korektora przeszkadza w normalnym cofaniu sie tylnych tłoczków, a dotykające tarczy po prostu się szybko zużywają.
Przy tej wielkości tłoczka chyba faktycznie możesz zlikwidować korektor - niemniej po takiej operacji trzeba wykonać test. Czyli droga szutrowa lub ośnieżona, i deptając na hamulec obserwujesz koła (mała prędkość i otwarte drzwi. Chodzi o to, żeby ocenić, czy przypadkiem tylne koła nie blokują się wcześniej niż przednie. Jeżeli nie - to układ bez korektora może zostać. Jeżeli tak - to trzeba dołożyć ten manualnie sterowany.
Re: UZJ 40 by Rokfor
Opis montażu:plum76 pisze:Mając dość męczenia się z ręcznym zapadła decyzja coby na wale tarcze zrobić. Zestaw bedzie z qłada lub motoru czyli manetka z wbudowana pompką, zacisk + tarcza. max średnica to 20cm. Wał prawdopodobnie przesunie się o jakieś 3-4mm wiec chyba nie trzeba będzie go ciąć.
Czyli to niezależny obwód hydrauliczny. Tył zostaje jak jest tylko wywalimy wszystko co dot ręcznego.
https://www.landcruiserclub.net/communi ... 71/page-17
Kilka pomysłów:
https://pl.aliexpress.com/item/Hydrauli ... =200000245
https://pl.aliexpress.com/item/UNIVERSA ... ce9471d911
https://pl.aliexpress.com/item/Dyno-Fre ... =200000481
https://pl.aliexpress.com/item/Hydrauli ... 9a891b9eb2
Re: UZJ 40 by Rokfor
Dzieki Grzegorz, coś takiego kombinujemy ale w używce aby nie bylo problemów z eksploatacją czyli dokupieniem klocków i tarczy jak się zużyją.
Do ciebie miałbym prosbę o pomyślenie nad regulatorem obrotów dmuchawy. Jakbyś mi taki zestaw zrobił co sam dla siebie kombinujesz to byłoby super.
Do ciebie miałbym prosbę o pomyślenie nad regulatorem obrotów dmuchawy. Jakbyś mi taki zestaw zrobił co sam dla siebie kombinujesz to byłoby super.
Re: UZJ 40 by Rokfor
W normalnej eksploatacji powinny zużyć się za 30 lat.plum76 pisze:kombinujemy ale w używce aby nie było problemów z eksploatacją czyli dokupieniem klocków i tarczy jak się zużyją.
Hamulce ringspann
http://www.radius-radpol.com.pl/files/p ... log_46.pdf
Będę testował po świętach.plum76 pisze:Do ciebie miałbym prosbę o pomyślenie nad regulatorem obrotów dmuchawy. Jakbyś mi taki zestaw zrobił co sam dla siebie kombinujesz to byłoby super.