pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Po wielu wspólnych latach nadszedł czas na zmianę auta. LC 90 służyło mi dzielnie i będe je zawsze dobrze wspominał. Ale że gdzieś w głowie zawsze siedziało inne auto, to zdecydowałem się na przesiadke na Mrecedesa G W463. czy bede zadowolony, okaże się za jakiś czas. W każdym razie na forum pozostanę i dam znać czasem co było w Toyocie lepiej przemyślane niż w mercedesie itd:-)
Dziękuje wszystkim za wiele bardzo konstruktywnych porad. Z pewnoscią jeszcze kiedyś wróce do terenowej Toyoty. Na chwilę obecną sa jeszcze 2 rav4 więc coś toyotowego pozostaje.
pozdro
Grzech
Dziękuje wszystkim za wiele bardzo konstruktywnych porad. Z pewnoscią jeszcze kiedyś wróce do terenowej Toyoty. Na chwilę obecną sa jeszcze 2 rav4 więc coś toyotowego pozostaje.
pozdro
Grzech
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Mercedes to fajne auto tylko mega ciężkie i drzwiami trzeba walić.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Czyli to nie tylko mój egzemplarz:-) zawiasy już zdążyłem posmarować na te okoliczność ale brak poprawy.
No i faktycznie czołg potworny.
Pozdro
No i faktycznie czołg potworny.
Pozdro
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Było zapytać .... mam 3 gele (3 tygodnie temu miałem 4-ry).
Toyot ma 3-4 co prawda wszystkie poniżej modelu 90.
Ale ............
Toyot ma 3-4 co prawda wszystkie poniżej modelu 90.
Ale ............
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
o, to kolega prawdziwym zbieraczem jest:-) jak masz tyle aut to albo nie masz żony albo masz taka, która nie marudzi że za dużo masz autek;-)
-jesli chodzi o porównanie zrywności KZJ90 z W463 3.5TD to zdecydowanie plus dla Toyotki. Duza masa mercedesa oraz 6 garów a nie 4 wpływają na różnice w dynamice.
Fazi- poliuretany jakiej firmy do Mercedesa szukać? bo te firmy typu Tereintammer i Whiteline nie produkują niestety do Merca...
Grzech
-jesli chodzi o porównanie zrywności KZJ90 z W463 3.5TD to zdecydowanie plus dla Toyotki. Duza masa mercedesa oraz 6 garów a nie 4 wpływają na różnice w dynamice.
Fazi- poliuretany jakiej firmy do Mercedesa szukać? bo te firmy typu Tereintammer i Whiteline nie produkują niestety do Merca...
Grzech
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Witam serdecznie kolegów po dłuższej przetrwie.
Kilka uwag odnośnie przesiadki z LC 90 na Mercedesa G W463.
1. koszty części zamiennych są porażające... dostępność zamienników w wielu obszarach raczej dużo gorsza niż w przypadku LC.
2. Mam silnik 3.5 TD a w LC miałem 3.0TD i powiem szczerze, że kultura pracy silnika w LC zdecydowanie bardziej mi odpowiadała. Moc tez choć tu się kłania zdecydowanie większa masa Mercedesa. Jazda powyżej 100km/h jest raczej mało komfortowa. LC 90 spokojnie 120 się latało i było dobrze.
3. jeśli chodzi o sam napęd to tutaj mercedes pokazuje na co go stać. zwłaszcza 3 blokady to jest wspaniała rzecz. mam to auto z automatem 4 biegowym i w terenie jeździ się fajnie, na piachu, na którym LC90 usiadł i trzeba było go wyciągać, mercedes po dopięciu blokady przodu i tyłu wyjechał sam bez problemu i to na oponce szosowej.
4. rama w mercedesie tez jest dużo solidniejsza. Fajnie rozwiązano kwestie wymiany elementów zawieszenia związanych z ramą- są dospawane do poprzecznych rur i gdy musimy je wymienić to odcinamy od tej rury i do nie dospawujmy, a nie bezpośrednio do ramy. to mi się bardzo podoba.
5, potwierdziło się to co mówią uczeni w piśmie że g Klasa to przede wszystkim legenda i taki swoisty klimat. Uwielbiam jeździć tym autem, nawet siedzieć sobie w nim w garażu. Ale jak się spojrzy chłodnym okiem to dociera do człowieka, że to uczucie zbudowane jest właśnie na legendzie, jakimś takim dobrym marketingu itd.
reasumując: moim zdanie przesiadka na G to pomijając napęd, który jest faktycznie dobry, bardziej kwestia chęci jeżdżenia G klasą bo mi się podoba to auto niż przewagi nad Toyotą. Potwierdzeniem tej tezy jest fakt, iż można spotkac osoby, które się przesiadają z G na LC:-)
pozdro dla wszystkich
Grzech
Kilka uwag odnośnie przesiadki z LC 90 na Mercedesa G W463.
1. koszty części zamiennych są porażające... dostępność zamienników w wielu obszarach raczej dużo gorsza niż w przypadku LC.
2. Mam silnik 3.5 TD a w LC miałem 3.0TD i powiem szczerze, że kultura pracy silnika w LC zdecydowanie bardziej mi odpowiadała. Moc tez choć tu się kłania zdecydowanie większa masa Mercedesa. Jazda powyżej 100km/h jest raczej mało komfortowa. LC 90 spokojnie 120 się latało i było dobrze.
3. jeśli chodzi o sam napęd to tutaj mercedes pokazuje na co go stać. zwłaszcza 3 blokady to jest wspaniała rzecz. mam to auto z automatem 4 biegowym i w terenie jeździ się fajnie, na piachu, na którym LC90 usiadł i trzeba było go wyciągać, mercedes po dopięciu blokady przodu i tyłu wyjechał sam bez problemu i to na oponce szosowej.
4. rama w mercedesie tez jest dużo solidniejsza. Fajnie rozwiązano kwestie wymiany elementów zawieszenia związanych z ramą- są dospawane do poprzecznych rur i gdy musimy je wymienić to odcinamy od tej rury i do nie dospawujmy, a nie bezpośrednio do ramy. to mi się bardzo podoba.
5, potwierdziło się to co mówią uczeni w piśmie że g Klasa to przede wszystkim legenda i taki swoisty klimat. Uwielbiam jeździć tym autem, nawet siedzieć sobie w nim w garażu. Ale jak się spojrzy chłodnym okiem to dociera do człowieka, że to uczucie zbudowane jest właśnie na legendzie, jakimś takim dobrym marketingu itd.
reasumując: moim zdanie przesiadka na G to pomijając napęd, który jest faktycznie dobry, bardziej kwestia chęci jeżdżenia G klasą bo mi się podoba to auto niż przewagi nad Toyotą. Potwierdzeniem tej tezy jest fakt, iż można spotkac osoby, które się przesiadają z G na LC:-)
pozdro dla wszystkich
Grzech
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Myślałem o gelendzie, ale mi na szczęście przeszło. Porównując terenowego suv'a do rasowej terenówki....tutaj raczej porównanie powinny być pomiędzy gelendą a HZJ7. Moim zdaniem w każdym przypadku hzj7 lepiej wypada. Jedyny plus gelendy to blokady mostów w serii i to chyba na tyle
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Masz racje ale ja akurat mialem J90 dlatego takie porównanie zorbiłem.
dzisiaj zamówiłem sobie mocowanie tylnego amora i cena 290zł...
trzpień do wycieraczek, ten do którego mocujesz ramie wycoieraczki- 400zł
i tak dalej....
Grzech
dzisiaj zamówiłem sobie mocowanie tylnego amora i cena 290zł...
trzpień do wycieraczek, ten do którego mocujesz ramie wycoieraczki- 400zł
i tak dalej....
Grzech
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Ja się z KZJ95 przesiadłem na HZJ73 i wrażenia mam podobne do Ciebie
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
coś czuję, że taniej by było dokupić blokady do J9
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
trafiłes z tą opinią:-)
jak patrzyłem na używane mosty do W463 to lepiej, żeby sie nie posypały;-)
zrobienie kuli w przednim moście z jednej strony, mowie o łozyskach, uszczlniaczu itd to chyba coś koło 800zł przy robociźnie własnej i zastosowaniu zamienników typu timken czy skf. Z mercedesa tylko to, czego nie warto zamieniać albo nie występuje.
Z poliuretanami też kiepsko w porównaniu do LC. coś tam się znajdzie ale wybór bardzo wąski.
jak patrzyłem na używane mosty do W463 to lepiej, żeby sie nie posypały;-)
zrobienie kuli w przednim moście z jednej strony, mowie o łozyskach, uszczlniaczu itd to chyba coś koło 800zł przy robociźnie własnej i zastosowaniu zamienników typu timken czy skf. Z mercedesa tylko to, czego nie warto zamieniać albo nie występuje.
Z poliuretanami też kiepsko w porównaniu do LC. coś tam się znajdzie ale wybór bardzo wąski.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
Akurat timken to najwyższa półka, i raczej bym nie marudził na taki "zamiennik" - bo lepszy od fabrycznego (czyli pewnie fag'a)
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
ja nie marudze bo wiadomo, ze to dobra firma:-)
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
może jeszcze kiedyś zamieszczę ogłoszenie w stylu: zamienie G na HZJ73;-)
Re: pożegnanie z LC 90 i przesiadka na....
fotę jaką zapodaj