: 11 kwie 2008, 17:28
jak chlopaki pisza.
pustynia wyprawowo
-wybierac do poruszania sie , w maire mozliwosci, duze i szerokie plaszczyzny terenu. unikac trawersow i grzbietow.nie ryzyowac nei potzrebnie.generalnie zlota zasada terenowa "myslec do przodu" bo do domu daleko.
-zdarza sie ze piasek ma dwa, trzy kolory.po nich mozna rozpoznac ktora czesc jest bardziej kopna a ktora twarda.sprawdzic organioleptycznie. rano troche latwiej sie poruszac wtedy piasek jest czesto mokry i ubity wiatrem.
- ZAWSZE!!! miec duuuzy zapas paliwa i wody.o niespodzianke bardzo latwo.
-NIGDY nie poruszac sie w nocy.latwo o prawdziwa tragedie w miejscu gdzieprzy oswietleniu dziennym przelatujem bez stresowo. przed zachodem slonca obozowac.
-bardzo uwazac na camel grass! czyli kepy trawy potrafiace wyrwac most tak samo skutecznie jak glaz.
-obserwowac mijane drogi, traki,sciezki.zapamietywac szczegoly mijanego terenu.
-stary patent a propos nagle rosnacej temperatury wlacza sie ogrzewanie na max
(HOT)we wnatrz kabiny, otwierajac rowniez okna zeby sie nie ugotowac. ja przy dluzszym katowaniu sprzeta w naprawde ciezkim terenie majac dociazone auto i 35C stosuje to tez profilkatycznie nie raz. taka juz mam schize z tym czerwonym poletkiem w koyotach! (np. land rover dzielnie znosi przegrzanie wielokrotne)
pustynia wyprawowo
-wybierac do poruszania sie , w maire mozliwosci, duze i szerokie plaszczyzny terenu. unikac trawersow i grzbietow.nie ryzyowac nei potzrebnie.generalnie zlota zasada terenowa "myslec do przodu" bo do domu daleko.
-zdarza sie ze piasek ma dwa, trzy kolory.po nich mozna rozpoznac ktora czesc jest bardziej kopna a ktora twarda.sprawdzic organioleptycznie. rano troche latwiej sie poruszac wtedy piasek jest czesto mokry i ubity wiatrem.
- ZAWSZE!!! miec duuuzy zapas paliwa i wody.o niespodzianke bardzo latwo.
-NIGDY nie poruszac sie w nocy.latwo o prawdziwa tragedie w miejscu gdzieprzy oswietleniu dziennym przelatujem bez stresowo. przed zachodem slonca obozowac.
-bardzo uwazac na camel grass! czyli kepy trawy potrafiace wyrwac most tak samo skutecznie jak glaz.
-obserwowac mijane drogi, traki,sciezki.zapamietywac szczegoly mijanego terenu.
-stary patent a propos nagle rosnacej temperatury wlacza sie ogrzewanie na max
(HOT)we wnatrz kabiny, otwierajac rowniez okna zeby sie nie ugotowac. ja przy dluzszym katowaniu sprzeta w naprawde ciezkim terenie majac dociazone auto i 35C stosuje to tez profilkatycznie nie raz. taka juz mam schize z tym czerwonym poletkiem w koyotach! (np. land rover dzielnie znosi przegrzanie wielokrotne)