Przetwornica

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Kwiatec »

zapomniałem że teraz nie ma edycji swych postów :oops:
przetwornica jest zamontowana wysoko na podszybiu. Wyprowadzone jest gniazdko i włącznik. Włącznik docelowo będzie zmieniony na podświetlany diodą żeby oznajmiał włączenie. zapobiegnie to pozostawieniu włączonej przetwornicy na noc, lub przypadkowym włączeniom. jest gitara :)

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: ktomek »

Kwiatec pisze:a tu moja tak sama a tak zamontowana :)
Śprytnie :wink:

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: milczacy »

Ładnie ukryta - aż zazdroszczę :)
A masz foty "od środka" ?

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: ktomek »

Kwiatec pisze:Wyprowadzone jest gniazdko i włącznik.
A jak to jest, bo pstryczek jest malutki, więc nie wyłącza na pewno zasilania przetwornicy. W środku nie ma też stycznika zamontowanego który odłączałby zasilanie. (musiałby być całkiem słusznych rozmiarów)
Czy w takim razie po wyłączeniu tym pstryczkiem przestaje ona całkowicie pobierać prąd? Czy pobiera swój własny prąd spoczynkowy - taki tryb StandBy jakby? Bo mnie się wydaje, że to chyba tak właśnie jest
Bo warto zauważyć, że wszystkie są teoretycznie przygotowane do podłączenia krokodylkami do akumulatora. A nie na stałe :roll:

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Kwiatec »

pstryczek jest taki sam jak w samej przetwornicy tzn podobnej wielkości. po jego wyłączeniu nie pobierac prądau. równie dobrze mogłaby być wyłączana z pilota jak tv :mrgreen:
co do kabelków to z tego co wiem przetwornice troszku lepsze mają kabelki do podłączenia do aku na stałe.
zdjęć wewnątrz nie mam bo jest pod deską na górze na podszybiu, więc zeby zrobić musiałbym rozebrać całą dechę. w pierwszej opcji całość miała być zamontowana na konsoli podsufitkowej ale odległość przetwornicu od aku powodowała obawy że nie będzie dawała rady z cięższym sprzętem. więc na konsoli podsufitkowej w miejscu cb radia będzie panel włączników od kompresora, halogenów i webasta. taki mam plan

Awatar użytkownika
śpioch
Posty: 110
Rejestracja: 05 lut 2010, 09:43
Auto: zjep
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: śpioch »

ktomek pisze:
Więc stawiałbym jednak na uszkodzenie Twojej przetwornicy
Spróbuj może też inne urządzenie uruchomić? Inną suszarkę, wiertarkę? Może suszarka fa jakiś feler?
Dzienks, sprawdzę jak mówisz, a i tak planuję kupić drugą mocniejszą.

Kwiatec, gratulki pomysłu i wykonania :shock: :P

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: ktomek »

Kwiatec pisze:równie dobrze mogłaby być wyłączana z pilota jak tv
No właśnie to miałem na myśli
TV pobiera prąd jak się go wyłączy tylko pilotem, a nie z gniazdka.
I w tym momencie zostawiając samochód na długi czas możesz zastać rozładowany akumulator
Kwiatec pisze:jest pod deską na górze na podszybiu, więc zeby zrobić musiałbym rozebrać całą dechę.
A przemyślałeś chłodzenie przetwornicy?
Jest tam na tyle wolnego miejsc, żeby miała swobodny przepływ powietrza?

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Kwiatec »

jest chłodzenie

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: ktomek »

No to ok.
A ja dziś sprawdziłem pobór prądu przetwornicy 500/1000W
Włączona, ale bez obciążenia pobiera około czyli 200mA czyli 0,20A
Wyłączona pobiera około 1mA (0,001A) więc stosunkowo bardzo mało. Jednak zawsze to jakiś pobór jest i należy o tym pamiętać.

Awatar użytkownika
RobertK.
Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 10 kwie 2007, 10:04
Auto: 4 runner 2LT
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: RobertK. »

Kwiatec pisze:zobacz czy masz zamontowane na oryginalnych kabelkach, michłopaki ostatnio montowali takie Azo i tam było napisane jak wół żeby tylko te kable zamontować co były w zestawie. I oni się bardzo starali bo długość jest bardzo ważna tych kabli i wyszło :) i działa :) za chwilę wrzucę fotkę mego montazu
U mnie i u kolegi na oryginalnych kablach krótkich podłączonych bezpośrednio do akumulatora robiła, a druga taka sama kolegi w ten sam sposób podpięta nie robiła z wiertarką i szlifierką kontową :shock:
Długość kabli skutkuje spadkiem napięć w zależności od pobieranego prądu.
Właśnie może ktoś się orientuje jak przeliczyć poobierany prąd w obwodzie pierwotnym 12 V na podstawie mocy wtórnego 230V ???

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: fobos »

Prąd po stronie 12 V jest 20 razy większy niż po stronie 230 V.

Awatar użytkownika
ktomek
Posty: 366
Rejestracja: 16 wrz 2009, 11:55
Auto: XK, Wrangler, Hilux
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: ktomek »

fobos pisze:Prąd po stronie 12 V jest 20 razy większy niż po stronie 230 V.
Lub możesz inaczej
moc np. wiertarki 650W
650W/230V = 2,83A brane z przetwornicy
ale ta sama wiertarka zasilana przez przetwornicę
650W/12V = 54,16A brane z akumulatora (+ coś dla przetwornicy, np. 0,20A w moim przypadku)
Oczywiście są to przybliżone obliczenia, ale wystarczająco wiarygodne, żeby na nich się opierać

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Boryś »

a no to mi się też troche rozjaśniło teraz.
Ja mam tą przetwornicę 1000/2000W ale przy podłączonych poważniejszych urządzeniach typu wiertarka albo suszarka :) niestety nie daje rady.
Co prawda mam oryginalne kable ale zamontowałem ją dość "daleko" od akumulatora :( co jak rozumiem znacznie ją osłabia :(

Obrazek

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: milczacy »

A sprobuj Borys podlaczyc przetwornice na krotko, blisko akumulatora i wtedy obciaz ja wiertarka. Bedziesz wiedzial czy to wina przetwornicy czy kabli.
Ja u siebie, mimo ze przetwornica jest 30cm od aku dalem kable LGY16 - 16mm2 :) (ale tostera jeszcze nie zdazylem sprawdzic ;) )

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Przetwornica

Post autor: Boryś »

no i tak zrobie.
zresztą i tak planuje przenieść przetwornicę gdzieś "bliżej" żeby ją mieć w zasięgu ręki w trakcie jazdy.
niestety nie mam jeszcze pomysłu na odpowiednie miejsce :(
chociaż myślałem czy nie przykręcić jej do podłokietnika z tyłu - tylnim ewentualnym pasażerom nie powinna przeszkadzać.

ODPOWIEDZ