mocowanie kanistrów z paliwem
Moderator: luk4s7
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Na stronie http://www.thelongranger.com.au/60serie ... ltank.html znalazłem 70-litrowy zbiornik grawitacyjny do 60-ki o dość wymyślnym kształcie. Nie robią niczego innego niż zbiorniki - może znajdziesz coś, co możesz wykorzystać/podpatrzeć.
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
60ki bak wygodny ksztalt na pszerobke... zdejmui- rozkrajaj okrongiem i dospawaj scianke jakich 10cm ... i na ta samo meisco wstanie...
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Tak jak prawi Meris, ja zyskałem zbiornik o poj około 170 litrów.
Tyle, że warto się zastanowić, czy jest to potrzebne. Na oryginalnym tanku i tak zasięg jest ogromny. Zdecydowanie warto znaleźć miejsce na trzy kanistry, bo to właśnie one decydują ile zajedziemy jak nam się skończy paliwo w głównym zbiorniku. Jeżeli powiększysz zbiornik, to musisz koło zapasowe wyprowadzić w inne miejsce. Pozostaje tylny zderzak z mocowaniem lub bagażnik dachowy.
Miejsce na nie, tam gdzie planowałeś nienajszcześliwsze i to nie ze względu na podniesienie środka cieżkości (bzdura). To, że się paliwo nagrzeje też wniczym Ci nie będzie przeszkadzało. Najlepiej je wrzucić na bagażnik dachowy. Łatwy dostęp i po sprawie.
O ile jeździ się samemu, to można je wozić również w środku. Są szczelne i nie czuć paliwa.
Tyle, że warto się zastanowić, czy jest to potrzebne. Na oryginalnym tanku i tak zasięg jest ogromny. Zdecydowanie warto znaleźć miejsce na trzy kanistry, bo to właśnie one decydują ile zajedziemy jak nam się skończy paliwo w głównym zbiorniku. Jeżeli powiększysz zbiornik, to musisz koło zapasowe wyprowadzić w inne miejsce. Pozostaje tylny zderzak z mocowaniem lub bagażnik dachowy.
Miejsce na nie, tam gdzie planowałeś nienajszcześliwsze i to nie ze względu na podniesienie środka cieżkości (bzdura). To, że się paliwo nagrzeje też wniczym Ci nie będzie przeszkadzało. Najlepiej je wrzucić na bagażnik dachowy. Łatwy dostęp i po sprawie.
O ile jeździ się samemu, to można je wozić również w środku. Są szczelne i nie czuć paliwa.
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Odgrzeję kotleta
Zamierzam wykonać mocowania kanistrów na bagażniku dachowym.
Przeglądając sieć znalazłem dwa sposoby mocowania: Rozumiem, że chodzi głównie o oszczędność miejsca w rzucie poziomym.
Ważne pytanie:
- czy są jakieś przeciwwskazania do umieszczenia kanistrów poziomo?
Albowiem, ze względu na współczynnik Cx, taki sposób ułożenia będzie znacznie lepszy....
Zamierzam wykonać mocowania kanistrów na bagażniku dachowym.
Przeglądając sieć znalazłem dwa sposoby mocowania: Rozumiem, że chodzi głównie o oszczędność miejsca w rzucie poziomym.
Ważne pytanie:
- czy są jakieś przeciwwskazania do umieszczenia kanistrów poziomo?
Albowiem, ze względu na współczynnik Cx, taki sposób ułożenia będzie znacznie lepszy....
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
poziomo bedzie tez znacznie lepszy na środek ciężkości, nie tylko na cx...
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Możesz też zmienić model:
http://sklep.variant.pl/Kanister_metalo ... 8101,36300" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja takich używałem w drodze na pamir (http://pamir2011.blogspot.com/2011/07/p ... -noca.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Są zdecydowanie niższe niż te typowe blaszaki, które pokazałeś na fotkach (są niższe niż zapasowe koło, które leżakowało sobie obok na dachu), mieszczą około 22-23 litry, no i są przeznaczone od razu do montażu poziomego . Wada? Brak homologacji europejskiej (więc w teorii ci do nich w Europie na stacji nie naleją).
Pzdr
L.
PS. Nie mam nic wspólnego z Variantem, po prostu planując rozkłąd dachu przed wyprawą wolałem mieć kanistry niższe i poziome.
http://sklep.variant.pl/Kanister_metalo ... 8101,36300" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja takich używałem w drodze na pamir (http://pamir2011.blogspot.com/2011/07/p ... -noca.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Są zdecydowanie niższe niż te typowe blaszaki, które pokazałeś na fotkach (są niższe niż zapasowe koło, które leżakowało sobie obok na dachu), mieszczą około 22-23 litry, no i są przeznaczone od razu do montażu poziomego . Wada? Brak homologacji europejskiej (więc w teorii ci do nich w Europie na stacji nie naleją).
Pzdr
L.
PS. Nie mam nic wspólnego z Variantem, po prostu planując rozkłąd dachu przed wyprawą wolałem mieć kanistry niższe i poziome.
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Mariusz,
w takiej pozycji mam przymocowane kanistry w budzie zazwyczaj na wyjeździe mam tak 2 sztuki, po wycieczce zostawiam jednego w razie W i tak sobie jeździ np. ten co teraz mam tankowałem gdzieś w wakacje i nic się nie dzieje, żadnego zapachu nie zauważyłem, a śpię nad nimi. Sam sprawdzisz na campie, oczywiście ja nie mam takich fajnym mocowań
tankowiec
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
w takiej pozycji mam przymocowane kanistry w budzie zazwyczaj na wyjeździe mam tak 2 sztuki, po wycieczce zostawiam jednego w razie W i tak sobie jeździ np. ten co teraz mam tankowałem gdzieś w wakacje i nic się nie dzieje, żadnego zapachu nie zauważyłem, a śpię nad nimi. Sam sprawdzisz na campie, oczywiście ja nie mam takich fajnym mocowań
tankowiec
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Cześć. Panowie, takie pytanie teoretyczne. Czy można przewozić kanistry na dachu. Pomijam możliwości techniczne, ale według przepisów wydaje mi się że w ogóle można mieć ze sobą 10 litrów paliwa w samochodzie ponad to co jest w baku. Wiem że nikt tego nie przestrzega, ale mocowanie kanistrów na dachu aż sie prosi o zatrzymanie przez niebieskich? Ktoś zorientowany jak to jest?
Re: mocowanie kanistrów z paliwem
Nie ma przeciwskazań do umieszczaniu kanistrów poziomo. Dobrze jednak by były one metalowe, bądź plastykowe przeznaczone do paliwa. Brać pod uwagę że te umieszczone na dachu jednak są eksponowane na promienie słoneczne ( i nietankowane pod korek-zwłaszcza benzyna!). 10 litrów dotyczy wwozu na teren EU oraz wożenia rezerwy.. Na terenie Unii zdaje się że liczba czterystu litrów ( pozazbiornikowych) nie podlega zainteresowaniu odpowiednich służb ( np dostarczanie paliwa do pracujących maszyn). Niestety piszę teraz z pamięci i nie mam pewności. Bagażnik dachowy jest również miejscem przewożenia ładunku, natomiast za jego rozmieszczenie, umocowanie i rodzaj odpowiada kierowca Pamiętam że wielokrotnie wjeżdzaliśmy samochodami na teren EU i ważna była tylko ilość wwożonego paliwa
Edit:
w/g owych przepisów możemy w karniakach 60litrów
http://www.bhp.abc.com.pl/czytaj/-/arty ... dostawczym" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
w/g owych przepisów możemy w karniakach 60litrów
http://www.bhp.abc.com.pl/czytaj/-/arty ... dostawczym" onclick="window.open(this.href);return false;