Hi-Lift, trapy, kompresor
Moderator: luk4s7
Hi-Lift, trapy, kompresor
Cześć,
mam trzy pytania:
1. Jakiej wysokości polecacie Hi-lifta? 42, 48 czy 60 cali? Posiadam Toyota Hilux bez liftu, ale planuje (jeżeli to ma znaczenie)
2. Jakie trapy polecacie? Widzę, że rozrzut cenowy jest obrony a po co przepłacać (Lepiej odłożyć szybciej na wyprawę )
3. Jaki kompresor do kół? Tutaj też widzę, że rozrzut jest ogromny
Pozdrawiam
mam trzy pytania:
1. Jakiej wysokości polecacie Hi-lifta? 42, 48 czy 60 cali? Posiadam Toyota Hilux bez liftu, ale planuje (jeżeli to ma znaczenie)
2. Jakie trapy polecacie? Widzę, że rozrzut cenowy jest obrony a po co przepłacać (Lepiej odłożyć szybciej na wyprawę )
3. Jaki kompresor do kół? Tutaj też widzę, że rozrzut jest ogromny
Pozdrawiam
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
używam hilifta 60'' - trochę nieporęczny w pakowaniu, teraz brałbym mniejszy.
Trapy - używam kratownicy z podobno "kewlaru".Ciężkie, robią robotę, robiły jako kładki na rowami, zmiana konta zejścia - jest OK do słabo zmotanego auta. Kłopot z pakowaniem jak na dachu siedzi namiot.
Kompresor - tu się zastanawiam, muszę zmienić. Pewnie będzie dragon. Stosunek wydajności do rozmiaru i ceny. W komplecie do kompresora polecam coś do spuszczania powietrza. Wciskanie kluczykiem do 1 bara x4, jest słabe i marzną paluchy
Trapy - używam kratownicy z podobno "kewlaru".Ciężkie, robią robotę, robiły jako kładki na rowami, zmiana konta zejścia - jest OK do słabo zmotanego auta. Kłopot z pakowaniem jak na dachu siedzi namiot.
Kompresor - tu się zastanawiam, muszę zmienić. Pewnie będzie dragon. Stosunek wydajności do rozmiaru i ceny. W komplecie do kompresora polecam coś do spuszczania powietrza. Wciskanie kluczykiem do 1 bara x4, jest słabe i marzną paluchy
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Czym mogą różnić się kompresory? Prędkością pompowania, czy chodzi o trwałość?
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
wydajność (przepływ), rozmiar, max ciśnienie... . Ale też czasem pracy ciągłej, zabezpieczeniami termicznymi, itp itd.
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
to może deflatory? Osobiście nie miałem z tym do czynienia i nie wypowiem się na ile sprawnie to działa, np. jak są ubłocone ale zawsze można spróbować.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
ja mam używam polecam. Nakrecamy na 4 koła deflatory ustawione na 1.5 bara i mozemy powoli jechać dalej lub w tym czasie zrobic sobie kawe. Po jakiś 5 minutach powietrze jest spuszczone.
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Nabyłem drogą kupna w dalekich krajach na znanym portalu taki deflator do szybkiego spuszczania. W tym rozwiązaniu można, chyba, wykręcać wentyl i kontrolować ciśnienie. Jak deflator dojdzie do moich rąk to przetestuje i się podzielę spostrzeżeniami.
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
O tym deflatorze nie pomyślałem w ogóle... Słuszna uwaga. Nawet nie takie drogie
Co do lifta to w takim razie będę szukał 42- 48 cali
Dzięki za info. Ile kompletów trapów warto mieć ze sobą? Jeden czy dwa?
Co do lifta to w takim razie będę szukał 42- 48 cali
Dzięki za info. Ile kompletów trapów warto mieć ze sobą? Jeden czy dwa?
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Ja tylko dodam że jeżdżę od ponad 10 lat i nie mam ani jednego trapa. Hi lifta też pogoniłem. Także może na początek nie kupuj całego sprzetu jaki maja w sklepie 4x4
Kompresor jak najbardziej, u siebie mam T-maxa 70 litrów/min, działa niezawodnie już w trzecim aucie z rzędu.
Kompresor jak najbardziej, u siebie mam T-maxa 70 litrów/min, działa niezawodnie już w trzecim aucie z rzędu.
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
To po jakim terenie jezdzisz ze przez 10 lat nie potrzebowałeś trapa i hi lifta ?sebastian44 pisze: ↑13 maja 2021, 14:56Ja tylko dodam że jeżdżę od ponad 10 lat i nie mam ani jednego trapa. Hi lifta też pogoniłem. Także może na początek nie kupuj całego sprzetu jaki maja w sklepie 4x4
Kompresor jak najbardziej, u siebie mam T-maxa 70 litrów/min, działa niezawodnie już w trzecim aucie z rzędu.
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
No bo Off-Road niejedno ma imię!
Nie wszystko się kręci wokół żwirowni i umyślnego topienia po klamki
Ja np. jeżdżę od 31 lat i też nie dorobiłem się trapów ani Hi-Lifta
Inna sprawa, że tam, gdzie jeżdżę najczęściej, to jak zrobią się (za sprawą przyrody) trudne warunki, to nawet najdłuższy Hi-Lift i najmocniejsze trapy nie pomogą, tylko skitury
PS. Koledzy, proszę, bądźcie łaskawi zaoszczędzić starszemu człowiekowi mordęgi przegryzania się przez chińsko-angielski langłidż i podrzućcie jakiegoś linka do tego deflatora - to rzeczywiście oceniam jako przydatne, pod warunkiem, że w rozsądnej cenie
W razie czego może być i na priv
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Jezdżę w różnym terenie, nie raz zdarzyło mi sie zakopać. Ukraina, Rumunia, Bałkany plus wycieczki po naszej Polskiej dziczy. Zazwyczaj wtedy zarówno hi-lift jak i trapy nic by nie dały lub bym sie zamęczył próbując sie nimi ratować.Qrzychu pisze: ↑13 maja 2021, 17:13To po jakim terenie jezdzisz ze przez 10 lat nie potrzebowałeś trapa i hi lifta ?sebastian44 pisze: ↑13 maja 2021, 14:56Ja tylko dodam że jeżdżę od ponad 10 lat i nie mam ani jednego trapa. Hi lifta też pogoniłem. Także może na początek nie kupuj całego sprzetu jaki maja w sklepie 4x4
Kompresor jak najbardziej, u siebie mam T-maxa 70 litrów/min, działa niezawodnie już w trzecim aucie z rzędu.
Mam wyciągarkę, 20 metrów liny przedłużki, kinetyka. Jak sie jezdzi z głową to wystarcza.
Nie wiem czy kojarze sytuacje kiedy pomyslałem sobie "kurcze przydałby sie hilift albo trapy". Także polecam przemyśleć temat.
Co do deflatorów- są dwa rodzaje.
Jeden służy do spuszczania powietrza "recznie" czyli wyjmujemy rdzeń zaworu i kleczymy przy kole az powietrze zejdzie do żądanej wartości.
https://pl.aliexpress.com/item/32877197 ... 5392%23350
Drugi rodzaj to te które ja używam. "Automatyczne" czyli nakrecamy je na wszystkie 4 zawory a one sobie powoli spuszczają powietrze do zadanej wartości. Potem odkrecamy i gotowe.
https://pl.aliexpress.com/item/10050023 ... 5392%23600
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Nie łapię jak działa deflator "automatyczny" Gdzie ustawiasz na nim wartość docelową ciśnienia?sebastian44 pisze: ↑13 maja 2021, 19:42Co do deflatorów- są dwa rodzaje.
Jeden służy do spuszczania powietrza "recznie" czyli wyjmujemy rdzeń zaworu i kleczymy przy kole az powietrze zejdzie do żądanej wartości.
https://pl.aliexpress.com/item/32877197 ... 5392%23350
Drugi rodzaj to te które ja używam. "Automatyczne" czyli nakrecamy je na wszystkie 4 zawory a one sobie powoli spuszczają powietrze do zadanej wartości. Potem odkrecamy i gotowe.
https://pl.aliexpress.com/item/10050023 ... 5392%23600
https://pl.aliexpress.com/item/10050023 ... 5392%23600
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
Q środku ma sprężynkę uszczelką. Dekielek się dokręca/odkręca zmieniając siłę docisku uszczelki. Jak cienienie napiera mocniej niż sprężynka to powietrze wylatuje. Jak sprężynka mocniejszą to zamyka zawór uszczelką. Ufff
Re: Hi-Lift, trapy, kompresor
W temacie trapów i hi lifta. Bo Wy jeździcie już tak długo i taak dobrze, że wam to nie potrzebne. Taki młody i niedoświadczony to musi nadrabiać brak techniki sprzętem.