Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Moderator: luk4s7
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Zibi wysłałem Ci wiadomość na skrzynkę prywatną, kartkę na święta....
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
zamontowalem wyciagarke Escape EVO 12000 EWB i mam trzy pytania :
1. poprawnie jest podlaczyc mase i plus osobnymi kablami
czy wystarczy jak w przypadku rozrusznika sam plus a mase do budy ?
2.na plusie zalozylem bezpiecznik 500A w obudowie czy warto dodatkowo dolozyc Hebel ?
3.orginalne kable zasilajace warto dodatkowo zabezpieczyc peszlem ?
Dzieki
1. poprawnie jest podlaczyc mase i plus osobnymi kablami
czy wystarczy jak w przypadku rozrusznika sam plus a mase do budy ?
2.na plusie zalozylem bezpiecznik 500A w obudowie czy warto dodatkowo dolozyc Hebel ?
3.orginalne kable zasilajace warto dodatkowo zabezpieczyc peszlem ?
Dzieki
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
masa zawsze bezposrednio do silnika wyciagarki. Nigdy do ramy. Nigdy - i w instrukcji pisze o tym bodajze 5 razy.
Hebel musi być.
Orginalne kable mają grubą izolację. Ale nigdy osłony dość.
Hebel musi być.
Orginalne kable mają grubą izolację. Ale nigdy osłony dość.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
wstawisz filmik z wyciągania???
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Podsumowując - tak to 12x, z tego co rozmawialiśmy to chyba w ramę mogła by inna nie wejść? Już nie pamiętam.
Czy Evo jest szybsze? Czy jest jakaś dużo szybsza wyciągarka, która by się zamieściła w środek ramy LJ73?
Powyżej link z filmikiem z rajdu, gdzie mój lj wyciąga z mega błota suzuke 14 minuta filmu. Na filmie jest dużo wyciągania, ale ja jestem tylko tam chociaż "pół rajdu" wyciągałem różne auta i mimo, że to nie flagowe EVO to wyciągarka Zibiego jednak dała radę
Załączam też foto z zeszłego tygodnia. 30 metrów liny się skończyło, wykorzystałem więc 5 pasów spietych razem (co widać na zdjęciu) plus 20m kinetyka 40 minut przygotowań, 1 minuta wyciągania i 40 minut składania z powrotem wszystkiego
Przypominam wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z wyciągarką, bo ja nie wiedziałem o tym, że w czasie wyciągania trzeba trzymać silnik na wyższych obrotach, bo wyciągarka mocno obciąża akumulator, tak że ten nie ładuje się w czasie rozwijania i zwijania.
Przy okazji - czy macie może jakieś patenty na podwyższenie obrotów - jakiś przełącznik ktoś może ma w aucie i by się podzielił wiedzą jak go zmontować?
W LJ jest na prawo od kierownicy, obok stacyjki małe pokrętło, podobno od regulacji wolnych obrotów. U mnie nie działa. Czy da się je wykorzystać do zrobienia podkręcania obrotów na czas wyciągania?
Zibi - przy okazji - w jakiej pozycji ma być przełącznik sprzęgła (metalowa wajha przy bębnie), żeby lina dawała się luzem wyciągać?
Bo teraz jak bym nie ustawił to bęben zablokowany i muszę rozwijać z pilota, a to pożera prąd też taki fachowiec ze mnie
Wesołego Alleluja wszystkim!
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Czy Evo jest szybsze? Czy jest jakaś dużo szybsza wyciągarka, która by się zamieściła w środek ramy LJ73?
https://youtu.be/dLnTdxYV1UwZibi pisze:wstawisz filmik z wyciągania???
Powyżej link z filmikiem z rajdu, gdzie mój lj wyciąga z mega błota suzuke 14 minuta filmu. Na filmie jest dużo wyciągania, ale ja jestem tylko tam chociaż "pół rajdu" wyciągałem różne auta i mimo, że to nie flagowe EVO to wyciągarka Zibiego jednak dała radę
Załączam też foto z zeszłego tygodnia. 30 metrów liny się skończyło, wykorzystałem więc 5 pasów spietych razem (co widać na zdjęciu) plus 20m kinetyka 40 minut przygotowań, 1 minuta wyciągania i 40 minut składania z powrotem wszystkiego
Przypominam wszystkim, którzy rozpoczynają przygodę z wyciągarką, bo ja nie wiedziałem o tym, że w czasie wyciągania trzeba trzymać silnik na wyższych obrotach, bo wyciągarka mocno obciąża akumulator, tak że ten nie ładuje się w czasie rozwijania i zwijania.
Przy okazji - czy macie może jakieś patenty na podwyższenie obrotów - jakiś przełącznik ktoś może ma w aucie i by się podzielił wiedzą jak go zmontować?
W LJ jest na prawo od kierownicy, obok stacyjki małe pokrętło, podobno od regulacji wolnych obrotów. U mnie nie działa. Czy da się je wykorzystać do zrobienia podkręcania obrotów na czas wyciągania?
Zibi - przy okazji - w jakiej pozycji ma być przełącznik sprzęgła (metalowa wajha przy bębnie), żeby lina dawała się luzem wyciągać?
Bo teraz jak bym nie ustawił to bęben zablokowany i muszę rozwijać z pilota, a to pożera prąd też taki fachowiec ze mnie
Wesołego Alleluja wszystkim!
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Ta gałka Radku do bardzo proste rozwiązanie. Trzeba zajrzeć czemu nie działa. Może spadła lub zapiekła się linka. Jest to najlepsze rozwiązanie do podniesienia obrotów. Ona działa czysto mechanicznie. Zero elektroniki czy nawet elektryki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Tyle, że nie każdy usr J7 ma świadomość, jak ona działa ...
NIE wyciąga się, KRĘCI się I pare obrotów potrzeba, żeby naciągnąć linke, i podciągnąć pedał gazu.
Jest też opcja alternatywna. Część toyot, nie tylko LJ70, miało w przypadku klimatyzacji dokładany do pompy wtryskowej taki dodatkowy siłowniczek, zasilany podciśnieniem. Są też takie gotowce z innych aut, z pomp zexel dosyć często - przykręca się to bolt on do korpusu pompy wtryskowej. Ale można też coś wyrzeźbić.
Wówczas podniesienie obrotów zapodaje się przełącznikiem elektrycznym, a samo wysterowanie siłowniczka najprostszym elektrozaworkiem.
W przypadku aut mających w oryginale ten system wystarczy z elektrozaworkiem wpiąć sie odpowiednio.
NIE wyciąga się, KRĘCI się I pare obrotów potrzeba, żeby naciągnąć linke, i podciągnąć pedał gazu.
Jest też opcja alternatywna. Część toyot, nie tylko LJ70, miało w przypadku klimatyzacji dokładany do pompy wtryskowej taki dodatkowy siłowniczek, zasilany podciśnieniem. Są też takie gotowce z innych aut, z pomp zexel dosyć często - przykręca się to bolt on do korpusu pompy wtryskowej. Ale można też coś wyrzeźbić.
Wówczas podniesienie obrotów zapodaje się przełącznikiem elektrycznym, a samo wysterowanie siłowniczka najprostszym elektrozaworkiem.
W przypadku aut mających w oryginale ten system wystarczy z elektrozaworkiem wpiąć sie odpowiednio.
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
a masz Hebel z gwintem M8 (klucz 13) ?Zibi pisze:masa zawsze bezposrednio do silnika wyciagarki. Nigdy do ramy. Nigdy - i w instrukcji pisze o tym bodajze 5 razy.
Hebel musi być.
Orginalne kable mają grubą izolację. Ale nigdy osłony dość.
calosc polaczen na M8 (klema-bezpiecznik)
latwiej byloby montowac
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
dwója za ustawienie pojazdu do wyciągania.oradek pisze:Podsumowując - tak to 12x, z tego co rozmawialiśmy to chyba w ramę mogła by inna nie wejść? Już nie pamiętam.
Czy Evo jest szybsze? Czy jest jakaś dużo szybsza wyciągarka, która by się zamieściła w środek ramy LJ73?https://youtu.be/dLnTdxYV1UwZibi pisze:wstawisz filmik z wyciągania???
Powyżej link z filmikiem z rajdu, gdzie mój lj wyciąga z mega błota suzuke 14 minuta filmu. Oradek
M8 to się nadaje do rozpinania pompy paliwa w KJS, hebel musi być porządny. Do tego zmieniasz końcówkę na przewodzie i dorabiasz jeden przewód.raczek pisze:
a masz Hebel z gwintem M8 (klucz 13) ?
calosc polaczen na M8 (klema-bezpiecznik)
latwiej byloby montowac
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Dzięki!Zibi pisze:
dwója za ustawienie pojazdu do wyciągania.
Zibi - ważne, że Twoje wyciągarki i rolki są idiotoodporne, dały radę nawet w takiej pozycji.
Nie widzę odpowiedzi na pytanie czy jakaś szybsza wyciągarka wejdzie w ramę 70-ki i jak ustawić dźwignię sprzęgła, ale już dwóję zarobiłem
Wiem, że idealnie jest ustawić się prosto, ale tam to było jedyne miejsce z kilku powodów.
To była wąska, błotnista "droga", a raczej dwie koleiny w polu. W tym miejscu po lewej był dół i rzeczka a po prawej "bagno", z którego właśnie wyciągałem auto, które próbowało omijać inne, zakopane na tej "drodze"
Każde zjechanie z kolein oznaczało wklejenie się w błoto lub spadnięcie do strumienia i też wklejenie.
Pole manewru to 1 metr w lewo od kolein, czyli na tyle mało, że nie dało się stanąć w poprzek.
Cofnąłem w stronę strumienia i stanąłem tyłem na skraj drogi. Dalej się nie dało cofnąć, żeby stanąć prostopadle do drogi i równolegle do wyciaganego auta, bo już stałem tyłem na skarpie strumienia.
Taka pozycja pod kątem 45 stopni pomogła też w tym, że mojego auta nie wciągnęło w błoto wyciagane auto.
Ten odcinek był szczególny. 300 m dalej spędziłem godzinę w kolejce bo przede mną zakopało się 5 aut na tej "drodze" Ludzie próbowali ustawić się właśnie "idealnie" do wyciągania i w ten sposób wkleiło się, jedno po drugim, 5 aut
Załączam foto. Największe patrole na 37 calowych kołach, super przygotowany Defender i kilka innych aut nie poradziło sobie z manewrami na tym błocie, więc wydaje mi się, że mi poszło znośnie
Czasem trzeba myśleć i działać kreatywnie a nie "książkowo"
Czy brak odpowiedzi oznacza, że Escape nie ma szybszych wyciągarek, które by weszły między ramę z przodu do mojego lj73 a sprzęgło jest tylko na pokaz?
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Nie mam w głowie wymiarów ramy toyoty LJ bo takowej nigdy nie posiadałem. Najdłuższa wyciągarka ma coś powyżej 60 cm długosci. Wg. mnie wejdzie każda. A sprzegło jest opisane na obudowie - są tylko dwie pozycje dźwignia do tyłu lub do przodu. I w innej pozycji nie wolno jej zostawiać.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Ale o czym jest rozmowa? O jakichś innych prawach fizyki?
Wyciągarka elektryczna może być szybka - ale bez obciążenia. Bez ceregieli się by dało zrobić blokowanie jednego stopnia planetarnego - co by dawało wzrost prędkości jakieś x6.
Ale pod obciążeniem prędkość zwijania jest prosta funkcją siły uciągu i dostępnej mocy. A wiecej mocy nie ma skąd wziąć - aku maja swoje ograniczenia. Zresztą - dowolna wyciągarka elektryczna na silniku szeregowym sama dopasowuje prędkość do obciążenia. Czyli zmienia ją od metra na minute do ponad dwudziestu.
Temu, jak się planuje szybsze systemy - robi się je z PTO - zależnie od konstrukcji można tam odebrać powiedzmy 50kW - a nie 5 ...
Wyciągarka elektryczna może być szybka - ale bez obciążenia. Bez ceregieli się by dało zrobić blokowanie jednego stopnia planetarnego - co by dawało wzrost prędkości jakieś x6.
Ale pod obciążeniem prędkość zwijania jest prosta funkcją siły uciągu i dostępnej mocy. A wiecej mocy nie ma skąd wziąć - aku maja swoje ograniczenia. Zresztą - dowolna wyciągarka elektryczna na silniku szeregowym sama dopasowuje prędkość do obciążenia. Czyli zmienia ją od metra na minute do ponad dwudziestu.
Temu, jak się planuje szybsze systemy - robi się je z PTO - zależnie od konstrukcji można tam odebrać powiedzmy 50kW - a nie 5 ...
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
upraszczasz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8421
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
Ale niewiele.
Parametru mocy nie da sie przeskoczyć. Sprawność wyciągarek elektrycznych jest porównywalna (ślimakowe odstają bardziej), więc żeby zwiększyć prędkość, w rozumieniu pod obciążeniem - trzeba zastosować mocniejszy silnik. Ale nie da się zapodać cudów - max jakieś 5kW. Przy większej mocy i prądy zasilające robią się zaporowe, i ilość wydzielanego ciepła nie do ogarnięcia.
Tak dla porównania.
Ostatnio zainwestowałem sobie w nową sprężarkę do warsztatu. kompresor łopatkowy, nominalnie współpracujący z silnikiem elektrycznym 11kW/1450 rpm. Ale - ponieważ mam ograniczenia na sieci - to zapodałem na początek 5,5kw - ale 710 obrotów. limituje mnie po prostu potrzebny moment obrotowy - nie dam rady utrzymać nominalnych obrotów na mniejszym silniku. Fizyki się oszukać nie udaje - więc przy mniejszej mocy mam do wyboru albo mniejszą prędkość (a więc i wydajność) - albo muszę zredukować ciśnienie, zachowując wydajność. Tak samo działa to przy wyciągarkach. Z mocy silnika wynikają parametry windy. A że moc jest ograniczona możliwościami instalacji w aucie - to i prędkości zwijania liny też. Albo prędkość - albo uciąg.
Tak jako ciekawostka - jak zanabyłem ta moja sprężarkę - to była ona zasilana silnikiem hydraulicznym. Pierwszy raz taki widziałem - zdolny kręcić się do 6,5 tys obrotów. Tyle, że mało który sprzęt budowlany ma takie pompy - bo taki parametr (obroty i moment potrzebny dla sprężarki) to ponad 60 kW zapotrzebowania mocy ...
Parametru mocy nie da sie przeskoczyć. Sprawność wyciągarek elektrycznych jest porównywalna (ślimakowe odstają bardziej), więc żeby zwiększyć prędkość, w rozumieniu pod obciążeniem - trzeba zastosować mocniejszy silnik. Ale nie da się zapodać cudów - max jakieś 5kW. Przy większej mocy i prądy zasilające robią się zaporowe, i ilość wydzielanego ciepła nie do ogarnięcia.
Tak dla porównania.
Ostatnio zainwestowałem sobie w nową sprężarkę do warsztatu. kompresor łopatkowy, nominalnie współpracujący z silnikiem elektrycznym 11kW/1450 rpm. Ale - ponieważ mam ograniczenia na sieci - to zapodałem na początek 5,5kw - ale 710 obrotów. limituje mnie po prostu potrzebny moment obrotowy - nie dam rady utrzymać nominalnych obrotów na mniejszym silniku. Fizyki się oszukać nie udaje - więc przy mniejszej mocy mam do wyboru albo mniejszą prędkość (a więc i wydajność) - albo muszę zredukować ciśnienie, zachowując wydajność. Tak samo działa to przy wyciągarkach. Z mocy silnika wynikają parametry windy. A że moc jest ograniczona możliwościami instalacji w aucie - to i prędkości zwijania liny też. Albo prędkość - albo uciąg.
Tak jako ciekawostka - jak zanabyłem ta moja sprężarkę - to była ona zasilana silnikiem hydraulicznym. Pierwszy raz taki widziałem - zdolny kręcić się do 6,5 tys obrotów. Tyle, że mało który sprzęt budowlany ma takie pompy - bo taki parametr (obroty i moment potrzebny dla sprężarki) to ponad 60 kW zapotrzebowania mocy ...
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?
jeszcze gorzej.Rokfor32 pisze:Tak samo działa to przy wyciągarkach. Z mocy silnika wynikają parametry windy. A że moc jest ograniczona możliwościami instalacji w aucie - to i prędkości zwijania liny też. Albo prędkość - albo uciąg.