Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Wszystko o sprzęcie na wyprawy off-roadowe

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: raczek »

Wiem ze temat walkowany ale sie czasy zmieniaja i nowe sprzety sie ukazuja ;)
Na dzien dzisiejszy wyciagarka godna polecenia ?
Naczytalem sie i w cenie do 3k to polecana jest Wyciągarka Escape EVO 12000EWB.
Jakies inne typy macie ?
Dziekuje za zrozumienie. Szukam w miare sprawdzonego rozwiazania ;)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: aadamuss »

Czy zmienia się coś w konstrukcji wyciągarki? Pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

aadamuss pisze:Czy zmienia się coś w konstrukcji wyciągarki? Pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
a znasz konstrukcję tego modelu ??

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: raczek »

aadamuss pisze:Czy zmienia się coś w konstrukcji wyciągarki? Pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
a wiedzial o tym?

"...To pierwsza wyciągarka na polskim rynku z hamulcem zapadkowym w specjalnie skonstruowanej przekładni. To idealna konstrukcja zastrzeżona dotychczas dla bardzo drogich wyciągarek przemysłowych.

Przeniesienie hamulca do przekładni redukuje opór i pozwala rozpędzić się silnikowi do maksymalnych prędkości przy jednoczesnej redukcji hałasu i wibracji.

W wyciągarce zastosowano uszczelnienia składań, uszczelnienia w podstawach bębna oraz podporę łożyskową pręta napędowego. Niezwykła konstrukcja i staranność wykonania przebija jakością większość bardzo drogich wyciągarek na rynku światowym.
Prędkość bez obciążenia - 17 metrów na minutę ! Przełożenie 228:1... "

;)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

Tak wygląda przekładnia. No wg. mnie trochę jednak różni się od pozostałych.

Obrazek

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: raczek »

Zibi pisze:Tak wygląda przekładnia. No wg. mnie trochę jednak różni się od pozostałych.

Obrazek
Wszedzie opinie pozytywne jedynie spotkalem sie ze stwierdzeniem ze potrzebna
albo raczej zalecana wymiana kabli na Polskie 50/2 moze ktos napisac co z tymi nie tak ;)

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

Akurat wszystkie modele evo posiadają grube kable i bardzo porządne. NIe ma więc koniecznosci wymiany na grubsze. Ale teoretycy forumowi znajdą się zawsze.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: rafal187 »

Podepne sie do pytania o wincha, na wiosne mam urodziny i moznaby swinke rozbic...
Zibi co bys polecal do lekkiej turystyki. Nie mam cisnienia na predkosc, o wiele bardziej zalezy mi na trwalosci i niezawodnosci.
Lepiej ten model ewb z nowym hamulcem czy moze evo12500 a moze wystarczy "zwykly" escape 13000?
Autko lj73

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

EWB ma bardzo duzy silnik i potrzebuje dośc dużo prądu. Jeśli nie zależy Ci aż na takiej prędkości jak ewb to lepiej 12500 bo z prądem nie bedzie problemów. No i 12500 ma ciut więcej miejsca na linę.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: rafal187 »

Dzieki za odpowiedz. Tak tez przypuszczalem ze duzo mocniejszy silnik bedzie zzeral wiecej a pradu co ma znaczenie przy jednym aku i oryginalnym alternatorze.
Miejsca na line tez nigdy dosc szczegolnie przy jakims zapieciu liny po ukosie.
Co myslisz o linie stalowce i slizgu zeliwnym?
Slizg zgrabniej wyglada

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

może i zgrabniej, przy częstym używaniu mimo wszystko lina cierpi. Jak sporadycznie to ok. Oczywiscie mozna rolki rozliczyć za ślizg.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: rafal187 »

Dzieki za wszystkie info.
Co do slizgu to jeszcze to przemysle mam czas do wiosny ale widzac rozwoj Twoich wyciagarek to pewnie do wiosny wprowadzisz jakis nowe modele i bedzie kolejny czas na analizy i przemyslenia.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: oradek »

Zibi pisze:EWB ma bardzo duzy silnik i potrzebuje dośc dużo prądu. Jeśli nie zależy Ci aż na takiej prędkości jak ewb to lepiej 12500 bo z prądem nie bedzie problemów. No i 12500 ma ciut więcej miejsca na linę.
ZIBI, czy masz może pomysł na jakąś wyciągarkę, która by się zmieściła pomiędzy ramionami ramy lj73 z 1991 r. (ok 50 cm szerokości)?
Może być wolna i powinna zużywać jak najmniej prądu bo autko mam w dość oryginalnym stanie i chciałbym aby wizualnie pozostało takie.
Rozmawiałem o tym z Kylonem i wiem, że mogę schować wyciągarkę za oryginalnym zderzakiem.
Widziałem w internecie ładne rozwiązanie otworu na linę i rolek ukrytych pod tablicą rejestracyjną, ale wtedy konieczne jest właśnie ukrycie wyciągarki "w ramie" (obrazowo opisując - wyciągarka jest wtedy elementem poziomym w literze H a przednie ramiona ramy nośnej auta elementami pionowymi litery H)
Nie chcę widocznej wyciągarki z przodu, czyli mocowanej "NA ramie/DO ramy".


Może macie jakieś inne sugestie?

J73 1991 Oradek

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: Zibi »

https://escape4x4.pl/pl/p/Wyciagarka-Es ... 5443kg-/46 53 cm długosci, na orginalnym aku idzie jak burza. ale mam wrazenie, ze tam nie ma żadnego problem z mocowaniem na ramie z wyprowadzeniem rolek do orgionalnego zderzaka.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wyciagarka Escape Evo czy cos innego?

Post autor: kylon »

Rama w LJ-ocie jest dość wąska. Zatem nie wchodzi tam nic rozmiarów Warna 9,5XP czy Talona. Chodzi o wyciągarki z przedłużonym silnikiem inradiatorem. One wejdą ale rolki muszą być przesunięte a nie centralnie. Jeśli komuś to nie przeszkadza to może być taka wyciągarka. Jeśli ktoś jest estetą i musi mieć rolki lub ślizg po środku to pozostają klasyki jeśli chodzi o wymiary.

ODPOWIEDZ