Bagażnik dachowy

Wyprawy off-roadowe po Polsce, Europie, świecie

Moderator: luk4s7

Kominus
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2021, 13:31
Kontakt:

Bagażnik dachowy

Post autor: Kominus »

Witam, jaki bagażnik dachowy możecie polecić do toyoty land cruiser 150? Zależy mi, by konstrukcja była lekka, ale wytrzymała, oczywiście. Po głowie chodzi mi Deluxe Steel tub Touring, albo sporo droższy bagażnik firmy ARB

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Templar »

Realnie są dwie sensowne opcje.
Rhino Rack- lekki, aerodynamiczny, aluminiowy i przede wszystkim systemowy. Używam od lat na dwóch autach.

ARB Baze Rack. Mniej więcej to samo co wyżej, ale jest montowany bliżej dachu i ma poprzeczne poprzeczki zamiast wzdłużnych. Ma chyba do LC150 ładną aerodynamiczną blendę i też dużo systemowych akcesoriów. Nie jestem szczerze mówiąc pewien czy Rhino Rack nie robi ich dla ARB.

Ja bym obecnie chyba zaryzykował z ARB.

W praktyce wszystkie inne to śmietnik, jeśli zamierzasz przekraczać w trasie 120km/h.

Obrazek

Obrazek

Dabr
Posty: 20
Rejestracja: 09 mar 2018, 19:15
Auto: j120 '07 D4D
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Dabr »

Kilka tygodni temu miałem podobny dylemat. Zaczynałem od wyrobów krajowych, brałem też pod uwagę masę,dostęność akcesoriów i estetykę ostatecznie po zrobieniu "doktoratu" z bagażników doszedłem do tych samych wnisków co Templar.
Kupiłem ARB bo w miom przypadku (j120) wyszedł korzystniej cenowo. Zamontowałem samodzielnie pod sklepem w miejsce relingów, chłopacy z rajdy4x4 pomogli mi tylko wrzucić na dach platformę, obyło się nawet bez poprawek wszystko pasowało za pierwszym razem.
Jedyna uwaga bez owiewki bagażnik w j120 słychać od ok 70 km/h.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Templar »

Dabr pisze:
13 lip 2021, 23:48
Jedyna uwaga bez owiewki bagażnik w j120 słychać od ok 70 km/h.
O to ciekawe- czyli jednak niski profil nie kompensuje poprzecznych poprzeczek.
A możesz napisać coś więcej? Czy przy 70km/h pojawił się delikatny hałas, który systematycznie rósł czy też od razu był uciążliwy?
Ile zmieniła owiewka?

Dabr
Posty: 20
Rejestracja: 09 mar 2018, 19:15
Auto: j120 '07 D4D
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Dabr »

Hałas pojawia się raczej gwałtownie, minimalnie rośnie do ok 120 km/h, nie spodziewałm się że będzie aż tak uciążliwy. Zamówiłem już oryginalną owiewkę ma przyjść w przyszłym tygodnu, ale eksperymentalnie włożyłem kawłki styropianu między bagażnik a dach i to naprawdę mocno pomagło - zatem spodziewam się że owiewka rozwiąże problem.

włodar
Posty: 59
Rejestracja: 26 lip 2010, 21:28
Auto: J120 + J150
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: włodar »

Też właśnie wałkuje temat platformy dachowej do J120. Póki co na tapecie mam z MP4x4. Macie jakieś opinie na temat tego produktu ??

Obrazek

Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Gniew »

włodar pisze:
20 lip 2021, 16:08
Też właśnie wałkuje temat platformy dachowej do J120. Póki co na tapecie mam z MP4x4. Macie jakieś opinie na temat tego produktu ??

Obrazek
hej
i jak? kupiles? Tez sie nad nim zastanawiam.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: rolkos »

Templar pisze:
13 lip 2021, 13:49

W praktyce wszystkie inne to śmietnik, jeśli zamierzasz przekraczać w trasie 120km/h.
Zapraszam na jazdę próbną. Do 140km/h nie słychać bagażnika.

Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Gniew »

rolkos pisze:
04 gru 2022, 11:19
Templar pisze:
13 lip 2021, 13:49

W praktyce wszystkie inne to śmietnik, jeśli zamierzasz przekraczać w trasie 120km/h.
Zapraszam na jazdę próbną. Do 140km/h nie słychać bagażnika.
Jaki masz?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: rolkos »

Oczywiście Bison Gear :)
Bagażnik cały z aluminium, waży około 22 kg. Nic nie szumi dzięki owiewce z przodu. Każdy bagażnik bez owiewki będzie głośny.
Załączniki
20221106_110846_2.jpg
20221106_110846_2.jpg (41,02 KiB) Przejrzano 2128 razy

Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Gniew »

rolkos pisze:
05 gru 2022, 15:15
Oczywiście Bison Gear :)
Bagażnik cały z aluminium, waży około 22 kg. Nic nie szumi dzięki owiewce z przodu. Każdy bagażnik bez owiewki będzie głośny.
Powiedz mi czy łatwo zamontować na nim namiot dachowy? Poprzeczki są tak nisko, że mam wrażenie, że nie wciśnie się ręki i ciężko będzie dokręcić namiot.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: rolkos »

Poprzeczki dokręcane są z boku relingów. Możesz więc przykręcić dwie poprzeczki do namiotu, potem opuścić na bagażnik i dokręcić z boku.

Gniew
Posty: 138
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:00
Auto: LC120 D4D

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Gniew »

rolkos pisze:
06 gru 2022, 20:55
Poprzeczki dokręcane są z boku relingów. Możesz więc przykręcić dwie poprzeczki do namiotu, potem opuścić na bagażnik i dokręcić z boku.
Acha, dzieki. Czyli niezbyt wygodne rozwiazanie. Ja sie okaze, ze jednak chce sie przesunac o kilka cm w jakas strone, to znowu demontaz i montaz na nowo.
Chyba, ze jest na to jakis myk.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: Templar »

Gniew pisze:
07 gru 2022, 16:31
rolkos pisze:
06 gru 2022, 20:55
Poprzeczki dokręcane są z boku relingów. Możesz więc przykręcić dwie poprzeczki do namiotu, potem opuścić na bagażnik i dokręcić z boku.
Acha, dzieki. Czyli niezbyt wygodne rozwiazanie. Ja sie okaze, ze jednak chce sie przesunac o kilka cm w jakas strone, to znowu demontaz i montaz na nowo.
Chyba, ze jest na to jakis myk.
Generalnie idea jest taka, że im niżej tym lepiej. Im wyżej tym bardziej dudni w trasie i przesuwa środek ciężkości.
Ja na początku kombinowałem że może na co dzień będę demontował namiot, ale ostatecznie wygrało lenistwo i jeździ cały czas na dachu.
W poprzednim miałem wręcz przykręcony bezpośrednio do belek bagażnika, z pominięciem tych aluminiowych prowadnic od namiotu. Sprawdzało się doskonale.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Bagażnik dachowy

Post autor: rolkos »

Gniew pisze:
07 gru 2022, 16:31
rolkos pisze:
06 gru 2022, 20:55
Poprzeczki dokręcane są z boku relingów. Możesz więc przykręcić dwie poprzeczki do namiotu, potem opuścić na bagażnik i dokręcić z boku.
Acha, dzieki. Czyli niezbyt wygodne rozwiazanie. Ja sie okaze, ze jednak chce sie przesunac o kilka cm w jakas strone, to znowu demontaz i montaz na nowo.
Chyba, ze jest na to jakis myk.
Zawsze można montować jak w bagażniku gdzie nie ma takiej opcji. Dodatkowo z boku masz wiele otworów i możesz przesunąć całość z namiotem.
Oczywiście nadal możesz poluzować sam namiot i przesunąć.

Dzięki tem że jest nisko jedziesz 140 i nic nie szumi.
Dla wielu osób kilka cm różnicy wysokości to różnica czy wjedzie do garażu podziemnego czy nie.

ODPOWIEDZ