Czołem Koledzy,
jak zwykle temat ciekawy... Otóż pojechałem 200tką na wymianę opon i na podnośniku stwierdziliśmy, że lewe koło z przodu przy pełnym skręcie kierownicy w prawo obciera wewnętrzną częścią felgi. Poniżej zdjęcie i film na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=Tpxd7kM ... e=youtu.be
Po opuszczeniu auta i obrotach kierownicy na maxa w prawo słychać na samym końcu obrotu tarcie i jest to jedyny objaw. Skręt kierownicy na maxa w lewo nie daje żadnych objawów.
Jako, że codziennie bywam na Klaudyny to podjechałem do ASO Toyota Bielany z prośbą, żeby zobaczyli co to może być. Początkowo po całym dniu oględzin stwierdzili, że nie wiedzą, a dzisiaj, że na 90% to siłownik stabilizatora KDSS. Że podobno jest sztywny jak kołek i nie pracuje. (i nie jest kwestia samych gum, które faktycznie są do wymiany)
Generalnie nie mieli nigdy takiego przypadku w 200tce, więc jak zapłacę 4,5 tys to zamówią części i urządzenie do montażu i zweryfikują tezę... :-/
I teraz pytanie czy to może faktycznie być słuszna diagnoza? Z tego co kojarzę w 150tce jest sygnalizacja błędu KDSS, a w 200tce niestety nie. Autem jeżdżę regularnie i nie czuje żadnej różnicy w prowadzeniu czy pracy zawieszenia. Nie jest to też kwestia obcierania przez większe opony (285/65 r 18) gdyż są na tym aucie 6 lat.
Siłownik stabilizatora KDSS
Moderator: luk4s7
Re: Siłownik stabilizatora KDSS
A może po prostu się z jakiegoś powodu (uderzenie, koleina) przesunął na gumach drążek stabilizatora. Siłownik KDSS nie ustala go na boki a góra dół. Sprawdź też ile obrotów kierownicy masz w jedną lub drugą stronę. Czy po równo?
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: Siłownik stabilizatora KDSS
OK. Dzięki. Jak odzyskam auto to będę liczył obroty kierownicy i będziemy oglądać drążek Pytanie czy objawy awarii siłownika z przodu są jakoś wyczuwalne podczas jazdy?