słabe grzanie po stronie kierowcy
: 08 sty 2020, 10:42
Witam wszystkich.
Mam taki problem: moja 200-setka (VDJ200) w tym roku zaczęła słabo grzać po stronie kierowcy.
Najpierw był pomysł, że to air mix servo lub zamulona nagrzewnica ale przed pruciem deski postanowiłem zrobić co się da po stronie komory silnika by mieć pewność, że tam wszystko jest ok.
To co zostało do tej pory zrobione: płukanie nagrzewnicy, nowy termostat silnika, odpowietrzenie układu. Czy coś pomogło, trudno powiedzieć. Na przewodach doprowadzających płyn do nagrzewnicy (przedniej) po stronie komory sinika jest ok 50 - 60 stopni (różnica między zasilaniem a powrotem ok 10 stopni). Prawa strona (pasażera) grzeje fajnie. Z dodatkowych objawów, po włączeniu klimatyzacji, pomimo ustawieniu temperatury na Hi, powietrze w lewych nawiewach się mocno schładza. Obejrzałem też 3 serwa nagrzewnicy widoczne po zdjęciu osłon przy nogach kierowcy (jedno w połowie wysokości nagrzewnicy i dwa na wysokości zapalniczki, w kierunku dźwigni zmiany biegów). Wszystkie się obracają, bez klikania czy zacinania.
I teraz pytanie: czy ktoś wie, które serwo nagrzewnicy (lewa strona) za co odpowiada? Z tego co widziałem na diagramach są tam chyba 4 serwa.
Mam podejrzenie, że zawiesiła się któraś klapa i cały czas miesza powietrze z zimnym pomimo ustawienia na Hi.
Z góry dziękują za wskazówki
Pozdrawiam
Wojtek
Mam taki problem: moja 200-setka (VDJ200) w tym roku zaczęła słabo grzać po stronie kierowcy.
Najpierw był pomysł, że to air mix servo lub zamulona nagrzewnica ale przed pruciem deski postanowiłem zrobić co się da po stronie komory silnika by mieć pewność, że tam wszystko jest ok.
To co zostało do tej pory zrobione: płukanie nagrzewnicy, nowy termostat silnika, odpowietrzenie układu. Czy coś pomogło, trudno powiedzieć. Na przewodach doprowadzających płyn do nagrzewnicy (przedniej) po stronie komory sinika jest ok 50 - 60 stopni (różnica między zasilaniem a powrotem ok 10 stopni). Prawa strona (pasażera) grzeje fajnie. Z dodatkowych objawów, po włączeniu klimatyzacji, pomimo ustawieniu temperatury na Hi, powietrze w lewych nawiewach się mocno schładza. Obejrzałem też 3 serwa nagrzewnicy widoczne po zdjęciu osłon przy nogach kierowcy (jedno w połowie wysokości nagrzewnicy i dwa na wysokości zapalniczki, w kierunku dźwigni zmiany biegów). Wszystkie się obracają, bez klikania czy zacinania.
I teraz pytanie: czy ktoś wie, które serwo nagrzewnicy (lewa strona) za co odpowiada? Z tego co widziałem na diagramach są tam chyba 4 serwa.
Mam podejrzenie, że zawiesiła się któraś klapa i cały czas miesza powietrze z zimnym pomimo ustawienia na Hi.
Z góry dziękują za wskazówki
Pozdrawiam
Wojtek