Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

A tu się trafiła 19 letnia setka w jednych rękach i zabezpieczana czymś w stylu Krowna. Konsystencja podobna. Nie jedna rama w setce tak chciała by wyglądać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Ten temat jest jednak chyba trochę ciężko miarodajnie porównać. Wpływ takiego czy siakiego preparatu - jeżeli porównanie jest na różnych autach: różnie użytkowanych - i w różnym stadium życia poddanych zabezpieczeniu.

Garażowanie, jazda zimą (lub nie), regularne mycie podwozia. Wpływ takich czynników jest przecież bardzo istotny.

Nie chodzi o to, że Krown czy podobne działa lub nie (i jak długo, i jak wydajnie) - ino że ciężko porównać ten wpływ miarodajnie. Bo np. większość zardzewialców jakie się trafiają nie bywa garażowana nigdy, zimą jeździ radośnie po solance, a mycia zażywa conajwyżej w deszczu. Samo garażowanie innego auta radykalnie wpływa przecież na stan podwozia - nawet bez dodatkowego zabezpieczenia.

Więc jak się połączy oba czynniki (dbanie o auto plus dodatkowe zabezpieczenie chemią) - to efekty mogą być faktycznie bardzo na plus (i fajnie) - ale jednak nie świadczy to o sile samego preparatu przecież :wink:

Na marginesie - zawsze miło popatrzeć na tak świetnie zachowane auta. Preparat miało stosowane od początku - czy dopiero po jakimś czasie użytkowania? Odnawiany - czy raz nałożony - i po temacie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Ja jestem daleki od faworyzowania Krowna. Zwisa mi to i powiewa. Od początku to raczej nie bo jest na rynku od kilku lat. Zapytam klienta.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Zakładam, że nie Krown - ino coś podobnego w działaniu - acz dostępne wcześniej. Ciekaw jestem po prostu - bo efekt jest niezły. A nawet bardziej niż niezły. I robi wrażenie.

No chyba że to efekt przebiegów rzędu 5 tysi rocznie i tylko latem w bezdeszczową pogodę ... :mrgreen: Wiem o kilku tak traktowanych autach (zupełnie niekultowych), które po właśnie około 20 latach wyglądają jak nówki z salonu :wink: No ale - jak się nie używa - to i sie nie zużywa ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

A to jest zła strona Krowna. Upieprzone mam całe podwórko. W nowej hali chłopak czyścił podłogę dwie godziny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

I nowe autko po aplikacji.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: hetman »

Zaaplikowałem na plaskacza przed zima, ciekło głównie zaraz po aplikacji, teraz czasem coś podcieknie gdzie grubiej było nalozone jak się nagrzeje. Ogólnie fajny preparat bo przy aplikacji tworzy mgiełkę i zasycha do takiego masełka. Nie popęka jak niektóre woski, no ale nie jest tak odporny na zmywanie. Potraktowałem tym zardzewiała szpilkę w zapasie w toyce i fajnie zczerniala, tłuste dalej jest. Coś tam działa.

Awatar użytkownika
Majster_P.
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2020, 22:44
Auto: Toyota Land Cruiser J90 3.0 D4D 163KM
WERSJA 50th Aniversary automat.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Majster_P. »

A co powiecie na Raptora, Cobra lub Rangers w każdym razie farbę uretanowa. Za tydzień będę robił konserwacje bo po zimie pokazała się ruda i za tylnym kołem ukazała sie mała dziurka w ramię 😔 ( a miało być tak pięknie). Umówiłem już gościa w mieście świętej wieży.
Gość ściąga wszystko co zbędne i będzie mi cały dół piaskowa wstawi wstawki i tak właśnie myślałem że pomaluje to Uretanem bo jest odporny na uderzenia.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Zrobisz moim zdaniem największą głupotę jaką można. Te wynalazki zupełnie się do tego nie nadają. Co innego na jeden jakiś element jak zbiornik dokładnie wypiaskowany i zdemontowany ale podwozie to się skończy masakrą. Masz już opisane dobre rozwiązania i farby których użyć to nie kombinuj. Wyrzucisz pieniądz. No chyba że lubisz i chcesz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Raptor i podobne to powłoka wykańczająca - nie zastępuje powłok antykorozyjnych.

I wcale nie jest to takie odporne na uszkodzenia (odpryski). To, że nie widać, bo struktura maskuje - nie znaczy że ich nie ma.

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: macieq »

Jako że korozja w toyotach to neverending story,mała dygresja,co polecilybyście do zdjętego obecnie zderzaka tylnego. Po szczegółowej inspekcji okazało się ze jest szpetnie poharatany od kamieni gałęzi itp. Malować w całości sensu nie ma, ale pomyślałem o powłoce np typu Kobra z novola. Problem w tym że nie chcę baranka a podobno można uzyskać w miarę gładką strukturę przy małej średnicy dyszy. Miał ktoś doświadczenia w tej materii?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Jak chcesz na gładko i w miarę odporne to daj lakier poliuretanowy.

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: macieq »

A to nie do drewna lakiery?

edit dobra doczytałem faktycznie podobne powłoki

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: aadamuss »

Kylon jakie auto ma te Foxy ?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Ford Ranger Raptor

ODPOWIEDZ