Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

kylon pisze:Odstępy zrobi ;-)
U mnie są. TapaTalk’a se zaktualizuje?

Obrazek
Michu_1 pisze:Widać że działa, tylko wszystko tym piachem oblepione.
Eee tam oblepione. Palcem mocniej pociągniesz i spod piochu czysta blacha jak z fabryki się pokaże. Także takie oblepienie to drobiazg.

Też wolę tłusty piach niż rdzę. Poza tym tak co trzeci raz psiukanie myją podwozie i dopiero znowu nakładają. Zobacz moje posty wyżej. Po tej operacji wyglądało jak pierwszy raz psiukane.

Jedyne co jest lekkim minusikiem to narzekania mechaników że się brudzą przy każdej czynności i że ciężko zdiagnozować gdyby coś ciekło.
No trudno… jakoś to uniosę Obrazek

Może dla porównania wrzuciłby ktoś tu foty swojego podwozia w J15 czy Hilu które niczym nie było traktowane i też ma w okolicy 3 lat? Bo może wszystkie auta tak wyglądają jak moje i nie ma się czym emocjonować bo rdza zaczyna żreć dopiero dzień po gwarancji! Obrazek

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

W temacie modnego ostatnio zabezpieczania antykorozyjnego ram. W zasadzie gdzie nie spojrzeć robią to już wszyscy. Trwa wyścig kto zrobi więcej i taniej. To jeden z przykładów jak to jest robione w wielu przypadkach. Stan po kilku miesiącach. Odpada a pod spodem błoto ;-).

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

Pewnie słyszeli że Krown też psiuka na brudne. Tylko wiadomość ta przyjęła się bez zrozumienia dlaczego…

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

Haha :D Ja ostatnio zabezpieczyłem Krownem swoją osobówkę sprowadzoną z Włoch, zrobiłem zdjęcia i będę obserwował. Myślę, że się nie zawiodę. Natomiast zastanawiam się nad aspektem ekologicznym tego preparatu. W protokole było napisane, że preparat może kapać do 24h. U mnie kapał nawet dłużej, a to jednak jest jakiś oleisty siuwaks, który nie powinien trafiać na ziemię. Tak mi się wydaje... Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Poczytaj :wink: Może kapać i nie truje 8)

http://krown.pl/pages/krown-i-ekologia

ITR2022
Posty: 2
Rejestracja: 18 paź 2021, 15:36

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: ITR2022 »

Witam
Proszę o informacje czy nowy LC warto zabezpieczać np Krownem.
Czy fabryczne jest na tyle dobre że lepiej poczekać.
I może ktoś ma wiedzę co proponują sprzedawcy przy odbiorze.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Kolego. Przeczytaj może wątek bo pytasz o to co jest już napisane ;-)

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

kylon pisze:
14 paź 2021, 19:03
Poczytaj :wink: Może kapać i nie truje 8)

http://krown.pl/pages/krown-i-ekologia
Ok, to fajnie. Domyślam się, że jest w tym trochę marketingowego bullshitu, ale to już zawsze coś.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Nikt to pisał tu opinie nie ma nic wspólnego z Krownem zatem chyba nie do końca masz rację ;-)

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Tomek92 »

To nie kolega ITR2022 odpisał, tylko ja we wcześniejszym wątku na temat ekologii. Chodziło mi o ten artykuł na ich stronie. Jestem trochę sceptycznie nastawiony do takich certyfikatów, bo preparat może nie mieć tych substancji, które są wymienione w artykule, ale ma inne, które przecież raczej nie są biodegradowalne i w 100% przyjazne środowisku. Ale dobrze, że jakkolwiek postarali się zaadresować temat ekologii preparatu.

PS. Jak pisałem wcześniej, mnie do Krowna opinie z tego wątku przekonały, dlatego zabezpieczyłem nim swoją osobówkę w tym roku ;)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

Nikt nie chce pokazać jak wygląda jego nowe J15 po około 3 latach eksplotacji bez żadnego dodatkowego zabezpieczenia podwozia więc wynalazłem ciekawy film na YT. Zrobiony przez TMPL i ukazujący różnice między Land Cruiserem J15 i Highlander’em. Tak mniej więcej od 3:28 pokazują podwozie LC. Jest to auto po ostatnim liftingu i na moje oko ma nie więcej niż 3 lata a obstawiam ze jako testówka pewnie mniej.

https://www.youtube.com/watch?v=x9ORKCiPaQY

Wrzucam poniżej screeny aby każdy mógł sobie porównać je z fotami podwozia w moim LC od nowości psiukane Krown’em w postach powyżej.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

vegas
Posty: 123
Rejestracja: 14 mar 2019, 09:28
Auto: LJ70 swap 1KZ-T
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: vegas »

Twoje całe czarne, a tu jest bardziej kolorowo. ;-)

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: andrzejrolnik »

Panowie,
Mam jeden dylemat, mianowicie:

Planuję kompleksową renowację podwozia swojej HDJ80, o czym już pisałem
Jednak ze względu za odległy termin wykonania takiego zlecenia w dwóch warsztatach, z którymi dotychczas rozmawiałem (najwcześniej połowa lutego, a prawdopodobnie się przeciągnie), zastanawiam się czy jest sens robić coś z ramą i spodem karoserii teraz na szybko, na okres zimowy?
Mam na myśli użycie jakiegoś środka, który zatrzyma korozję na 3-4 miesiące zimowe. 80ka jest 100% sprawna, a ja potrzebuję na codzień terenówki, więc nie mogę jej odstawić do garażu na tak długo :D

Robić coś doraźnie czy nic nie robić tylko unikać soli w zimę?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Nic nie rób a jak Cinto przeszkadza to zrób Krowna. Najtańsza wersja zabezpieczenia. Coś tam w tym czasie popenetruje.

Awatar użytkownika
andrzejrolnik
Posty: 231
Rejestracja: 28 paź 2021, 21:32
Auto: HDJ80(S), Hilux 2.4TD, UZJ100

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: andrzejrolnik »

Rozumiem, jeśli już użyję tego Krowna to w ramę do środka też czy tylko z zewnątrz?
Domyślam się, że planując dokładne piaskowanie (samochód rozebrany na części) penetracja nalotu rdzy teraz nie ma znaczenia, bo i tak wszystko później zejdzie pod piaskiem.
Jednak czy wewnątrz ramy ma to zanczenie, by zaaplikować już teraz i podziałał trochę czas?

ODPOWIEDZ