Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Moderator: luk4s7
Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Po wielu prośbach idę na łatwiznę i proszę o wybaczenie.
Technologia dotyczy ramy, podwozia, mostów i podłogi.
Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny detergent bio-degradowalny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną ( "piaskowanie" i inne - uwaga! - mamy tylko 3-4 godzin po wypiaskowaniu do malowania) lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić")
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach - pędzelkiem
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.
Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu. Temperatura farby przed mieszaniem musi mieć 20 stC.
Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.
Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.
Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356/256 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.
Na profile zamknięte trzeba chwilę zaczekać...
Technologia dotyczy ramy, podwozia, mostów i podłogi.
Przygotowanie podłoża:
1. Umyć powierzchnię i ramę wodą pod ciśnieniem z dodatkiem detergentu - Ludwik lub inny detergent bio-degradowalny
2. Przygotować podłoże przez obróbkę strumieniowo- ścierną ( "piaskowanie" i inne - uwaga! - mamy tylko 3-4 godzin po wypiaskowaniu do malowania) lub ręcznie ( nie używać szczotek obrotowych lecz raczej tarcz i innych ścierających które nie zabłyszczają powierzchni - powierzchnia musi być chropowata aby farba mogła się "zakotwić")
3. Zapoznać się z kartą techniczną produktu i zwrócić uwagę na stosunki mieszania.
4. wykonać miejscowe zaprawki w trudno dostępnych miejscach i na krawędziach - pędzelkiem
5. Jeżeli podłoże jest skorodowane i wymaga "łat blachy" wspawać a następnie wrócić do punktu pierwszego.
Przygotwanie farby:
Wymieszać bazę - zawiera aluminium ( Interplus ) i ciężkie frakcje które mogą sedymentować i należy doprowadzić przez mieszanie do jednorodnej i jednokolorowej masy. Mieszamy mieszadłem mechanicznym - nie należy napowietrzać bazy przez zbyt duże obroty i mieszanie raczej mieszadłami z wysokimi skrzydełkami - mieszana w całej masie.
Jeżeli przygotowujemy mniejszą ilość farby niż w opakowaniach fabrycznych - sprawdzamy stosunek mieszania i odmierzamy proporcje.
Mieszamy składnik A+B - minimum 5 minut!!! to jest chemia i musi mieć trochę czasu. Temperatura farby przed mieszaniem musi mieć 20 stC.
Aplikacja farby:
1. Szczegóły w karcie technicznej - jeżeli warunki inne to np kontakt telefoniczny lub elektroniczny i szybka konsultacja
Pędzlem mozna uzyskać 30-50 mikro w jednym przejściu - my chcemy uzyskać 100 mikro więc minimum dwa przejścia a dla pewności minimum cztery. Jeżeli farba jest za "gęsta" i nie rozlewa się pozostawiając np po ok.0,5h mazy na powierzchni - dodajemy do 5% rozcieńczalnika - jest to również zależne od temp stali, farby i otoczenia. Dla pewności od razy po wymieszaniu składników możemy dodać 2% rozcieńczalnika.
2. aplikujemy wet to wet czyli mokre na mokre - nie musimy czekać aż farba wyschnie po jednym przejściu pędzlem lub natryskiem.
Tę technologię można zastosować do każdego elementu - jest to tylko podkład - w środku samochodu może być samodzielny ale elementy na zewnątrz powinny zostać przemalowane innym produktem - zależnie od opcji.
Ta technologia dotyczy aplikacji produktu Interplus 356/256 ale można tak zrobić z każdym epoksydem który toleruje St2.
Na profile zamknięte trzeba chwilę zaczekać...
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Więc czekamy i dziękujemy!
od razu mam parę pytań
1) czy to jest już warstwa docelowa, czy na to mogę jeszcze położyć np. takie coś: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 0000014RGA" onclick="window.open(this.href);return false;
2 ) Piszesz Interplus 256/356, czytałem o nich i nie bardzo wiem czym się różnią, co mam kupić? I czemu nie 770?
3) Podłoga i rama wiadomo, ale piszesz też o mostach- ta farba znosi większą temperaturę bez problemów??
I to już do wszystkich:
4) Nie mogę znaleźć nikogo w Wawie i okolicach kto mi cos takiego zrobi z piaskowaniem HELP!
od razu mam parę pytań
1) czy to jest już warstwa docelowa, czy na to mogę jeszcze położyć np. takie coś: http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henk ... 0000014RGA" onclick="window.open(this.href);return false;
2 ) Piszesz Interplus 256/356, czytałem o nich i nie bardzo wiem czym się różnią, co mam kupić? I czemu nie 770?
3) Podłoga i rama wiadomo, ale piszesz też o mostach- ta farba znosi większą temperaturę bez problemów??
I to już do wszystkich:
4) Nie mogę znaleźć nikogo w Wawie i okolicach kto mi cos takiego zrobi z piaskowaniem HELP!
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Odpwoiadając:
256/356 - odporne do 150st C, 770 nie posiada inhibitorów korozji, 256/356 to jest tylko podkład - nawierzchniową polecam Interthane 990 - dostępność wszystkich kolorów ; Lepiej nie mieszać systemów różnych producentów, ale na podkład możesz położyć każdy produkt...tylko czy warto??
Masz na forum @kmiecio - napisz do niego to Ci poradzi i zrobi wszystko
256/356 - odporne do 150st C, 770 nie posiada inhibitorów korozji, 256/356 to jest tylko podkład - nawierzchniową polecam Interthane 990 - dostępność wszystkich kolorów ; Lepiej nie mieszać systemów różnych producentów, ale na podkład możesz położyć każdy produkt...tylko czy warto??
Masz na forum @kmiecio - napisz do niego to Ci poradzi i zrobi wszystko
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Wreszcie czarno na białym. Teraz tylko znaleźć firmę co tak ładnie to zrobi.
Dzięki Zbowid !
Dzięki Zbowid !
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Farba do kupienia u kolegi zbowida
Zbowid, a jak i czym zabezpieczac pojedyncze ogniska - cale auto jest pieknie zabezpieczone ale w paru maulutkich miejscach "cos sie dzieje"
Czy kupic jakiegos Wurtha czy tez bawic sie w te twoje mazidla tylko miejscowe ?
Zbowid, a jak i czym zabezpieczac pojedyncze ogniska - cale auto jest pieknie zabezpieczone ale w paru maulutkich miejscach "cos sie dzieje"
Czy kupic jakiegos Wurtha czy tez bawic sie w te twoje mazidla tylko miejscowe ?
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ja bym tylko miejscowe zaprawki zrobił... Chociaż dobra szkoła podpowiada, że należy od razu zrobić większe połacie w celu eliminacji miejsc które już są zawilgocone.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ja robiłem zabezpieczenie antykorozyjne rok temu, jakoś właśnie we wrześniu. Tzn. nie robiłem sam tylko oddałem wóz do serwisu z liwskiej w Wawie (może ktoś zna?). Zapłaciłem co prawda 1200 zł, ale wydaje mi się, że cena adekwatna do jakości. No i 5 lat gwarancji:)
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
A czym malowali i na co dali gwarancje?
5 lat to sporo, to chyba niewystarczy mechanicznie zdjac korozje, musieli piaskowac.
5 lat to sporo, to chyba niewystarczy mechanicznie zdjac korozje, musieli piaskowac.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
można prosić o dokładniejszy adres, telefon?
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Witam:) Wklejam dane kontaktowe, które są na stronie serwisu:Gałka pisze:można prosić o dokładniejszy adres, telefon?
Auto Księżyno
ul. Liwska 2 (róg Wysockiego, Bródno)
03-391 Warszawa
tel. (22) 77 33 884
info@sztukawyciszania.pl
pn.-pt. 9:00 - 17:00, sob. 9:00 - 14:00
Co do tego co było robione, to na stronie (dokładnie TU) jest krok po kroku napisane jak dokładnie wygląda u nich zabezpieczanie auta od korozji. Okiem lakia mogę tylko powiedzieć, że wygląda to bardzo profesjonalnie. Po roku mam przyjechać na uzupełnienie ewentualnych ubytków - bezpłatne:)
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Nie wygląda to zbyt profesjonalnie - chyba, że masz na myśli marketing
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
hm.. a znasz Zbowid kogoś kto zrobi to profesjonalnie w okolicy Wawy ?
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
@kmiecio - masz go na forum....
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Kupie farby o których mowa!! Gdzie za ile??? Info na PW
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Napisz do Zbowida to ci wysle zestaw albo poleci kogos z okolicy z tymi farbami