Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Domyśliłem się :wink: Ale założę się, że Rolkos już nie jest aż takim estetą :wink:

A zupełnie poważnie - interplus w takich zastosowaniach, gdzie nie ma ekspozycji na działanie słońca, nie wymaga lakierów kryjących. Więc gdybyś go zapigmentował na w miarę czarny - to do takich poprawek na spawach mógł by już tak zostać - szczególnie że na to i tak nakładasz Krowna, więc całość i tak jest kryta dodatkową powłoką.

Pamiętasz te szare sprężyny? to są dwie warstwy interplusa i nic więcej, ale sprężyna lakierowana na spec stojaku obrotowym, więc lakieru można nałożyć dosyć grubo (jak wiruje, to się zlewki nie robią). Wtedy przestaje być szorstki, jak typowy podkład, i zupełnie się z nim nic nie dzieje. Również słońce ma dosyć mały wpływ - wspomniane sprężyny były polakierowane conajmniej dwa lata w tył, z czego jakieś pół roku siedziały pod chmurą.

Ja tym lakierem (bez niczego na wierzch) pokrywam kilka elementów przy renowacji auta - sprężyny własnie, bo ze względu na swoją elastyczność nie ma tendencji do pękania - a starsze sprężyny po usunięciu korozona zazwyczaj są mocno chropowate, więc lakiery proszkowe (poza żenującą odpornością korozyjną) słabo się nadają. Inny element to bębny i tarcze, oczywiście poza powierzchniami roboczymi. Tarcze rzadziej, bębny częściej - są długowieczne, rzadko się je wymienia. A ta farba - całkiem dobrze trzyma się żeliwa i zapobiega korozji - ale co ciekawe - wytrzymuje temperatury jakie osiągają te elementy w czasie pracy, i nie złazi. W tych elementach szary mi nie przeszkadza, więc nie dodaje pigmentu.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: hetman »

@rolkos już jakiś czas się czaję żeby tam się wybrać, niekoniecznie z Toyką, nie jestem fanem wosków na zewnątrz w terenówce ze względów które opisałeś. Przy okazji napraw raz na jakiś czas zlecam przeczyszczenie i podmalowanie bo sam nie mam gdzie i kiedy. Ogólnie ramę i budę mam w b. dobrej kondycji i w zimie mało używam, a teraz z racji mikrobika ;) offroadowo wcale :(

Awatar użytkownika
swist007
Posty: 61
Rejestracja: 17 sty 2019, 23:11

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: swist007 »


Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: aadamuss »

Jaki sens takiego zabezpieczenia 100?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

marlu
Posty: 130
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: marlu »

Dlaczego uważasz że nie ma sensu ratować 100 ?
Zapyciać to barankiem i wsadzić kogoś na minę za kilkadziesiąt tys. ma sens ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Po tygodniu codziennego użytkowania wygląda to tak. Komora silnika ma odkurz jeszcze po zeszłym aplikowaniu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Tu ciekawa firma z warszawy (do starych samochodów). Z tego co widać najpierw czyszczą rdzę i malują dopiero potem wosk. Zdejmują też plastiki włącznie z tymi na progach. Oczywiście cena to nie 1000zł ;)

W postach jest też opisana wraz ze zdjęciami konserwacja 120. Wygląda zachęcająco.

https://www.facebook.com/kx7pl/

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

rolkos pisze:Tu ciekawa firma z warszawy (do starych samochodów).
Nazwa ulicy mówi wszystko! Obrazek (Mrówcza)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: rolkos »

Swoją drogą pomysł na biznes nie jest zły, pytałem o cenę to gość mi odpisał że pierwszy wolny termin dopiero na wiosnę. Chociaż osobiście w życiu bym nie chciał tego robić ;).

jaeyez
Posty: 4
Rejestracja: 14 gru 2013, 14:01

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: jaeyez »

Wy stosujecie tu Krown'a ja z kolei zdecydowałem się na Fluid Film.
Podobna zasada i cena, wiele lat na rynku, mnóstwo testów na YT itp..

Co nie zmienia faktu, że LC120 zostanie w tym miesiącu poprawione INTERPLUS 356 + Interthane 990 (bo progi już proszą).

Pozdrawiam i Najlepszego w Nowym Roku!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Z ciekawostek w Revo. W nowym samochodzie z 2019 roku pojawiła się nowa, fabryczna mastyka na zgrzewach blach przedniego nadkola. U mnie jej nie ma.

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: Rokfor32 »

Cóż. W końcu by wypadało.

Powrócić do roli lidera niezajebliwości. Nie tylko w legendach ... :wink:

To co wkleiłeś - wygląda zacnie. Można by powiedzieć - że wzorcowo.

Gdyby nie to - że dokładnie tak wygląda ori zabezpieczenie na starych wersjach.

Fajnie że wrócili. Ale mało fajnie - że w ogóle odeszli od tej koncepcji.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

Pakiet zdjęć od spodu przy okazji przeglądu. Towaru dużo i po umyciu pod spodem jest ładna oryginalna farba.

Zalety:
Faktycznie chroni (moim zdaniem auta nowe)
Po umyciu auto będzie w stanie idealnym tam gdzie nie została zmyta warstwa zabezpieczająca.

Uwaga.
Warto zrobić test auta które ciągle tyrane jest w błocie.

Wady:
Wygląda jak by było sporo wycieków choć ich nie ma. Nie wiem co na to diagnosta? Nic z auta nie kapie.
Na serwisie utrudnia diagnostykę. W przypadku starych aut gdzie prawdopodobieństwo wycieku jest spore może to być problem.
Podczas prac serwisowych mechanik jest cały ubabrany.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: luk4s7 »

Kylon nie dodałeś że te zdjęcia dotyczą Twojego Hila który ma ponad 3 lata i od początku był zabezpieczony Krown’em.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego

Post autor: kylon »

No tak ;-)

ODPOWIEDZ