Strona 7 z 15

Re: Patenty Pana Kazia

: 28 lip 2020, 10:49
autor: Troxil
Pomijając fakt, że montując coś samemu w aucie, koniecznie przed czytamy instrukcję, o ile ona jest zrozumiała i po polsku... Mechanik zaś, powinien to wiedzieć i umieć, co wiele razy na tym forum nie miało pokrycia w rzeczywistości.

Ale może być jeszcze taki powód włożenia podkładki, ja właśnie chyba założę pierścień dystansowy na tył po wymianie dobinsons na dobinsons o tych samych parametrach i wysokości/ średnicy etc bo tył mam jakby ciuteńkę niżej niż przód a różnica w produkcji to ok 10 lat w stosunku do przodu i chyba niekoszernie włożę podkładkę na tył. Oczywiście na starych sprężynach i amortyzatorach różnica była duża, (w sensie przysiad tyłu) niestety nie zmierzyłem wysokości, ani ustawienia auta zaraz po lifcie w 2009 roku.

Re: Patenty Pana Kazia

: 28 lip 2020, 18:07
autor: kylon
To ja coś dorzucę.
Most po remoncie ponownie do remontu. Panowie składacze nie wiedzieli, że tuleje rozprężną należy ścisnąć zatem jej nadwymiar ścieli szlifierką. Nawet nie wyrównali krawędzi a wióry latały w środku w oleju.

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Patenty Pana Kazia

: 28 lip 2020, 18:48
autor: luk4s7
Scisnąć tuleję rozprężną? Chyba rozprężyć. Jak bym był fachowcem to bym ściskał taką ściśliwą, a rozprężał rozprężną :D

Bardzo lubię ten wątek. Lubie takie patenty dopóki nie dotyczą mnie :D

Re: Patenty Pana Kazia

: 09 sie 2020, 18:23
autor: Mirekk
kylon pisze:
28 lip 2020, 18:07
że tuleje rozprężną należy ścisnąć zatem jej nadwymiar ścieli szlifierką.
Kocham tych panów!

Re: Patenty Pana Kazia

: 13 sie 2020, 22:06
autor: kylon
Zaciski z serii - będzie Pan zadowolony. Wyczyszczone i pomalowane tylko od strony felgi ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Patenty Pana Kazia

: 13 sie 2020, 22:41
autor: Rolin
:lol: zapewne było tanio

Re: Patenty Pana Kazia

: 14 sie 2020, 09:46
autor: aadamuss
Albo drogo bo z malowaniem :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Re: Patenty Pana Kazia

: 23 wrz 2020, 19:24
autor: kylon
W zasadzie to nie wiem czy nie umieścić tego posta w dziale J4. Zrobiona blacharka i zabetonowana na równo szpachlą. Szpachla zaczęła pękać i drzwi trafiły do nas na naprawę. Po zdjęciu wszelkiej maści szpachel i lakierów taki oto widok ujrzeliśmy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Patenty Pana Kazia

: 23 wrz 2020, 20:25
autor: rolkos
Da radę to odratować?

Re: Patenty Pana Kazia

: 23 wrz 2020, 20:55
autor: kylon
Nie ma to sensu ekonomicznego. Kupiłem już klientowi inne drzwi.

Patenty Pana Kazia

: 23 wrz 2020, 21:16
autor: luk4s7
Wygląda na robotę słynnego warsztatu z Woli Dzbądzkiej Obrazek

Obrazek

Nieprawidłowa eksploatacja!

Re: Patenty Pana Kazia

: 24 wrz 2020, 14:12
autor: rolkos
Chyba musze zrobić zdjęcia lakierowania w ASO. W jednym przypadku koszt wyszedł 14 tyś. (wymiana i malowanie klapy), w drugim 36 tyś. otarty bok (ale to była marka premium, więc i taka cena ;)).
W obu przypadkach jakość pozostawia wiele do życzenia. Nie mówiąc że w marce "premium" felgę pomalowali na inny kolor (mocno różniący się odcień) i powiedzieli że tylko taki oferują.
Więc nie tylko C&G tak robi.

Re: Patenty Pana Kazia

: 25 wrz 2020, 12:47
autor: kylon
Po co zamontować właściwej długości pasek jak można zrobić podkładeczkę pod mocowanie alternatora która odpadła ;-)

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Patenty Pana Kazia

: 25 wrz 2020, 14:19
autor: Rolin
czy Wy też macie wrażenie, że tam u Kylona wszystkiego się czepiają ? :lol:

Re: Patenty Pana Kazia

: 25 wrz 2020, 16:04
autor: zombi
Może i dobrze, że się czepiają. Dziadostwa jest wszędzie pełno. I o ile rozumiem skróty/oszczędności w estetyce, to już przy bezpieczeństwie jest to słabe.
Nawet ja, jako drobny dłubacz odkrywam niezłe kwiatki - i większości wiem kto to zrobił, bo sam zlecałem. I były to warsztaty 4x4.
Przykład 1.
Nie mam fotek bo zaskoczyłem o co chodzi po czasie. Na napinaczu paska rozrządu nie było podkładki, co w konsekwencji powodowało nienapinanie się paska - nic sie nie stało bo wcześniej głowica mi pękła ;)

Przykład 2
flara na przewodzie hamulcowym - rozmawiałem z kilkoma mechanikami i wszyscy zaciskają jeden typ flary - "to się ułoży..."
Fota z porównaniem flar nieprawidłowej "co się ułożyła" i prawidłowej. (fota w załącznikach).

Przykład 3
śruba klasy 11T, teraz nie pamiętam z jakim dociągiem, ale grubo ponad 100Nm. Dla ułatwienia dodam, że widoczna rzeźba była pod nakrętką.

Takie tam jak śruby ze zjechanym gwintem przy kolumnie kierowniczej to standard.

Moim zdaniem nie wynika to z niewiedzy tylko z oszczędności czasu - "wkręcaj co tam masz i niech klient wypier... z podnośnika...." na śrubę z foty czekałem 3 dni i tyle bym wisiał na podnośniku w warsztacie