Patenty Pana Kazia

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Troxil
Posty: 164
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Troxil »

Pomijając fakt, że montując coś samemu w aucie, koniecznie przed czytamy instrukcję, o ile ona jest zrozumiała i po polsku... Mechanik zaś, powinien to wiedzieć i umieć, co wiele razy na tym forum nie miało pokrycia w rzeczywistości.

Ale może być jeszcze taki powód włożenia podkładki, ja właśnie chyba założę pierścień dystansowy na tył po wymianie dobinsons na dobinsons o tych samych parametrach i wysokości/ średnicy etc bo tył mam jakby ciuteńkę niżej niż przód a różnica w produkcji to ok 10 lat w stosunku do przodu i chyba niekoszernie włożę podkładkę na tył. Oczywiście na starych sprężynach i amortyzatorach różnica była duża, (w sensie przysiad tyłu) niestety nie zmierzyłem wysokości, ani ustawienia auta zaraz po lifcie w 2009 roku.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

To ja coś dorzucę.
Most po remoncie ponownie do remontu. Panowie składacze nie wiedzieli, że tuleje rozprężną należy ścisnąć zatem jej nadwymiar ścieli szlifierką. Nawet nie wyrównali krawędzi a wióry latały w środku w oleju.

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Patenty Pana Kazia

Post autor: luk4s7 »

Scisnąć tuleję rozprężną? Chyba rozprężyć. Jak bym był fachowcem to bym ściskał taką ściśliwą, a rozprężał rozprężną :D

Bardzo lubię ten wątek. Lubie takie patenty dopóki nie dotyczą mnie :D

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 639
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Mirekk »

kylon pisze:
28 lip 2020, 18:07
że tuleje rozprężną należy ścisnąć zatem jej nadwymiar ścieli szlifierką.
Kocham tych panów!

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Zaciski z serii - będzie Pan zadowolony. Wyczyszczone i pomalowane tylko od strony felgi ;-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Rolin
Posty: 332
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

:lol: zapewne było tanio

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 450
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: aadamuss »

Albo drogo bo z malowaniem :-)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

W zasadzie to nie wiem czy nie umieścić tego posta w dziale J4. Zrobiona blacharka i zabetonowana na równo szpachlą. Szpachla zaczęła pękać i drzwi trafiły do nas na naprawę. Po zdjęciu wszelkiej maści szpachel i lakierów taki oto widok ujrzeliśmy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1956
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: rolkos »

Da radę to odratować?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Nie ma to sensu ekonomicznego. Kupiłem już klientowi inne drzwi.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3121
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Wciąż LC
Kontakt:

Patenty Pana Kazia

Post autor: luk4s7 »

Wygląda na robotę słynnego warsztatu z Woli Dzbądzkiej Obrazek

Obrazek

Nieprawidłowa eksploatacja!

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 1956
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: rolkos »

Chyba musze zrobić zdjęcia lakierowania w ASO. W jednym przypadku koszt wyszedł 14 tyś. (wymiana i malowanie klapy), w drugim 36 tyś. otarty bok (ale to była marka premium, więc i taka cena ;)).
W obu przypadkach jakość pozostawia wiele do życzenia. Nie mówiąc że w marce "premium" felgę pomalowali na inny kolor (mocno różniący się odcień) i powiedzieli że tylko taki oferują.
Więc nie tylko C&G tak robi.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 17267
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: kylon »

Po co zamontować właściwej długości pasek jak można zrobić podkładeczkę pod mocowanie alternatora która odpadła ;-)

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Rolin
Posty: 332
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: Rolin »

czy Wy też macie wrażenie, że tam u Kylona wszystkiego się czepiają ? :lol:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 669
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Patenty Pana Kazia

Post autor: zombi »

Może i dobrze, że się czepiają. Dziadostwa jest wszędzie pełno. I o ile rozumiem skróty/oszczędności w estetyce, to już przy bezpieczeństwie jest to słabe.
Nawet ja, jako drobny dłubacz odkrywam niezłe kwiatki - i większości wiem kto to zrobił, bo sam zlecałem. I były to warsztaty 4x4.
Przykład 1.
Nie mam fotek bo zaskoczyłem o co chodzi po czasie. Na napinaczu paska rozrządu nie było podkładki, co w konsekwencji powodowało nienapinanie się paska - nic sie nie stało bo wcześniej głowica mi pękła ;)

Przykład 2
flara na przewodzie hamulcowym - rozmawiałem z kilkoma mechanikami i wszyscy zaciskają jeden typ flary - "to się ułoży..."
Fota z porównaniem flar nieprawidłowej "co się ułożyła" i prawidłowej. (fota w załącznikach).

Przykład 3
śruba klasy 11T, teraz nie pamiętam z jakim dociągiem, ale grubo ponad 100Nm. Dla ułatwienia dodam, że widoczna rzeźba była pod nakrętką.

Takie tam jak śruby ze zjechanym gwintem przy kolumnie kierowniczej to standard.

Moim zdaniem nie wynika to z niewiedzy tylko z oszczędności czasu - "wkręcaj co tam masz i niech klient wypier... z podnośnika...." na śrubę z foty czekałem 3 dni i tyle bym wisiał na podnośniku w warsztacie
Załączniki
flara.jpg
flara.jpg (41.99 KiB) Przejrzano 1780 razy
1cc.jpeg
1cc.jpeg (27.25 KiB) Przejrzano 1780 razy

ODPOWIEDZ