zderzak - samoróbka
Moderator: luk4s7
zderzak - samoróbka
Niektórzy z nas sami zrobili zderzaki. Może niech wkleją kilka fotek i opis z prac?
Aktualnie jestem w trakcie obliczania, wyboru stali etc. Planuję zrobić płytę i część czołową pod wincha i rolki ze stali 6 lub 8mm, pozostałe z blachy 3 lub 4mm. Do tego oczywiście grill ale grubość rurek zostanie wybrana jak zderzak będzie gotowy. Jak myslicie, nie za cienki materiał dobieram?
Aktualnie jestem w trakcie obliczania, wyboru stali etc. Planuję zrobić płytę i część czołową pod wincha i rolki ze stali 6 lub 8mm, pozostałe z blachy 3 lub 4mm. Do tego oczywiście grill ale grubość rurek zostanie wybrana jak zderzak będzie gotowy. Jak myslicie, nie za cienki materiał dobieram?
Czyli jakie Na ten przykład ARB jest tak skonstruowane, że płyta czołowa jest jednoczeście płytą pod wyciągarkę. Użyty materiał to blach a 3 mm. Odpowiednio wzmocniona przegięciami i wspornikami. Ja mam płytę zrobioną z profila zamkniętego co sprawiło iż jest lżejsza od powyginanej szóstki. Dodatkowo zajmuje mało miejsca i nie zbiera błota z wodą.Karson pisze:Pancernie? Firmowe zderzaki cięższe są.
Płytę robię z blachy 6mm, boczki z 3mm. Wymiary już wyliczyłem, w przyszłym tygodniu zaczynam giąć i spawać elementy.
Ile waży UP lub ARB? Zrobiliśmy zderzak dla kumpla z blachy 6 i 4mm i waży jakieś 30kg. Mój będzie z 6 i 3mm blachy więc będzie lżejszy.
Wyginam płytę pod kątem 90*, na poziomej części będzie stał winch, pionowa będzie frontową częścią zderzaka. Konstrukcja będzie dzięki temu sztywna i mocna ale żeby dojście do wyciągarki było znośne, muszę mieć demontowalnego grilla.
Wyginam płytę pod kątem 90*, na poziomej części będzie stał winch, pionowa będzie frontową częścią zderzaka. Konstrukcja będzie dzięki temu sztywna i mocna ale żeby dojście do wyciągarki było znośne, muszę mieć demontowalnego grilla.
Robiąc mocowanie pod wyciągarkę do HZj po zrobieniu rysunków wpierw pokleiłem model z pcv #6 mm. I dobrze zrobiłem bo mimo kilkakrotnego sprawdzania wymiarów walnąłem się na rozstawie śrub do wyciągarki. I na modelu wyszło. Na laser dałem już poprawione. Skrzynka z blachy # 6 mm. Wszystko spawane, nic nie zaginane. Na razie sprawdziło się w terenie ale nie było ciężko.
Czytałem gdzieś na formum rajdy4x4 ,że ktoś zrobił cały model zderzaka ze sklejki.
Czytałem gdzieś na formum rajdy4x4 ,że ktoś zrobił cały model zderzaka ze sklejki.
zdezak to zawsz eleki dramat, chyba ze ktos ma warsztat i dostep do spawarki
do 70 tki poszeldem na latfizne
dalem 2 rury gruboscienne z przpawanymi kolankami, jedna nd druga
rame musialem niestety obciac, ale obcialem tylko po skosie, gorna dlugosc pozostala, zachowalem orginalne otwory i tam zainstalowalem
od sposu przyszla oslona amor askretu w rurze dolnej krotszej wycialem otwor na rolki
wyciagarka z plyta byla zainstalowana w miejscu fabrycznej mniej wiecej
mozna bylo wyjac wincha razem z plyta i zainstalowac zderzak ponownie
sprawdzone rozwiazanie betonowe, waga bardzo niska
na gore zaimplementowalem fabryczny grill aluminiowy
niestety w przypadku 90tki, wartosc estetytczna ma inny wymiar, i chyab nie bede motal tylko przyjdzia jakas fabryczna zmota
do 70 tki poszeldem na latfizne
dalem 2 rury gruboscienne z przpawanymi kolankami, jedna nd druga
rame musialem niestety obciac, ale obcialem tylko po skosie, gorna dlugosc pozostala, zachowalem orginalne otwory i tam zainstalowalem
od sposu przyszla oslona amor askretu w rurze dolnej krotszej wycialem otwor na rolki
wyciagarka z plyta byla zainstalowana w miejscu fabrycznej mniej wiecej
mozna bylo wyjac wincha razem z plyta i zainstalowac zderzak ponownie
sprawdzone rozwiazanie betonowe, waga bardzo niska
na gore zaimplementowalem fabryczny grill aluminiowy
niestety w przypadku 90tki, wartosc estetytczna ma inny wymiar, i chyab nie bede motal tylko przyjdzia jakas fabryczna zmota