Konverter 24V->12V
Moderator: luk4s7
Re: Konverter 24V->12V
Mam zdemontowany ze starej BJ73 konwerter Helli z 24/12V, który był zamontowany przy haku. Wygląda jak stary regulator napiecia (ok. 8x12x8 cm ) i jest raczej elektryczny a nie elektroniczny. Nie zaglądałem do środka.
Re: Konverter 24V->12V
Mam wyciągarkę elektryczną 12v.
Używam ją sporadycznie(3 razy w roku).
Podłączyć ją również przez konverter czy pod jeden akumulator?
(będę ją podłączać tylko wtedy gdy wyciągarka będzie potrzebna) .
Używam ją sporadycznie(3 razy w roku).
Podłączyć ją również przez konverter czy pod jeden akumulator?
(będę ją podłączać tylko wtedy gdy wyciągarka będzie potrzebna) .
Re: Konverter 24V->12V
Poszukaj sobie silnika 24V do tej windy, redukcja z 24 na 12V która wytrzyma wyciągarke będzie kosztować więcej niż najdroższa nowa winda Warn'a
Przy okazji, polecam rewelacyjny polski produkt: http://www.techno-tronik.com.pl/pdf/PN300.pdf ma bardzo wysoką sprawność, nie zakłóca np. CB radia. i jest tańsza niż chińskie wynalazki.
Przy okazji, polecam rewelacyjny polski produkt: http://www.techno-tronik.com.pl/pdf/PN300.pdf ma bardzo wysoką sprawność, nie zakłóca np. CB radia. i jest tańsza niż chińskie wynalazki.
Re: Konverter 24V->12V
PN-300 polecam oczywiście do normalnych zastosowań !!!
musiałem to dopisać z obawy że Rudemu gałki wypadną
musiałem to dopisać z obawy że Rudemu gałki wypadną
Re: Konverter 24V->12V
gwoli ścisłości gały mi wypadają na pomysłowość kolegi pomysłowego EstewesaJureq pisze: musiałem to dopisać z obawy że Rudemu gałki wypadną
Re: Konverter 24V->12V
DlaczegoRudy pisze:gwoli ścisłości gały mi wypadają na pomysłowość kolegi pomysłowego EstewesaJureq pisze: musiałem to dopisać z obawy że Rudemu gałki wypadną
Mam wyciągarkę 12v,nowe auto na 24v więc kombinuję
Re: Konverter 24V->12V
kombinuj tal dalej a puścisz auto z dymem
Re: Konverter 24V->12V
nie wiem ile potrzebujesz tego 12v ale mialem ten sam problem w Mercedesie G ( mialem wolfa z instalacja 24v)
po roznych zmotach, konwenterach ( spalone radio ...) zamontowalem drugi alternator i 3 akumlator Oczywiscie na nowej OSOBNEJ instalacji nie ingerujacej w 24 .
dzialalo super! . Maly alternator z tico nie obciazal strasznie silnika ( nie zwiekszylo spalania)
Dodatkowo cala instalacje biwakowa mialem pod 12 , wiec nie musialem w zaden sposob, zabezpieczac sie , martwic o uzywanie pradu na postoju ( lodowka, prysznic, radio, oswietlenie) Jak sie rozladowal akumlator ( zelowy dynasy 100ah ) to nie bylo zadnego problemu.
po roznych zmotach, konwenterach ( spalone radio ...) zamontowalem drugi alternator i 3 akumlator Oczywiscie na nowej OSOBNEJ instalacji nie ingerujacej w 24 .
dzialalo super! . Maly alternator z tico nie obciazal strasznie silnika ( nie zwiekszylo spalania)
Dodatkowo cala instalacje biwakowa mialem pod 12 , wiec nie musialem w zaden sposob, zabezpieczac sie , martwic o uzywanie pradu na postoju ( lodowka, prysznic, radio, oswietlenie) Jak sie rozladowal akumlator ( zelowy dynasy 100ah ) to nie bylo zadnego problemu.
Re: Konverter 24V->12V
Paweł, musiałeś "jedynie ..." zbudować nową instalacje 12V, dodać alternator i akumulator oraz dorobić do nich solidne jak mniemam mocowania itd. - ma to sens w przypadku pojazdu na wyprawy gdzie 3 akumulatory dają pewną swobodę ale po co sobie utrudniać życie ? Koszt silnika i przekaś\źnika na 24V będzie porównywalny jeśli nie niższy ( na 100% nie wymaga przeprowadzania doświadczęń) a winda zasilana z 24V chodzi dłużej i "mniej się męczy" bo potrzebuje 2x mniej prądu niż 12v przy analogicznym obciążeniu