Lozyska do blokad ?
Moderator: luk4s7
Lozyska do blokad ?
Wiem ze przy montazu blokad ,zaleca sie wymiane lozysk.
Orientujecie sie ktorych ?
(w RJ 73)
Orientujecie sie ktorych ?
(w RJ 73)
Re: Lozyska do blokad ?
biafer - Wojtek (@wojtekd) ostatnio zakladal przod i tyl i sciagal wszystko z US tak, ze chlopak jest na bierzaco, nawet z tym co nie pasuje ...Biafer pisze:Wiem ze przy montazu blokad ,zaleca sie wymiane lozysk.
Orientujecie sie ktorych ?
(w RJ 73)
Uderz do niego to pewnie Ci pomoze
Re: Lozyska do blokad ?
temat importy blokad z USA bardzo mnie interesuje - jak skontaktowac sie z WojtkiemD?MaxLux pisze:biafer - Wojtek (@wojtekd) ostatnio zakladal przod i tyl i sciagal wszystko z US tak, ze chlopak jest na bierzaco, nawet z tym co nie pasuje ...Biafer pisze:Wiem ze przy montazu blokad ,zaleca sie wymiane lozysk.
Orientujecie sie ktorych ?
(w RJ 73)
Uderz do niego to pewnie Ci pomoze
pozdrawiam
słyszałem, że blokady ARB wymagaja nieco innych łozysk niz typowe do KZJ-a (wymagana średnica wewnetrzna 50mm) ale nigdy nie słysząłem, ze wymagana jest równiez wymiana łozysk wałka ataku. Czy robi sie to po prostu bi jest okazja? W takim razie czy to jest moment kiedy warto pomyśleć o nowych/mocniejszych kołach?kylon pisze:Dwa łożyska na ataku (małe i duże) oraz dwa łożyska na koszu (prawe i lewe). Jeśli są w ładnym stanie można je pozostawić. Uwaga! Przy dobieraniu łożysk na kosz w ASO jest błąd w fiszkach Można spokojnie dostać je np. z KOYO.
Re: Lozyska do blokad ?
wojtek@offroad.one.plwojteksz pisze:
temat importy blokad z USA bardzo mnie interesuje - jak skontaktowac sie z WojtkiemD?
pozdrawiam
-zamontowałem kilkanaście blokad w KZJ-otach i nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tymi średnicami. Problem moze wystąpić jak ktoś chce blokadę od innego samochodu zaadoptować. RD23= RD132 (chyba) jest do tego samochodu i koniec kropka.wojteksz pisze: słyszałem, że blokady ARB wymagaja nieco innych łozysk niz typowe do KZJ-a (wymagana średnica wewnetrzna 50mm) ale nigdy nie słysząłem, ze wymagana jest równiez wymiana łozysk wałka ataku. Czy robi sie to po prostu bi jest okazja? W takim razie czy to jest moment kiedy warto pomyśleć o nowych/mocniejszych kołach?
Jak się montuje blokady warto przejrzeć łożyska. Wymiana ich to wtedy jedna robota a nie miesiąc po zamontowaniu blokady. Jak są dobre to się ich nie rusza.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 16:26 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
w sprawie łozysk - zgoda - jak mamy to wyjete mozna je zmienic i wyregulowac luzy. Średnice sa inne: poniewaz blokada ma 50mm średnicy wewnetrznej jak dla aut 6cyl to potrzebne sa inne łozyska: poczytaj karty katalogowe po d adresami jak niżejkylon pisze:-zamontowałem kilkanaście blokad w KZJ-otach i nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tymi średnicami. Problem moze wystąpić jak ktoś chce blokadę od innego samochodu zaadoptować. RD23= RD103 (chyba) jest do tego samochodu i koniec kropka.wojteksz pisze: słyszałem, że blokady ARB wymagaja nieco innych łozysk niz typowe do KZJ-a (wymagana średnica wewnetrzna 50mm) ale nigdy nie słysząłem, ze wymagana jest równiez wymiana łozysk wałka ataku. Czy robi sie to po prostu bi jest okazja? W takim razie czy to jest moment kiedy warto pomyśleć o nowych/mocniejszych kołach?
Jak się montuje blokady warto przejrzeć łożyska. Wymiana ich to wtedy jedna robota a nie miesiąc po zamontowaniu blokady. Jak są dobre to się ich nie rusza.
http://www.arbusa.com/alac/alsp/2-RD132.pdf i http://www.arbusa.com/alac/alsp/2-RD232.pdf
RD132 zastapiło RD23 - na moje oko inżyniera wygląda na mocniejsze .
Tak 132 nie 103. Nie mam encyklopedii w głowie - sorki za pomyłkę. Ja nawet mam te blokady u sibie już ładnych parę lat i nie trzeba było zmieniać średnic łożysk. W żadnym innym przypadku również nie trzeba było. Wszystkie sprzęty jeżdżą i jest ok. Wielokrotnie przegladaliśmy arby po jakimś czasie eksploatacji i po za wymianą oringów nic się nie dzieje. Ja bazuję na Europejskich specyfikacjach bo nie interesuje mnie ściąganie blokad z USA - skórka za wyprawkę. Tam nie znają KZJ-ota. Rozróżniają Toyoty tylko po średnicy koła talerzowego i ilości śrub montażowych. A KZJ- 6 cylindrowego silnika nie ma.
Re: Lozyska do blokad ?
Zatem co wynika z całej tej dywagacji ,że mają byc takie same jak oryginalne ?
Re: Lozyska do blokad ?
nie. dla blokady rd132 potrzebne sa inne łozyska - tzn o innej średnicy wewnetrznej =50mm
a rd132 jest zalecana do kzj70 z silnikiem 3.0d. W Ameryce nie maja takich aut ale Toyota uzywała dokładnie tych samych mostów w hiluxach.
wiem bo mam w swoim aucie zainstalowane dwie takie blokady i działaja bezproblemowo juz od roku
a rd132 jest zalecana do kzj70 z silnikiem 3.0d. W Ameryce nie maja takich aut ale Toyota uzywała dokładnie tych samych mostów w hiluxach.
wiem bo mam w swoim aucie zainstalowane dwie takie blokady i działaja bezproblemowo juz od roku