UR to juz nie moja bajka. Ja jestem "90s kid", lubie samochody i silniki z tamtej epoki i zalozenia projektowe wedlug ktorych byly budowane. Przekonalem sie ze nie warto siedziec w prehistorii i nowszy wtrysk czy zaplon maja sens, ale jednak lubie nie-nadmiernie wysilone silniki robiace po 400tys miedzy remontami i dajace mozliwosc kompleksowej odbudowy. Tak samo silniki serii MZ czy GR sa mocniejsze od VZ, ale wcale nie czuje do nich miety.
FZJ80 Turbo vs UZJ80
Moderator: luk4s7
- Jake
- Moderator
- Posty: 2440
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Zupełnym offtopem
Do mnie dzisiaj ZADZWONIŁ takowy bot. z orange.
Jestem przwyczajony do "gadania" z automatami na infoliniach - ale to było coś innego. Zwykle z "ofertami" dzwonili telemarketerzy. ludzie w sensie. Ale - świat się zmienia, najwyraźniej.
Na razie dało się wyczuć bota po paru sekundach (zbyt "holywoodzki głos" ) - ale jak widać - świat się szybko zmienia.
Pinc - ja nie jestem botem. Możesz być pewien, ze tak ... powalonych ... algorytmów jeszcze długo nikt nie będzie używał w tak prozaicznych sprawach ...
Do mnie dzisiaj ZADZWONIŁ takowy bot. z orange.
Jestem przwyczajony do "gadania" z automatami na infoliniach - ale to było coś innego. Zwykle z "ofertami" dzwonili telemarketerzy. ludzie w sensie. Ale - świat się zmienia, najwyraźniej.
Na razie dało się wyczuć bota po paru sekundach (zbyt "holywoodzki głos" ) - ale jak widać - świat się szybko zmienia.
Pinc - ja nie jestem botem. Możesz być pewien, ze tak ... powalonych ... algorytmów jeszcze długo nikt nie będzie używał w tak prozaicznych sprawach ...
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Z botem starego typu chodzi o to ,że ty go o coś pytasz ,starasz się formułować pytanie na różne sposoby a on cały czas swoje swoje kompletnie oderwane od zapytańRokfor32 pisze: ↑25 kwie 2024, 21:56Zupełnym offtopem
Do mnie dzisiaj ZADZWONIŁ takowy bot. z orange.
Jestem przwyczajony do "gadania" z automatami na infoliniach - ale to było coś innego. Zwykle z "ofertami" dzwonili telemarketerzy. ludzie w sensie. Ale - świat się zmienia, najwyraźniej.
Na razie dało się wyczuć bota po paru sekundach (zbyt "holywoodzki głos" ) - ale jak widać - świat się szybko zmienia.
Pinc - ja nie jestem botem. Możesz być pewien, ze tak ... powalonych ... algorytmów jeszcze długo nikt nie będzie używał w tak prozaicznych sprawach ...
Po prostu mnie ciekawi co spieprzyli w 2UZ, że nie jest tak kultowy jak jedynka a powinien być nawet lepszy.
jestem fanem 1uz i Toyoty .Mam 3 Lexy 400 kupione na swap i do jeżdżenia (1gruba korba 90kkm 2 20 120 kkm a trzeci 20 z przebiegiem niewiadomym katowana niemiłosiernie kupiona w Polsce w cenie instalacji LPG. Na Blos-ie który podobno nie daje rady w tym silniku ale ciągle jeździ i silnik pracujejak marzenie
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2024, 22:08 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Kwestia ... czasu.
Dawniej powszechnie wykorzystywano odlewanie żeliwa - bo było łatwe i tanie.
Ale to nie oznacza, że było to podstawa projektowania wysilonych silników. Te, które od początku i z założenia były robione do sportu - były robione z alu (jak 1UZ na przykład). A gdzie się dało - z stopów magnezu, żeby jeszcze bardziej zejść z masy.
Dawniej powszechnie wykorzystywano odlewanie żeliwa - bo było łatwe i tanie.
Ale to nie oznacza, że było to podstawa projektowania wysilonych silników. Te, które od początku i z założenia były robione do sportu - były robione z alu (jak 1UZ na przykład). A gdzie się dało - z stopów magnezu, żeby jeszcze bardziej zejść z masy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2440
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
2JZ to silnik ikona. Ale to jest STARY silnik. Zeliwa uzyto wtedy, dzis juz nikt takich nie projektuje w ten sposob i dzisiejszy silnik do motorsportu z pewnoscia nie bylby zeliwny.
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Jeśli możesz to podaj przykłady silników do 2kkW które mają bloki zrobione z aluminium. (dragstery się nie liczą)Rokfor32 pisze: ↑25 kwie 2024, 22:03Kwestia ... czasu.
Dawniej powszechnie wykorzystywano odlewanie żeliwa - bo było łatwe i tanie.
Ale to nie oznacza, że było to podstawa projektowania wysilonych silników. Te, które od początku i z założenia były robione do sportu - były robione z alu (jak 1UZ na przykład). A gdzie się dało - z stopów magnezu, żeby jeszcze bardziej zejść z masy.
- Jake
- Moderator
- Posty: 2440
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
2000KM to sa ekstremalne jednostkowe przyklady. I zadne silniki nie znosza takich gigantycznych mocy oddawanych przez dluzej niz kilkadziesiat godzin.
Nikt nie produkuje fabrycznie silnikow do samochodow ktore maja 2kW mocy oddawanej i zywotnosc kilku lat. Nawet formula 1 to sa wartosci ok 1000KM nie wiecej. A ichnie silniki tez sa dosc krotkozyjace.
Nikt nie produkuje fabrycznie silnikow do samochodow ktore maja 2kW mocy oddawanej i zywotnosc kilku lat. Nawet formula 1 to sa wartosci ok 1000KM nie wiecej. A ichnie silniki tez sa dosc krotkozyjace.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Nie ma silników w seryjnych, w drogowych autach takiej mocy. Bo nie ma takich aut - poza sporadycznymi ferrari czy bugatti. Z V10 czy V12.
Takie silniki masz w ... czołgach - lub samolotach. I - tak, są aluminiowe
Jako ciekawostka - wiesz, że silnik stosowany w starożytnym czołgu t45 (z czasów WW2) był właśnie z alu? Swoją drogą - konstrukcja wyprzedzająca swoje czasy (o kilka dekad). Nie tylko że alu - w tamtych czasach nie było zbyt powszechne DOHC.
Takie silniki masz w ... czołgach - lub samolotach. I - tak, są aluminiowe
Jako ciekawostka - wiesz, że silnik stosowany w starożytnym czołgu t45 (z czasów WW2) był właśnie z alu? Swoją drogą - konstrukcja wyprzedzająca swoje czasy (o kilka dekad). Nie tylko że alu - w tamtych czasach nie było zbyt powszechne DOHC.
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Proszę Cię! nie dyskutuję o samochodach przeznaczonych do codziennego użytku przez wiele setek tysięcy kilometrów po bezdrożdżach Australii bo tu jest najlepszy 1Hz tylko o wytrzymałości konstrukcji silnika podczas ekstremalnego podnoszenia mocy.Jake pisze: ↑25 kwie 2024, 22:192000KM to sa ekstremalne jednostkowe przyklady. I zadne silniki nie znosza takich gigantycznych mocy oddawanych przez dluzej niz kilkadziesiat godzin.
Nikt nie produkuje fabrycznie silnikow do samochodow ktore maja 2kW mocy oddawanej i zywotnosc kilku lat. Nawet formula 1 to sa wartosci ok 1000KM nie wiecej. A ichnie silniki tez sa dosc krotkozyjace.
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Alu dlatego, że stali brakowało i tak powstał Land RoverRokfor32 pisze: ↑25 kwie 2024, 22:22Nie ma silników w seryjnych, w drogowych autach takiej mocy. Bo nie ma takich aut - poza sporadycznymi ferrari czy bugatti. Z V10 czy V12.
Takie silniki masz w ... czołgach - lub samolotach. I - tak, są aluminiowe
Jako ciekawostka - wiesz, że silnik stosowany w starożytnym czołgu t45 (z czasów WW2) był właśnie z alu? Swoją drogą - konstrukcja wyprzedzająca swoje czasy (o kilka dekad). Nie tylko że alu - w tamtych czasach nie było zbyt powszechne DOHC.
Nawet miałem taki silnik jak handlowałem złomem kolorowym.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2024, 22:27 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
No to masz wszelkiej maści swapy na silnikach LS. tylko te całkowicie starożytne były jeszcze żeliwne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Nie, wtedy nie brakowało. Silnik t45 to była kopia jakiegoś bryolskiego samolotu, co spadł niefartownie akurat na włościach wujcia Stalina. A że nie mieli wtedy czasu na eksperymenty - to zrobili kopie 1:1. z materiałami włącznie
Niemniej, na mnie to zrobiło spore wrażenie (widok takiego silnika na żywo). "conieco" mam pojecie w technice - ale jak zobaczyłem silnik z metką "made in "45" - który wygląda jak silnik ... współczesny - to jednak mały error sie włączył. Zawodowo wiem, jak wyglądały typowe silniki z tamtej epoki. Ten - wyglądał jak ... przeniesiony w czasie.
Niemniej, na mnie to zrobiło spore wrażenie (widok takiego silnika na żywo). "conieco" mam pojecie w technice - ale jak zobaczyłem silnik z metką "made in "45" - który wygląda jak silnik ... współczesny - to jednak mały error sie włączył. Zawodowo wiem, jak wyglądały typowe silniki z tamtej epoki. Ten - wyglądał jak ... przeniesiony w czasie.
Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80
Widzę subtelną różnicę pomiędzy dwójką z przodu a trójką o której piszę jezus . Dwójka z przodu wychodziła w 2uz z lpg i to jest wartość jak najbardziej akceptowalna . 1fz podobno jest bardziej paliwożerny niż 2uz , ja niestety jeżdziłem zbyt krótko 80 żeby to ocenić .