FZJ80 Turbo vs UZJ80

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2300
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 21:35
Jake - naprawdę mocne to są dopiero silniki serii UR. Ale one nie są już takie trwałe, jak serii UZ. No i nie za bardzo da się to (na fabrycznych gratach) łączyć ze starymi skrzyniami.
UR to juz nie moja bajka. Ja jestem "90s kid", lubie samochody i silniki z tamtej epoki i zalozenia projektowe wedlug ktorych byly budowane. Przekonalem sie ze nie warto siedziec w prehistorii i nowszy wtrysk czy zaplon maja sens, ale jednak lubie nie-nadmiernie wysilone silniki robiace po 400tys miedzy remontami i dajace mozliwosc kompleksowej odbudowy. Tak samo silniki serii MZ czy GR sa mocniejsze od VZ, ale wcale nie czuje do nich miety.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Rokfor32 »

Zupełnym offtopem :wink:

Do mnie dzisiaj ZADZWONIŁ takowy bot. z orange.

Jestem przwyczajony do "gadania" z automatami na infoliniach - ale to było coś innego. Zwykle z "ofertami" dzwonili telemarketerzy. ludzie w sensie. Ale - świat się zmienia, najwyraźniej.

Na razie dało się wyczuć bota po paru sekundach (zbyt "holywoodzki głos" :mrgreen: ) - ale jak widać - świat się szybko zmienia. :wink:

Pinc - ja nie jestem botem. Możesz być pewien, ze tak ... powalonych ... algorytmów jeszcze długo nikt nie będzie używał w tak prozaicznych sprawach ... :mrgreen:

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 21:30
Żeliwo nie sprzyja tuningowi .
No weź Rokfor po co gadasz takie rzeczy! 2JZ ale też wiele innych!

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 21:56
Zupełnym offtopem :wink:

Do mnie dzisiaj ZADZWONIŁ takowy bot. z orange.

Jestem przwyczajony do "gadania" z automatami na infoliniach - ale to było coś innego. Zwykle z "ofertami" dzwonili telemarketerzy. ludzie w sensie. Ale - świat się zmienia, najwyraźniej.

Na razie dało się wyczuć bota po paru sekundach (zbyt "holywoodzki głos" :mrgreen: ) - ale jak widać - świat się szybko zmienia. :wink:

Pinc - ja nie jestem botem. Możesz być pewien, ze tak ... powalonych ... algorytmów jeszcze długo nikt nie będzie używał w tak prozaicznych sprawach ... :mrgreen:
Z botem starego typu chodzi o to ,że ty go o coś pytasz ,starasz się formułować pytanie na różne sposoby a on cały czas swoje swoje kompletnie oderwane od zapytań :mrgreen:
Po prostu mnie ciekawi co spieprzyli w 2UZ, że nie jest tak kultowy jak jedynka a powinien być nawet lepszy.
jestem fanem 1uz i Toyoty .Mam 3 Lexy 400 kupione na swap i do jeżdżenia (1gruba korba 90kkm 2 20 120 kkm a trzeci 20 z przebiegiem niewiadomym katowana niemiłosiernie kupiona w Polsce w cenie instalacji LPG. Na Blos-ie który podobno nie daje rady w tym silniku :mrgreen: ale ciągle jeździ i silnik pracujejak marzenie :D
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2024, 22:08 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Rokfor32 »

Kwestia ... czasu.

Dawniej powszechnie wykorzystywano odlewanie żeliwa - bo było łatwe i tanie.

Ale to nie oznacza, że było to podstawa projektowania wysilonych silników. Te, które od początku i z założenia były robione do sportu - były robione z alu (jak 1UZ na przykład). A gdzie się dało - z stopów magnezu, żeby jeszcze bardziej zejść z masy.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2300
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Jake »

2JZ to silnik ikona. Ale to jest STARY silnik. Zeliwa uzyto wtedy, dzis juz nikt takich nie projektuje w ten sposob i dzisiejszy silnik do motorsportu z pewnoscia nie bylby zeliwny.

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 22:03
Kwestia ... czasu.

Dawniej powszechnie wykorzystywano odlewanie żeliwa - bo było łatwe i tanie.

Ale to nie oznacza, że było to podstawa projektowania wysilonych silników. Te, które od początku i z założenia były robione do sportu - były robione z alu (jak 1UZ na przykład). A gdzie się dało - z stopów magnezu, żeby jeszcze bardziej zejść z masy.
Jeśli możesz to podaj przykłady silników do 2kkW które mają bloki zrobione z aluminium. (dragstery się nie liczą)

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2300
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Jake »

2000KM to sa ekstremalne jednostkowe przyklady. I zadne silniki nie znosza takich gigantycznych mocy oddawanych przez dluzej niz kilkadziesiat godzin.
Nikt nie produkuje fabrycznie silnikow do samochodow ktore maja 2kW mocy oddawanej i zywotnosc kilku lat. Nawet formula 1 to sa wartosci ok 1000KM nie wiecej. A ichnie silniki tez sa dosc krotkozyjace.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma silników w seryjnych, w drogowych autach takiej mocy. Bo nie ma takich aut - poza sporadycznymi ferrari czy bugatti. Z V10 czy V12.

Takie silniki masz w ... czołgach - lub samolotach. I - tak, są aluminiowe :wink:

Jako ciekawostka - wiesz, że silnik stosowany w starożytnym czołgu t45 (z czasów WW2) był właśnie z alu? Swoją drogą - konstrukcja wyprzedzająca swoje czasy (o kilka dekad). Nie tylko że alu - w tamtych czasach nie było zbyt powszechne DOHC.

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Jake pisze:
25 kwie 2024, 22:19
2000KM to sa ekstremalne jednostkowe przyklady. I zadne silniki nie znosza takich gigantycznych mocy oddawanych przez dluzej niz kilkadziesiat godzin.
Nikt nie produkuje fabrycznie silnikow do samochodow ktore maja 2kW mocy oddawanej i zywotnosc kilku lat. Nawet formula 1 to sa wartosci ok 1000KM nie wiecej. A ichnie silniki tez sa dosc krotkozyjace.
Proszę Cię! nie dyskutuję o samochodach przeznaczonych do codziennego użytku przez wiele setek tysięcy kilometrów po bezdrożdżach Australii bo tu jest najlepszy 1Hz :D tylko o wytrzymałości konstrukcji silnika podczas ekstremalnego podnoszenia mocy.

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 22:22
Nie ma silników w seryjnych, w drogowych autach takiej mocy. Bo nie ma takich aut - poza sporadycznymi ferrari czy bugatti. Z V10 czy V12.

Takie silniki masz w ... czołgach - lub samolotach. I - tak, są aluminiowe :wink:

Jako ciekawostka - wiesz, że silnik stosowany w starożytnym czołgu t45 (z czasów WW2) był właśnie z alu? Swoją drogą - konstrukcja wyprzedzająca swoje czasy (o kilka dekad). Nie tylko że alu - w tamtych czasach nie było zbyt powszechne DOHC.
Alu dlatego, że stali brakowało i tak powstał Land Rover :mrgreen:
Nawet miałem taki silnik jak handlowałem złomem kolorowym. :D
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2024, 22:27 przez pinc6x6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Rokfor32 »

No to masz wszelkiej maści swapy na silnikach LS. tylko te całkowicie starożytne były jeszcze żeliwne.

pinc6x6
Posty: 522
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: pinc6x6 »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 22:25
No to masz wszelkiej maści swapy na silnikach LS. tylko te całkowicie starożytne były jeszcze żeliwne.
poczytaj o silnikach LS i Big blokach Forda.
Aluminiowe ls-y są do samochodów fabrycznych a nie do tuningu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8424
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: Rokfor32 »

Nie, wtedy nie brakowało. Silnik t45 to była kopia jakiegoś bryolskiego samolotu, co spadł niefartownie akurat na włościach wujcia Stalina. :wink: A że nie mieli wtedy czasu na eksperymenty - to zrobili kopie 1:1. z materiałami włącznie :wink:

Niemniej, na mnie to zrobiło spore wrażenie (widok takiego silnika na żywo). "conieco" mam pojecie w technice - ale jak zobaczyłem silnik z metką "made in "45" - który wygląda jak silnik ... współczesny - to jednak mały error sie włączył. Zawodowo wiem, jak wyglądały typowe silniki z tamtej epoki. Ten - wyglądał jak ... przeniesiony w czasie. :wink:

marlu
Posty: 134
Rejestracja: 05 cze 2016, 09:26
Auto: VZJ95
UZJ100
Fzj 80
Kontakt:

Re: FZJ80 Turbo vs UZJ80

Post autor: marlu »

Rokfor32 pisze:
25 kwie 2024, 20:24
Prawidłowo zrobiony gaz nie powinien zwiększyć o wiele więcej niż 10% apetyt na paliwo. Acz, w przypadku 1FZ to nadal wychodzi dwójka z przodu ... :wink:
Widzę subtelną różnicę pomiędzy dwójką z przodu a trójką o której piszę jezus . Dwójka z przodu wychodziła w 2uz z lpg i to jest wartość jak najbardziej akceptowalna . 1fz podobno jest bardziej paliwożerny niż 2uz , ja niestety jeżdziłem zbyt krótko 80 żeby to ocenić .

ODPOWIEDZ