Modyfikacja 1KD-FT - czyli pozbycie się elektroniki.

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

pinc6x6
Posty: 525
Rejestracja: 29 wrz 2010, 10:47
Auto: Hilux
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: pinc6x6 »

2L odpala bez świec na - 18😁 ze świecami na ćwierć obrotu a bez trzeba tak pokręcić jak trochę narowistą benzynę.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2311
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

Rokfor32 pisze:
26 kwie 2024, 16:04
Tak. Ale na bloku brakuje bazowania pod osprzęt (łapę napinacza i alternatora w jednym). To znaczy, łapa pasuje, ale nie jest wtedy skręcona we wszystkich punktach. Jest też inny kształt pokrywy rozrządu, co powoduje trochę komplikacji z plastrem przednim (dzisiaj bym sobie wydrukował customową osłonę, pozwalająca na zastosowanie starszego typu plastra rozrządu, co daje bezproblemowy montaż pompy wtryskowej klasycznej. Gdy się chce ją zapodać do plastra D4D - nie do końca to fajnie pasuje.

Niemniej, mam to w ramach prototypu poprawnie poskładane, bo dział bez dotykania już któryś rok :wink:
Chodzi o to ze blok KZ nie ma slupkow / punktow mocowania/podparcia na osprzet potrzebny do glowicy KD?
Czyli de facto zrobiles 1KD-FT? :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Rokfor32 »

Osprzęt nie jest potrzebny do głowicy. Jeżeli nie planujesz klimy, a tylko sam alternator, to można zrobić manualny napinacz, i alternator zapodać jak w silniku 1KZ (tak miałem zresztą na początku - tyle że od razu na pasku wielorowkowym).

Ale jak chcesz zapodać klimę - to potrzebny jest uchwyt z 1KD, albo rzeźba customowego uchwytu i dodatkowy pasek, bo wersja z 1KZ (podstawki kompresora klimy) nie pasuje ani trochę. Uchwyt z 1KD jest zintegrowany z podstawą alternatora i automatycznym napinaczem - ale brakuje chyba jednego właśnie z takich słupków, żeby było zamontowane jak w oryginale.

Już nie pamiętam, jak to rozwiązałem (bo jednak zależało mi na klimie), ale działa to normalnie.

I - tak, formalnie jest to teraz silnik 1KD-FT :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2311
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

Grzebalem i przy KZ i przy KD, ale na tyle malo i dawno, ze juz nie mam w glowie tego jak dokladnie sa rozlozone mocowania i uchwyty, ale pamietam ze w 2KD byl taki wielki monolit wielkosci polowy silnika do ktorego byla przykrecona polowa osprzetu - chyba o tym mowisz, prawda?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Rokfor32 »

Te silniki (i nie tylko te, bo również HZ/HD) mają rozrząd mieszany, więc przedni "plaster" - będący formalnie pompą olejową - zawiera również część rozrządu na kołach zębatych. Od tych kół napędzane są trzy elementy: pompa wtryskowa, pompa wspomagania, i pompa podciśnienia (w silnikach 1KZ/1KD dodatkowo dwa wałki wyrównoważające). Ale - nie powiedział bym, ze to jakiś monolit. To raczej dosyć filigranowa konstrukcja.

Alternator i pompa klimy są częściowo mocowane do tego plastra - a częściowo do bloku silnika.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2311
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

Tak, to wiem - zmienialem tam rozrzad. Ze wzgledu na te budowe ktora opisujesz rozrzad jest tak prosty - krotki pasek i pojedynczy napinacz. Zwlaszcza w KZcie bajecznie latwo sie go wymienia. Ale chodzilo mi o ten boczny monolit mocujacy alternator i kompresor klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Rokfor32 »

To jest to, co nazwałem "uchwytem". Występowało też w wersjach mniejszych - jeżeli nie było klimy. Wówczas jest to podstawka alternatora i napinacz paska.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2311
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Swap silnika w Patrolu na ?

Post autor: Jake »

Tak, to mialem na mysli. :) Wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2311
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Modyfikacja 1KD-FT - czyli pozbycie się elektroniki.

Post autor: Jake »

Przerzucilem posty do odpowiedniego tematu ;)

ODPOWIEDZ