Czyszczenie układu paliwowego KDJ120
: 21 gru 2023, 01:48
KDJ120, rocznik 2007, przelot 350k (u mnie z tego zrobione 30k), wymieniam wtryskiwacze ze względu na sporą korekcję -5 na jednym. Wtryskiwacze zostały zdemontowane i zmierzone na stole, dodatkowo koleś rozkręcił dwa (jeden - ten od wysokiej korekty i drugi, co miał korektę ok) i stwierdził, że pod mikroskopem oba wyglądają tak samo źle (są porysowane). Zmierzyłem też kompresję - jest w porządku, a że chcę zrobić tym autem drugie tyle, co do tej pory, dlatego wymieniam cały komplet wytryskiwaczy (będę jeszcze za jakiś czas dokładał drugi filtr paliwa, żeby te nowe popracowały dłużej). Poza tą korekcją nie ma obecnie żadnych widocznych problemów z silnikiem (przy 325k była robiona regeneracja turbosprężarki): auto pali od strzała, silnik ma moc i pracuje płynnie, nie dymi, pali 10 w trasie i 15-17 w mieście, sam go serwisuję - olej zmieniam co 12k, poważniejszych ubytków oleju nie zaobserwowałem, trochę dzwonią zawory na zimnym, ale komu nie dzwonią (może po wymianie wtryskiwaczy przestaną)?
Czy przy okazji wymiany kompletu wtryskiwaczy należy też przeczyścić układ paliwowy, żeby mieć temat ogarnięty solidnie na lata, czy też jest to już przesada, skoro nic złego poza korekcją się w tej chwili nie dzieje? Jakie są racjonalne kryteria podjęcia decyzji o czyszczeniu układu paliwowego? Ile godzin pracy zabierze takie czyszczenie i ile może kosztować (rząd wielkości) oraz czy jest związane z wymianą jakichś części?
Z góry dziękuję za pomoc.
Czy przy okazji wymiany kompletu wtryskiwaczy należy też przeczyścić układ paliwowy, żeby mieć temat ogarnięty solidnie na lata, czy też jest to już przesada, skoro nic złego poza korekcją się w tej chwili nie dzieje? Jakie są racjonalne kryteria podjęcia decyzji o czyszczeniu układu paliwowego? Ile godzin pracy zabierze takie czyszczenie i ile może kosztować (rząd wielkości) oraz czy jest związane z wymianą jakichś części?
Z góry dziękuję za pomoc.