Strona 1 z 1

EGT w dieslu

: 15 kwie 2021, 21:27
autor: Rolin
Koledzy, pytanie dotyczące poziomu EGT w silnuku diesla. Jakie są prawidłowe albo bezpieczne parametry podczas pracy? Wiem, że sama temperatura zależy od obciążenia, ciężkości prawego buta itd. ale przy jakich wartościach należy zacząć się martwić?

Pozdrawiam
R

Re: EGT w dieslu

: 16 kwie 2021, 18:50
autor: Rokfor32
Ogólnie nie zaleca się długotrwałego przekraczania 650 st. Pomiar przed turbiną.

Re: EGT w dieslu

: 19 kwie 2021, 22:13
autor: Rolin
Rozumiem, że temperatura rzędu 450-500st C przy jeździe autostradowej 100-120km/h nie jest niczym nadzwyczajnym?

Re: EGT w dieslu

: 20 kwie 2021, 07:16
autor: Rokfor32
Nie jest.

Re: EGT w dieslu

: 20 kwie 2021, 10:08
autor: zombi
A jak montujecie sobie te EGT, wiercicie żeliwne kolektor? Dorabiacie tuleje? Czy Wasze kolektory nie są żeliwne i nie ma problemu z wierceniem/pękaniem.

Re: EGT w dieslu

: 20 kwie 2021, 12:18
autor: Rolin
Ja wierciłem w kolektorze nad turbosprężarką. Nie ma żadnego problemu z obróbką, dla pewności tulejkę wkręciłem na pastę.

Re: EGT w dieslu

: 20 kwie 2021, 21:01
autor: Rokfor32
Paste wytrzymującą ponad 600 st? :shock: :mrgreen:

Po to wymyślono gwinty stożkowe (NPT). :wink:

Re: EGT w dieslu

: 20 kwie 2021, 22:02
autor: Rolin
W ramach sprostowania, tulejka do czujnika jest właśnie z gwintem 1/8 NPT. A pasta to tak trochę na wyrost. Wydawało mi się, że miała sporą temperaturę, a nawet jeśli nie to już się wypaliła :lol:

Re: EGT w dieslu

: 08 lut 2022, 12:03
autor: Man With Camera
Czy ktoś mógłby polecić kupno konkretnego sprawdzonego i wartego zamontowania czujnika EGT? Silnik to 1KD-FTV.

W którym dokładnie miejscu rurki od kolektora, ponad turbosprężarką, wiercić otwór na czujnik?

Re: EGT w dieslu

: 08 lut 2022, 12:42
autor: Man With Camera
Jeszcze jedna kwestia - jakiej długości powinna być taka sonda EGT? Średnica wewnętrzna kolektora przed turbosprężarką (zmierzona przy wejściu do turbo) to ok 46 mm.