EGT w dieslu

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

EGT w dieslu

Post autor: Rolin »

Koledzy, pytanie dotyczące poziomu EGT w silnuku diesla. Jakie są prawidłowe albo bezpieczne parametry podczas pracy? Wiem, że sama temperatura zależy od obciążenia, ciężkości prawego buta itd. ale przy jakich wartościach należy zacząć się martwić?

Pozdrawiam
R

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rokfor32 »

Ogólnie nie zaleca się długotrwałego przekraczania 650 st. Pomiar przed turbiną.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rolin »

Rozumiem, że temperatura rzędu 450-500st C przy jeździe autostradowej 100-120km/h nie jest niczym nadzwyczajnym?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rokfor32 »

Nie jest.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: EGT w dieslu

Post autor: zombi »

A jak montujecie sobie te EGT, wiercicie żeliwne kolektor? Dorabiacie tuleje? Czy Wasze kolektory nie są żeliwne i nie ma problemu z wierceniem/pękaniem.

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rolin »

Ja wierciłem w kolektorze nad turbosprężarką. Nie ma żadnego problemu z obróbką, dla pewności tulejkę wkręciłem na pastę.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rokfor32 »

Paste wytrzymującą ponad 600 st? :shock: :mrgreen:

Po to wymyślono gwinty stożkowe (NPT). :wink:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Rolin »

W ramach sprostowania, tulejka do czujnika jest właśnie z gwintem 1/8 NPT. A pasta to tak trochę na wyrost. Wydawało mi się, że miała sporą temperaturę, a nawet jeśli nie to już się wypaliła :lol:

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Man With Camera »

Czy ktoś mógłby polecić kupno konkretnego sprawdzonego i wartego zamontowania czujnika EGT? Silnik to 1KD-FTV.

W którym dokładnie miejscu rurki od kolektora, ponad turbosprężarką, wiercić otwór na czujnik?

Awatar użytkownika
Man With Camera
Posty: 125
Rejestracja: 12 cze 2020, 21:55
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: EGT w dieslu

Post autor: Man With Camera »

Jeszcze jedna kwestia - jakiej długości powinna być taka sonda EGT? Średnica wewnętrzna kolektora przed turbosprężarką (zmierzona przy wejściu do turbo) to ok 46 mm.

ODPOWIEDZ