Re: Kompleksowa renowacja J4
: 18 gru 2019, 20:30
To jest na zamówienie. I tak prawie rok czekania ale jest zajebista.
Napisz do mnie poproszę e-maila. Po Świętach ogarnę.
Napisz do mnie poproszę e-maila. Po Świętach ogarnę.
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
Daj cynk na krzys0106@o2.plkylon pisze:To jest na zamówienie. I tak prawie rok czekania ale jest zajebista.
Napisz do mnie poproszę e-maila. Po Świętach ogarnę.
Ej, chyba nie było(jest) tak źle jak napisałeś. W czasach kiedy wszystko co nowe jest tandetne i na kilka lat, taka 40tka to mimo wszystko symbol trwałości.oradek pisze: ↑11 lut 2020, 23:3340ki były produkowane w Japonii, Brazylii, Wenezueli i Indonezji.
W ciepłym klimacie dobrze się zachowują. Także w tych krajach i ościennych można by szukać.
https://www.olx.co.id/mobil-bekas_c198/ ... kas-toyota
Koszty odbudowy są różne.
Zależy, jaki stopień oryginalności chcesz zachować i dla kogo oraz po co to robisz.
Kwestia ilu masz klientów na takie auto.
W Polsce niewielu, stosunkowo. Na świecie też nie jest to jakiś topowy oldtimer. Nie ma egzemplarzy po milion dolarów...
Auta są najbardziej popularne tam, gdzie obecnie 50 letni ludzie, przechodzący kryzys wieku średniego, kupują sobie zabawki, znane im z czasów młodości, na które w młodości ich nie było stać, a które mają dać im teraz namiastkę młodości.
Dlatego mimo, że to w sumie nie specjalne auta, będące z założenia podróbą Jeepa (japończycy z Toyoty nazwali to auto Toyota Jeep, ale musieli zmienić nazwę, to ukradli część nazwy innej legendzie - Land Roverowi, tacy byli oryginalni).
Auto powstało w okresie, gdy Made in Japan było tym, czym obecnie jest Made in China, czyli synonimem taniej podróby, nie wyróżniające się niczym, nie innowacyjnej.
W przeciwieństwie do Defendera Toyota J40 nie jest legendą rajdów, w przeciwieństwie do Jeepa nie jest legendą wojenną. Ogólnie problem z tym autem jest taki, że w niczym się nie wyróżniło. Zawsze było tylko zwykłym osiołkiem do pracy. Tańszym od konkurencji. Coś w stylu polskiego poloneza. Są wariaci, którzy odbudowują, ale nikt o zdrowych zmysłach nie chciał by jeździć tym na co dzień.
Teraz już prawie nikt o tym nie pamięta, że to produkt okresu podrób i marnej jakości.
Ważna jest marka, którą zbudowali swoim produktom japończycy dopiero w latach 80tych, po okresie kradzieży patentów, nazw i pomysłów. Marka innowacji i niezawodności.
Tylko, że to nie cechy, które miały produkty japońskie w latach 50tych, gdy tworzono 40ki. W tym okresie główne cechy produktów japońskich, to taniość, bycie podróbką, namiastką lepszych produktów z zachodu.
Teraz te śmieszne auta z lat, o których Japończycy nie chcą pamiętać, osiągają więc kosmiczne ceny, jak na swoją realna wartość i użyteczność. Druga młodość i mit kosztuje.
Najtaniej można pewnie zrobić renowację za 3000 zł. Wyjdzie całkiem ładnie. Dużo szpachli z włóknem szklanym, trochę pianki do okien...
Górnej granicy nie ma przy renowacji.
Jedno oryginalne lusterko do 40ki w dobrym stanie potrafi kosztować 2000 zł.
Oradek lj73 2LT-II
Oradek lj73 2LT-II