Kompleksowa renowacja J4

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Chyba czegoś niedopisałeś.

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: wojtekland »

sam mam podobną zagwóstkę.termin w moim mieście 5 lat.nie przyjmują zamówień. na chwilę dzisiejszą dałbym 2 3 dychy więcej i kupił coś lepszego.a tu patrzę dziś chevy corvette bym już za to miał.rynek powinien trochę dostosować się do potrzeb ludu.jeśli ja czegoś nie zrobię zrobi to konkurencja.nie koniecznie lepiej.takie kurka czasy

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Ale jakiego ludu. 3/4 firm pracuje dla zagranicy za normalne pieniądze. W wielu przypadkach nasz rodak stęka, chce tanio i jeszcze ma zatory płatnicze. No to się rynek dostosował. Znalazł klienta za euro.

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: wojtekland »

ja płacę właśnie w euro.ale jak to napisał gruzin zostałem przefiltrowany bo byłem w ciuchach roboczych?woziłem ziemię żonie starą corollą.pan mi wytłumaczył inteligentnie że chyba szukam innej usługi.na to ja że chyba dobrze trafiłem.a pan pokazuje jak robią żeby mnie chyba zniechęcić no więc ja mówię że tak chce.to on że nie przyjmują zamówień...jawne walenie w c...a

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Ubiór o niczym nie świadczy. Ja się o tym wielokrotnie przekonałem. Sam chodzę trochę jak troll i dziad borowy ubrany w starych kurtkach.

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: wojtekland »

mam podobnie. do tego zarośnięta mordka. co nie zmienia faktu że pan spalił się u mnie. wracająć do meritum sam szukam podobnej usługi mogę poczekać rok dwa może 3 auta nie będę wystawiał na targach.tylko po takim czasie priorytety mogą ulec zmianie.ale jestem cierpliwy.lubię słownych i konkretnych ludzi

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Też mam zarośniętą facjatę i w dodatku siwą ;-)

wojtekland
Posty: 150
Rejestracja: 20 sie 2019, 18:11

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: wojtekland »

już myślałem że wkleisz mnie w kolejkę... haha pzdr

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Na razie muszę pokończyć zaległe tematy plus te umówione. Uruchamiam nowy dział. Jak się odgrzebię a nie jest łatwo to dopiero ruszam z zapisami. Miałem miękką dupę i wierzyłem klientom że kiedyś zapłacą bo przecież to chwilowe kłopoty. Teraz wyznaję zasadę. Twoje kłopoty nie mogą być Moimi kłopotami. Wystawiam za drzwi i tyle.
No ale to temat o czterdziestce jest zatem nie kasztańmy. W Święta powrzucam różne fotki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: Rokfor32 »

Czterdziestka wydaje się prosta do roboty. Bo posklejana z prostych blach. Więc niektórzy przyjmują, że sie to bez ceregieli zrobi z arkusza blachy, i będzie :wink:

Cóż - trochę racji w tym jest - auta czysto użytkowe w Arabowie czy Afryce tak są tam właśnie naprawiane :wink: Ale zrobienie tego na porządnie wymaga spec sprzętu, i dobrej wprawy w łapkach. Dopiero wtedy można się pokusić, żeby to auto wyszło jako zbudowane z metalu, a nie szpachli :wink:

Dosyć kluczowy jest sprzęt - chociażby zakuwarka do nitów. Nie ma szans ekonomicznych inwestowanie w takie narzędzia dla odbudowy jednego auta. Co powoduje specjalizację warsztatu - a na naszym rynku tych aut nie ma znowu aż tak wiele. Więc z konieczności trzeba rynek poszerzać dalej.

Generalnie to wszystko by nie było problemem, gdyby na naszym rynku istniała że tak to nazwę "kultura techniczna". Ogólniej - duży rynek pojazdów "klasycznych". Rynek usług by się wtedy też dostosował, i byli by wykonawcy na "średnim" poziomie. Ale tak nie jest - i się stworzyło silne rozwarstwienie - kilka warsztatów robiących dobrze lub bardzo dobrze, z kolejkami liczonymi w latach - i cała reszta robiąca na zasadzie "żeby przegląd przeszło". Opcje pośrednie po prostu zdechły ekonomicznie.

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: piter69A »

Rynek dla zabytkowej motoryzacji szybko rośnie. Coraz więcej ludzi ma chęć zakupu, posiadania klasycznego samochodu, motocykla. Jednak znaczna część tych świeżo upieczonych miłośników zabytków nie ma żadnej wiedzy technicznej i nawet nie odróżnia auta dobrze zrobionego od prowizorki jeśli oba tak samo się błyszczą i dobrze wyglądają w garażu czy na zdjęciach dla znajomych z FB.
Jedno auto kosztuje 80tys.zł, drugie 240tys.zł.
Poza ceną ta znaczna część ludzi nie będzie widziała żadnej różnicy między takimi autami.
Później taki klient ma kupionego za 30tys.zł projekta i szuka warsztatu u przysłowiowego Pana Waldka, który auto wyremontuje w kilka miesięcy za max. drugie 30tys.zł. licząc, że w kieszeni zostanie jeszcze 20tys.zł bo nie kupił tego po "pełnej renowacji" z ogłoszenia za 80...
Dlatego obecnie albo są zakłady robiące auta po najmniejszej linii oporu, dla takiego klienta, potem długo, długo nic i są firmy profesjonalne robiące auta dla klienta z wymaganiami i odpowiednim budżetem.
Pasjonaci, robiący sami dla siebie na naprawdę wysokim poziomie to jednostki ale też są.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: tynio »

Witam
Jak już rozmawiamy o blacharzach pasjonacie to 5 może 6 lata temu znalazłem warsztat na uboczu i pasjonata umówiłem się z nim robił mi 70 naprawdę podobało mi się co robi, ale trwało to wieki.
Wiem 70 jest troszkę inne auto do roboty niż 40 ale chodzi bardziej o wykonanie i zaangażowanie.Umówiłem się ze dostarczam blachy które się da zakupić resztę sam dorabia, jak zobaczył co przywiozłem postanowił samemu je zrobić bo to co dostarczyłem było cienkie. Od razu spodobało mi się to a dodatkowo cena nie zmieniła się a nie była z kosmosu.
Po robocie rozliczyłem się z nim i powiedział ze to było ostatnie auto tego typu są łatwiejsze i szybsze roboty. Ostatnio byłe z ramka od 40 i maska to nie chciał tego brać.
70 zniszczyła blacharza szkoda.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Mój Sławek miał dokładnie to samo. Zrobił mi 3 czterdziestki i 2 osiemdziesiątki i powiedział - Sorry Kylon. Kupiłem maszynę do piaskowania i teraz będę piaskował. Szybszy i łatwiejszy pieniądz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

I teraz mam wszystko u siebie i się bawimy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Kompleksowa renowacja J4

Post autor: kylon »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ODPOWIEDZ