Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Można też poszukać na ebay. Dla aut/silników popularnych na tamtejszym rynku jest zwykle opór gratów - różnych. A że tam trochę poważniej niż u nas traktują rękojmię - to ciut mniej jednak badziewia (podszywającego sie pod lepsze produkty).
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
OEM kosztuje coś około 100€ za sztukę, x8 robi juz poważną kwotę.
Dziwne jest to, że za oceanem umowy już nie obowiązują i Denso do J10 można kupić, w Europie sprzedają do wszystkich poza J10.
A cewka od UZJ200 to przypadkiem nie to samo?
OEM 90919-02249 = Denso DIC-0136
Te są dostępne.
Dziwne jest to, że za oceanem umowy już nie obowiązują i Denso do J10 można kupić, w Europie sprzedają do wszystkich poza J10.
A cewka od UZJ200 to przypadkiem nie to samo?
OEM 90919-02249 = Denso DIC-0136
Te są dostępne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Przykładowo, temat uszczelek pod głowice do silników 3VZ i 5VZ. U nas aso odlatuje z cenami, a i czasy realizacji ostatnio na te graty sa z czapy, bo w Belgii pustki, i trza czekać na dostawy od producenta.
Z ebay ściągnąłem natomiast zestaw - KOMPLETNY ZESTAW góry silnika, z uszczelkami MLS (które nigdy np. do 3VZ nie występowały jako OEM, w żadnej konfiguracji) - za jakieś 100$, już z transportem. Cena obejmowała również nowe śruby głowic ... Dla porównania, sensowny (jakościowo) zestaw, również z uszczelkami MLS - do 5VZ - ale bez śrub głowic, w polskim sklepie netowym płaciłem ponad tysiaka (zestaw Ajusa).
Sa też oczywiście zestawy badziewne, po 20$ za zestaw - no ale to jednak ciężko nazwać miną, bo od razu widać co to jest - i nikt nie zachwala, że jest inaczej
Z ebay ściągnąłem natomiast zestaw - KOMPLETNY ZESTAW góry silnika, z uszczelkami MLS (które nigdy np. do 3VZ nie występowały jako OEM, w żadnej konfiguracji) - za jakieś 100$, już z transportem. Cena obejmowała również nowe śruby głowic ... Dla porównania, sensowny (jakościowo) zestaw, również z uszczelkami MLS - do 5VZ - ale bez śrub głowic, w polskim sklepie netowym płaciłem ponad tysiaka (zestaw Ajusa).
Sa też oczywiście zestawy badziewne, po 20$ za zestaw - no ale to jednak ciężko nazwać miną, bo od razu widać co to jest - i nikt nie zachwala, że jest inaczej
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Moja ma napis Denso 90919-02230 (a na schematach to 19500 - COIL ASSY, IGNITION).PblO pisze: A cewka od UZJ200 to przypadkiem nie to samo?
OEM 90919-02249 = Denso DIC-0136
Te są dostępne.
Wszystkie wyglądają tak samo dla mnie, więc może te numery to ściema i można zamienić
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
90919-02249 90919-02230 90080-19027 to jest to samo.
90919-02249 w cudowny sposób EPC zamienia w 90919-02230, więc Denso DIC-0136, jest tym, czego szukasz
90919-02249 w cudowny sposób EPC zamienia w 90919-02230, więc Denso DIC-0136, jest tym, czego szukasz
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Zadam tylko jedno pytanie Rokfor? Płacisz podatki i wystawiasz faktury? Utrzymujesz pracowników, warsztat zgodnie z przepisami? Kupiłeś już nową kasę fiskalną zgodnie z nowymi przepisami?
Dziwicie się że części kosztują więcej niż gdzie indziej. Chcecie dobrobytu ale lepiej jest żyć w Aliexpresie. I myślicie że my firmy tym handlujące mamy na tym jakieś krocie.
Dziwicie się że części kosztują więcej niż gdzie indziej. Chcecie dobrobytu ale lepiej jest żyć w Aliexpresie. I myślicie że my firmy tym handlujące mamy na tym jakieś krocie.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Jest jakaś metoda potwierdzenia tego, że oba produkty to to samo?PblO pisze:90919-02249 w cudowny sposób EPC zamienia w 90919-02230, więc Denso DIC-0136, jest tym, czego szukasz
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Zamienia się na numer według EPC na 90919-02259
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Tu się zamienia na 90919-02230
http://www.japan-parts.eu/?parttt=&part ... EU&cars=ok
http://www.japan-parts.eu/?parttt=&part ... EU&cars=ok
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Ja patrzę w prawdziwe EPC ale można zawsze zadzwonić do ASO.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Moim skromnym zdaniem nie chodzi o to, że jest za duża marża (no chyba że ASO), a o to że pasożyt jest podpięty pod każdą usługę i produkt,kylon pisze:Chcecie dobrobytu ale lepiej jest żyć w Aliexpresie. I myślicie że my firmy tym handlujące mamy na tym jakieś krocie.
co powoduje że ceny rosną do poziomu, który ciężko przeskoczyć zwykłemu "Kowalskiemu", wtedy następują poszukiwania alternatywnych rozwiązań.
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
W necie piszą, że te wszystkie, to jest to samo
90080-19027, 90919-02230, 90080-91180, 90919-01210, 90919-02249, 90919-02259
... ale to Ty jesteś specjalistą, a ja nie mam dostępu do prawdziwego EPC
90080-19027, 90919-02230, 90080-91180, 90919-01210, 90919-02249, 90919-02259
... ale to Ty jesteś specjalistą, a ja nie mam dostępu do prawdziwego EPC
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Wyższa cena czasami wynika z kontroli jakości- te trzymające się najbliżej założonych parametrów są najdroższe. Im dalej od normy tym taniej.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
I tak jest ze wszystkim. Nawet w zakresie tego samego producenta. Dana marka zamawia zylion sztuk ale ma być taniej. Wtedy producent szuka możliwości zejścia z ceny i zaczynają się inne materiały itp. Ale wszystko zgodnie z normą. I dlatego mamy mniej proszku w proszku itp. Polak to bardzo podatny naród na taniość zatem duże koncerny to widzą i korzystają. Dlaczego Coca Cola w Niemczech smakuje inaczej niż z jakiejś Biedry? Właśnie dlatego. Dla Niemca liczy się jakość. Dla nas cena.
Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE
Zamienników droższych lub tańszych, jest mnóstwo:
EQUIVALENTS of 9091902230 COIL, IGNITION: ASHIKA: 7802206; ASHUKI: 16088102; BBT: IC17107; BERU: ZSE172; BLUE PRINT: ADT31497; BOUGICORD: 155262; BREMI: 20396; DELPHI: GN10311; ERA: 880256; FEBEST: TCP001; FISPA: 8530330; HERTH+BUSS JAKOPARTS: J5372007; HITACHI: 133878; HOFFER: 8010558; IPS Parts: IBA8201; JANMOR: JM5184; JAPANPARTS: BO206; JAPKO: 78206; KAVO PARTS: ICC9016; LUCAS ELECTRICAL: DMB1159; MAGNETI MARELLI: 060717125012; MDR: MCI9206; MEAT & DORIA: 10558; METZGER: 0880206; MOBILETRON: CT36; NGK: 48235; NIPPARTS: N5362018; NPS: T536A10; QUINTON HAZELL: XIC8384; SIDAT: 8530330; SPECTRA PREMIUM: C629; STANDARD: CP361; TESLA: CL575; TRISCAN: 886013031; VALEO: 245261; VEMO: V70700012; WAIglobal: CUF230; WILMINK GROUP: WG1012375;
No i oczywiście aliexpress za 50zł
EQUIVALENTS of 9091902230 COIL, IGNITION: ASHIKA: 7802206; ASHUKI: 16088102; BBT: IC17107; BERU: ZSE172; BLUE PRINT: ADT31497; BOUGICORD: 155262; BREMI: 20396; DELPHI: GN10311; ERA: 880256; FEBEST: TCP001; FISPA: 8530330; HERTH+BUSS JAKOPARTS: J5372007; HITACHI: 133878; HOFFER: 8010558; IPS Parts: IBA8201; JANMOR: JM5184; JAPANPARTS: BO206; JAPKO: 78206; KAVO PARTS: ICC9016; LUCAS ELECTRICAL: DMB1159; MAGNETI MARELLI: 060717125012; MDR: MCI9206; MEAT & DORIA: 10558; METZGER: 0880206; MOBILETRON: CT36; NGK: 48235; NIPPARTS: N5362018; NPS: T536A10; QUINTON HAZELL: XIC8384; SIDAT: 8530330; SPECTRA PREMIUM: C629; STANDARD: CP361; TESLA: CL575; TRISCAN: 886013031; VALEO: 245261; VEMO: V70700012; WAIglobal: CUF230; WILMINK GROUP: WG1012375;
No i oczywiście aliexpress za 50zł