Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

rembacz pisze:Magneti Marelli to szrot. Też się pokusiłem bo cena fajna szczególnie jak chodzi o 8szt. Padały jedna po drugiej jakoś po pół roku.
Potwierdzam, produkty tej firmy trzeba omijać z daleka. Co zrobiłeś z gwarancja? Pęknięcie zamocowanej cewki jest uwzglednione, czy gwarancja obowiązuje
tylko na produkty "w pudełkach".
rembacz pisze:Niestety potrzebne oryginał albo markowe no i nowe świece. Warto też wspomnieć o sprawdzeniu luki zaworowej szczególnie od strony wydechu bo przy lpg przy tym silniku to podstawa.
Jakie cewki i świece zastosowałeś u siebie?
rembacz pisze:Warto też wspomnieć o sprawdzeniu luki zaworowej szczególnie od strony wydechu bo przy lpg przy tym silniku to podstawa.
Co ja mam dokładnie zlecić mechanikowi do zrobienia? Kontrola luzów zaworowych, a szczególnie luzów zaworów wydechowych?

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

kylon pisze:W zeszłym tygodniu był u nas klient. Ktoś mu zamontował 3 nowe cewki Magneti Mirelli i te trzy cewki są już pęknięte. Jaki produkt taka jakość.
Ja to chyba znam tego klienta. Jeśli to on, to nie takie rzeczy mu "mechanik" wykonał. Łącznie z wymianą uszczelki przy reduktorze, które polegała na wytarciu szmatą starego "zapocenia".

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

Krzysztof pisze: Ja kupiłem 2 szt Delphi do 5.7 w Tundrze ...
Czy to znaczy, że na chwilę obecną masz pomieszane cewki (oryginalne + Delphi)?

Jak taki zestaw cewek się spisuje (zakładam że masz LPG)?

Jeśli masz LPG to powiedz jeszcze jakie świece zastosowałeś, oryginalne wg zaleceń producenta, czy jakieś inne?
(muszę sobie jakieś statystki zebrać nt. świec)

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Musisz koniecznie wyregulować zawory. Jest to trochę kosztowne i kłopotliwe ale takie rzeczy się robi. Świece mam irydowe ngk a cewki kupiłem boscha. Przed wymianą sprawdź napięcie ładowania i stan aku. Spadek napięcia powoduje wyższy prąd który jest szkodliwy dla cewek.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Posty: 329
Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: Krzysztof »

W v8 mam delphi + orginalne Denso. Mam lpg i jest na razie ok, żadnych check'ów. Świece mam dokładnie taki jakie zaleca producent irydowe Denso.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, 18:36 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Czyli najpierw zawory i ładowanie wraz z aku jak to będzie ok wtedy wszystkie nowe świece i cewki. I zapominasz o wypadaniu zapłonu. Potem tylko okresowo sprawdzenie zaworów.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Drnostromo skąd jesteś?

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

rembacz pisze:Musisz koniecznie wyregulować zawory. Jest to trochę kosztowne i kłopotliwe ale takie rzeczy się robi. Świece mam irydowe ngk a cewki kupiłem boscha. Przed wymianą sprawdź napięcie ładowania i stan aku. Spadek napięcia powoduje wyższy prąd który jest szkodliwy dla cewek.
1. Mam takie już dość poważne wycieki z pokryw zaworów, więc zrobię jak sugerujesz przy okazji wymiany uszkodzonych uszczelek (mam nadzieję, że to tylko uszczelki).
Jak bardzo skomplikowana jest taka regulacja, tzn. jak dobrego mechanika potrzebuję?

2. Sprawdzałem ostatnio stan ładowania i aku. -> Ładowanie bez obciążenia 14,12V, pod obciążeniem 13,82V / do akumulatora nie było zastrzeżeń, więc chyba dobry.
rembacz pisze:Drnostromo skąd jesteś?
Warszawa

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Do regulacji zaw. trzeba zdemontować rozrząd ale do samego sprawdzenia już nie. Regulacja polega na wymianie płytek pod szklankami. Ładowanie lipa altek do naprawy.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Kylon chyba serwisuje w Warszawie.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Do aku mostek i sprawdzić pod obciążeniem.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: Rokfor32 »

Zawory reguluje sie płytkami kalibrowanymi, ale jak się nie ma ich całego stosu pod ręką - to proces jest dosyć upierdliwy. Czyli pomiar luzów, wyjęcie płytek z zaworów gdzie luzy nie wychodzą, pomiar płytek, zamówienie w aso płytek o odpowiedniej kalibracji, i ponowne zapodanie skorygowanych płytek.

O zmianie systemu zapłonowego możesz raczej zapomnieć - komputer auta nie obsłuży niczego innego, a zmiana kompa na aftermarket w cywilnym aucie to napraszanie się o kłopoty. Nie masz wtedy niczego seryjnego, i jakakolwiek awaria gdzieś dalej od domu oznacza brak możliwości naprawy na miejscu. Kup po prostu cewki denso niekoniecznie w aso, to będą sporo tańsze. Najlepiej od któregoś z dużych dystrybutorów, zmniejsza to ryzyko trafienia na podróby. Świece zgodnie z danymi auta, takie jak przewiduje producent. Jak jest wszystko jak trzeba, to ten system nie robi żadnych problemów - nie ma jakichś typowych wad czy usterek.

Co do lubryfikacji zaworów - nikt już tego nie stosuje, bo po to właśnie nowe sterowniki lpg mają opcję mieszania paliw. Jak się wszystko dobrze dobierze, i poprawnie poustawia - to nie ma tematu z podwójnym paliwem.

Katalizatory się naprawia przez wycięcie zepsutego i wspawanie sprawnego. Przy LPG dobrze jest zastosować wkłady na osnowie metalowej - wytrzymują wyższe temperatury spalin niz oryginalne ceramiczne. Katalizatory trzeba dobrać do pojemności, i żeby tylne sondy poprawnie pokazywały ich stan - conajmniej zgodne z euro4.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Płytki można szlifować pod wymiar.

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

rembacz pisze:Ładowanie lipa altek do naprawy.
Siet, skoro do naprawy to od razu zapytam. Jak bardzo awaryjny jest to urządzenie oraz jak znosi topienie?
Zastanawia mnie czy brać kolejny (widziałem Denso za 900 PLN), a tego zregenerować i wozić w zapasie na dłuższe wypady.
rembacz pisze:Do aku mostek i sprawdzić pod obciążeniem.
Tego to chyba dobrze sam nie zrobię, ale mogę kupić jakiś niedrogi tester do akumulatora.
Czy warto zainwestować w taki tester?
rembacz pisze:Kylon chyba serwisuje w Warszawie.
Tak, zgadza się. To bardzo zajęty człowiek. Dziwne jest to, że przy ogromnym zapotrzebowaniu na fachowców
w W-aw jest śladowa ich ilość, a zatem popyt przerasta podaż, a wiadomo co się wtedy dzieje.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

Alternator zregenerować często wystarcza wymiana szczotkotrzymacza czy szczotek (intercars). Zapasu nie potrzeba chyba że 100 w przeprawowych bierze udział ;)
Aku zbada ci każdy elektryk czy sklep z aku.
Co do reg. zaworów to pytać, szukać, lecz nie polecam warsztatów "będziesz pan zadowolony " bo może się to źle skończyć.

ODPOWIEDZ