Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

... czyli jak usprawnić swoją Toyotę

Moderator: luk4s7

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

PblO pisze: .... ja nie mam dostępu do prawdziwego EPC ;)
Tutaj https://www.denso-am.eu/e-catalogue/ po wklepaniu DIC-0136 piszą, że:

TOYOTA 90919-02249
TOYOTA 90919-02259

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: kylon »

Czyli tak jak pisałem ;-)

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: PblO »

Pisałeś też, że umowy... więc Denso tak jak Toyota zamienia numer J20 na inny z J20, nie podając alternatywnych numerów montowanych w innych autach.

Czy silnik w UZJ200 różni się od tego w UZJ100?

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: PblO »

DENSO 673-1303 jest odpowiednikiem 90919-02230, ale ponieważ umowy to nie kupisz ich w Europie.
...ale kupisz DIC-0136, która teoretycznie jest do UZJ200, ale podobno jest taka sama jak UZJ100 i też nie jest tania, więc nie szukaj, tylko zamów u Kylona OEM skoro potrzebujesz oryginał.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: kylon »

Ja nie wiem czy umowy. Tak sobie to tłumaczę. Jestem cienki bolek w zakresie wiedzy korporacji czy producenta. Ale wszyscy bazują zazwyczaj na źródle w postaci producenta części czyli w tym przypadku Toyoty.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: Rokfor32 »

Porównałem ceny za kałużą. Uważasz, że tam się nie płaci podatków? Że desno sprzedając produkty tam - diluje towarem o obniżonej jakości?

Nie ma w tym żadnych teorii spiskowych - kluczem jest po prostu ilość sprzedawanego towaru. U nas sklep z gratami wspomniany zestaw uszczelek sprzeda może ze trzy razy w roku. Tam ze trzy na tydzień - i nie są to jedyne uszczelki w całym USA, linkowane do stron kilku sprzedawców :wink: (jak kupiłem ten wspomniany zestaw - to dostępność poznikała z kilku innych sklepów jednocześnie :mrgreen: )

Jest też kwestia polityki cenowej dużych koncernów - ceny w aso nie sa wynikiem jakiejś kumulacji marży zyliona pośredników - bo nie ma żadnych pośredników. Po prostu ceny na EU sa tak skalkulowane - i nie wynika to z niczego innego niż możliwości portfela przeciętnego klienta w EU. Tyle, że my odstajemy od tej przeciętności - więc boli. Niemniej - ewidentnie to widać, jak się zerknie na ceny tych samych gratów, oferowanych przez ten sam koncern - ale na innych rynkach.

I nie wynika to z jakichś ceł czy podatków - przecież zupełnie legalny import z arabowa - a więc zapłacenie normalnych ceł i podatków (plus te, co już tam na miejscu są wliczone w cenę detaliczną) - nadal robi lepszą cenę, niż winszuje se aso toyoty w PL.

Co ciekawe - ceny dla wersji poza EU potrafią być zupełnie inne niż porównywalna część dla modeli na EU. Mowa o zakupach w tym samym polskim aso. Tak dla przykładu - za wałek sprzęgła do HZJ76 (model nieoferowany w EU) płaciłem koło półtora tysiaka. Ale za wałek do skrzyni H55, pasującej do któregoś europejskiego modelu (chyba starszej HZJ70) aso sobie zawinszowało okolice 3,5 tysiaka. A to są niemal identyczne elementy - w każdym razie o w zasadzie identycznym koszcie produkcji.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rembacz »

A cewki z boscha cię interesują?

drnostromo
Posty: 54
Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: drnostromo »

rembacz pisze:A cewki z boscha cię interesują?
Jeśli nie znajdę OEM w sensownej cenie to miałem się skupić na Delphi, BOSCH, NGK.
Bo ten szrot od MM nie wiem ile jeszcze mi potrzyma. Chciałbym tam zamontować coś
co spowoduje, że będę jeździł bez martwienia się czy dojadę. No i żeby nie kupować trzy
razy "tanio, drożej i tak jak trzeba" :)

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: rolkos »

Przecież masz cewki OE w dobrej cenie u Belniaka dostępne, tylko szukasz jakiegoś magicznego źródła i zwracasz ludziom głowę. Jak się boisz że to nie oryginał idź do ASO kup tam. Przez miesiąc zastanawiania się już byś 3 razy zrobił to co masz do zrobienia :P

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: MaxLux »

U mnie padły dwa oryginalny - kupiłem delphi ok 90 PLN/szt i robi doskonale już drugi rok
miałem też jedną sztukę wymienianą w Serbii - JACO i tez padła po kilku miesiącach

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: PblO »

Ta sama cewka, do silników poniżej, sprzedaje się, pod pięcioma różnymi numerami, a każdy numer w innej cenie, a producent ten sam - kto to rozumem ogarnie?

1UZ-FE
2UZ-FE
3UZ-FE
1MZ-FE
2MZ-FE
3MZ-FE
1AZ-FE
2AZ-FE
2AZ-FXE
1G-FE

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2014
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wskazanie przyczyny - pękanie cewek zapłonowych - 2UZ-FE

Post autor: Jake »

A OEM Toyota 90919-02248 to tez bedzie to samo?
------
U Szulbora sa NGK U5014 z VAGa, fajne, ale calkowicie niekompatybilne z zadnym ECU Toyoty, bo pozbawione sygnalu IGF.

Sa za to NGK U5065 - dedykowane pod 2/3UZ. Pasujace pod fabryczna instalacje. Interesujace jest uzycie ich w 5VZ, sygnalowo powinny sie zgadzac, ciekawe czy dlugosc bedzie jak nalezy.

ODPOWIEDZ